| Forfatter |
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3519
|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 07:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej, har Squeezebox + bærbar + server.
Er der nogen kloge hoveder der kan forstælle mig hvor softwaren til Squeezebox skal installeres?
PT ligger den på den bærbare, hvilket betyder, at Squeezebox ikke virker når bærbar er slukket!?!
Det tænker jeg ikke er hensigten, eller hur?
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en udmærket måde at gøre det på. Typisk er det dog lidt overkill både at bruge bærbar + server fordi du lige så godt kan have en bærbar med en ekstern harddisk. Det vil nok bruge lidt mindre strøm.
En server (jeg går ud fra at du mener en NAS) kan i mange tilfælde også køre softwaren (Squeezecenter) til Squeezeboxen alene, men det kræver enten at at NAS'ens egen software understøtter Squeezecenter (SC) eller at den kan får installeret en applikation som SSODS eller SSOTS som hjælper med at køre SC.
Hvilken NAS er der tale om?
Her kan du se hvilken hardware der kan køre med SSODS http://oinkzwurgl.org/ssods_hardware
SSOTS er beregnet til TurboStation
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - Hvis du så vil køre SC direkte fra NAS'en uden at have laptoppen tændt, ser det ud til at du må gå denne vej hvor du installerer SSOTS (SSODS on TurboStation) http://oinkzwurgl.org/ssods_ts
Det er lidt nørdet, men jeg fandt ud af at installere SSODS på min Synology DS207+ uden at vide noget om Linux. Det har kørt upåklageligt (efter en del indledende problemer som havde med SC-versionen at gøre) i lang tid. Men nu hvor Synologys egen firmware understøtter SC, springer jeg SSODS over.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 09:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kører SC fint på Synology DS207+?
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det synes jeg, men jeg har heller ikke noget at sammenligne med. Så om det vil kunne køre hurtigere på en anden NAS ved jeg ikke, men det kører uden problemer i det mindste.
Den eneste anke er at DS207+ støjer en del, men det siges at man kan skifte blæseren. Jeg har den dog stående i et andet rum, så det er ikke et problem for mig.
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 09:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
Ja det synes jeg, men jeg har heller ikke noget at sammenligne med. Så om det vil kunne køre hurtigere på en anden NAS ved jeg ikke, men det kører uden problemer i det mindste.
Den eneste anke er at DS207+ støjer en del, men det siges at man kan skifte blæseren. Jeg har den dog stående i et andet rum, så det er ikke et problem for mig. |
|
|
Ok, det lyder jo fornuftigt... Har en ven der monterede en 120mm blæser på siden af en af de ældre modeller, men det er nok ikke alle der lige gider det!
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lykkedes det rent faktisk at installere Squeezebox center på min Qnap TS 209 pro NAS server. Via dette link, tre carlsberg og 3 timers arbejde, ikke mindst læsning... lykkedes det mig... Nu kan jeg så høre musik fra server uden at have pc tændt og det synes jeg er fedt... Skal så bare have et andet sted at stille serveren, da den alligevel summer en slat
__________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Så lykkedes det rent faktisk at installere Squeezebox center på min Qnap TS 209 pro NAS server.
Via dette link, tre carlsberg og 3 timers arbejde, ikke mindst læsning... lykkedes det mig...
Nu kan jeg så høre musik fra server uden at have pc tændt og det synes jeg er fedt...
Skal så bare have et andet sted at stille serveren, da den alligevel summer en slat
|
|
|
Tillykke!  Har du ikke et rengøringsskab eller lign. du kan smide den ind i?
|
| Til top |
|
| |
mn1974 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
mn1974 skrev:
Så lykkedes det rent faktisk at installere Squeezebox center på min Qnap TS 209 pro NAS server.
Via dette link, tre carlsberg og 3 timers arbejde, ikke mindst læsning... lykkedes det mig...
Nu kan jeg så høre musik fra server uden at have pc tændt og det synes jeg er fedt...
Skal så bare have et andet sted at stille serveren, da den alligevel summer en slat
|
|
|
Tillykke!  Har du ikke et rengøringsskab eller lign. du kan smide den ind i? 
|
|
|
jo, mon ikke at det kan fremtrylles, men så er pointen at server skal forbindes til router - dette sker via kabling, så jeg må hellere se mig om efter et brugbart mindre skab/ skænk til at stille i stuen some how... __________________ mvh
|
| Til top |
|
| |
amarone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej folkens .
Ka` godt se, at det er lidt tid siden, at denne tråd har været oppe at køre, men håber alligevel at nogle af jer - satser hele butikken på, at det ikke er jer alle der på ferie - vil kunne hjælpe mig .
Har netop fået min QNAP TS119 NAS og skal til at installere SSOTS på den så jeg kan få min Squeezebox duet op at køre med den. MEN det ikon der dannes, når jeg har installeret SSOTS, har ikke den samme "aktive" grønne farve som de 2 andre programmer der i forvejen er installeret (Joomia & phpMyAdmin). Så når jeg klikker på SSOTS-ikonet, giver det mig kun mulighed for at fjerne ikonet igen - og det er jo ikke det jeg vil. Jeg vil have skidtet til at køre/fungere .
Hvordan kommer jeg videre (på forhånd TAK) 
(Lidt mere om det her: http://www.qnap.com/pro_application.asp?ap_id=71)
|
| Til top |
|
| |
justice Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 08 Juli 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej amarone
Havde selv samme problem, fik det løst ved at ændre sproget fra dansk til engelsk.
Håber det hjælper.
|
| Til top |
|
| |
amarone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 68
|
| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Justice. Det var da helt utroligt. Du har helt ret: Det virkede da jeg ændrede til engelsk. Whau. De gør det ikke nemt for os .
Nå, men jeg kom takket være din hjælp videre i forgårs. Men jeg synes godt nok, at det var/er SVÆRT at overskue det hele. Det kneb desværre også med at "få hul igennem". Jeg spekulerede på, om jeg skulle skifte browser (de foreslår vist Mozilla). Så spekulerede jeg også over den Squeezecenter-fil som de bad mig downloade. Jeg kunne ikke få den rigtige filnavns-endelse, som de foreskrev - endte med at jeg selv rettede det til det rigtige navn. Jeg var også i tvivl om denn Squeezecenter-fil skulle ligge et helt bestemt sted på netværksdrevet. - Og når jeg jeg prøvede Sqeezebox-fjernbetjeningen af, var der ingen flac-filer at spore. Intet.
I går: Hviledag 
I dag: Prøvede lige fjernbetjeningen igen i dag. WHAT THE.....Så virkede det . Havde intet ekstra gjort siden i forgårs. Nå ja, virkede og virkede: Det vil sige: Når jeg gik ind under "album", lå der kun 1 CD/flac-fil, hvor jeg tidligere kunne se alle min CD`er/flac-filer. Men går jeg ind under "musikmapper", tja så ligger de der allesammen, og jeg kan afspille dem og det hele. Men det undrer mig nu alligevel lidt, at jeg ikke kan se dem alle under "album".....Hmmmm .
En anden ting som er lidt spooky: Efter at jeg igen havde slukket for "fjernbetjeningen" igen, kunne jeg stadig høre musik fra denne - lige så svagt. Det kom alligevel lidt bag på mig. Nogen der har været ud for det ?
Opbyggelige kommentarer til ovenstående er stadig mere end velkomne .
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder til at der ikke er foretaget en søgning over dit musik, du kan hvis du bruger en browser logge på squeezecenter og se hvilke numre den har indexeret! Og også tvinge den til at gøre det på ny.
Mhs til musik fra selve fjernbetjeningen er jeg godt nok lige så forvirret som dig  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
natugle Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 10 Juli 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
amarone skrev:
Tak for det Justice. Det var da helt utroligt. Du har helt ret: Det virkede da jeg ændrede til engelsk. Whau. De gør det ikke nemt for os .
Nå, men jeg kom takket være din hjælp videre i forgårs. Men jeg synes godt nok, at det var/er SVÆRT at overskue det hele. Det kneb desværre også med at "få hul igennem". Jeg spekulerede på, om jeg skulle skifte browser (de foreslår vist Mozilla). Så spekulerede jeg også over den Squeezecenter-fil som de bad mig downloade. Jeg kunne ikke få den rigtige filnavns-endelse, som de foreskrev - endte med at jeg selv rettede det til det rigtige navn. Jeg var også i tvivl om denn Squeezecenter-fil skulle ligge et helt bestemt sted på netværksdrevet. - Og når jeg jeg prøvede Sqeezebox-fjernbetjeningen af, var der ingen flac-filer at spore. Intet.
I går: Hviledag 
I dag: Prøvede lige fjernbetjeningen igen i dag. WHAT THE.....Så virkede det . Havde intet ekstra gjort siden i forgårs. Nå ja, virkede og virkede: Det vil sige: Når jeg gik ind under "album", lå der kun 1 CD/flac-fil, hvor jeg tidligere kunne se alle min CD`er/flac-filer. Men går jeg ind under "musikmapper", tja så ligger de der allesammen, og jeg kan afspille dem og det hele. Men det undrer mig nu alligevel lidt, at jeg ikke kan se dem alle under "album".....Hmmmm .
En anden ting som er lidt spooky: Efter at jeg igen havde slukket for "fjernbetjeningen" igen, kunne jeg stadig høre musik fra denne - lige så svagt. Det kom alligevel lidt bag på mig. Nogen der har været ud for det ?
Opbyggelige kommentarer til ovenstående er stadig mere end velkomne .
|
|
|
Det er ikke så spooky. På linux installationen sker der en opdatering en gang i døgnet, hvor SC søger din musiksamling igennem efter nye/opdaterede numre, så det er nok bare det der er sket. Du kan se, hvornår opdateringen sker ved at gå ind under settings i SC. Mht. musik efter fjernbetjeningen er slukket, så er det også helt normalt. Fjernbetjeningen er bare en brugergrænseflade, som du bruger til at vælge numre med. Det der skal kører er SC applikationen på din server (Desuden skal der være strøm på receiveren, men det giver ligesom sig selv ;o). Og den er helt uafhængig af fjernbetjeneren. Jeg lader som regel min SB køre med netradio, Så er det lidt nemmere at starte anlægget op om morgenen. Men nu er jeg også ved at spille et par højtalere til, så der er en god grund til dovenskaben. Mvh. Natuglen
|
| Til top |
|
| |