| Forfatter |
|
Moberg1988 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey...
Står og skal have anskaffet mig en CD-afspiller... Har aldrig haft en ordentlig én, så nu skal det være, da jeg er lidt træt af udelukkende iPod...
Jeg forestiller mig noget i prisklassen 1000-2000,-, da det er hvad mit budget kan overkomme... Den må gerne være forholdsvis stilren, altså ikke bare et ordentlig skrummel etc., men lidt stilfuld..
Har selv kigget på bl.a. den her Classic No.01B i sølv (men vil nu helst have en sort afspiller, selvom dette ikke er et must)...
Har I nogle forslag? Brugt som nyt og helst i midt-øst-jylland egnen :) __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classic No.18
Nu har du kig på classic alligevel, så hvorfor ikke snuppe den her?
Den havde jeg selv købt hvis jeg stod og manglede en CD-spille
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for den... Ser lækker ud :) Sender Ardency-Audio eller skal man smutte op til dem i lille Støvring? (Hvis nogen altså ved dette)
Har også haft kig på en NAD C515BEE til 1799,-
Derudover kunne en DVD-afspiller også være en mulighed, da jeg lige pt. bruger min PS3 til dette = højt strømforbrug... Nogle forslag til en kombineret DVD-CD afspiller?
Hva med TOSHIBA HD-EP35 til 1499,- inkl. 10 HD-DVD film? __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen med andre forslag end rskriver? Har tænkt lidt på, at jeg måske gerne vil have en afspiller med en lidt "varm" lyd, da jeg nogle gange synes diskanten er lige en tand for skarp ved meget høje volumen... Er Classic en "varm" afspiller i den forstand? Og er det overhovedet en ordentlig afspiller?
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes du skal holde dig fra NAD når vi snakker CD-afspillere. De har ikke det bedste ry (modsat deres forstærkere)
DVD-afspillere synes jeg også du skal holde dig fra, hvis den skal bruges til musik, da de sjældent har en god DAC
indbygget. Vil give et alt for stort tab i lydkvalitet.
Du kan evt overveje en Squeezebox
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moberg1988 skrev:
Derudover kunne en DVD-afspiller også være en mulighed, da jeg lige pt. bruger min PS3 til dette = højt strømforbrug... Nogle forslag til en kombineret DVD-CD afspiller?
|
|
|
Gør dig selv en tjeneste og hold det adskilt...
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den classic har rør i udgangen vist. det vil nok give en lyd til den varme side, tror jeg uden at have hørt den. Men classic plejer at være fin value for money
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Squeezebox er en anelse for dyrt for mig og problemet består i, at al min musik ligger på en ekstern harddisk, da min PC praktisk talt ingen harddisk har... Er bare blevet ret træt af at skulle slå harddisken til hele tiden... Har snakket med Ardency, der gerne vil sende den med PostDK til 160,-, hvilket jo er til at overkomme... I den forbindelse fik jeg at vide, at maskinerne er nye (som det fremgår) med 6 mdr. garanti... Det er selvfølgelig alt sammen meget fint, men vi kan vel blive enige om, at Ardency ikke kan omgås reklamationsretten på 2 år, blot ved at sige dette? Det er vel det samme som at sige, at "købt som beset" også udelukker al fremtidig reklamation? Men hvilken afspiller er så bedst af No.18 og No.01b?
|
| Til top |
|
| |
esf-opti Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 69
|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil også lige sige at du skal holde dig langt fra dvd-afspillere, ekstremt dårlige til musik lytning... Jeg blev mere end skuffet, troede ikke det kunne være så slemt...
|
| Til top |
|
| |
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Moberg1988.
Hvis du ellers kan leve med en lille budget overskridelse i forhold til det beløb som du angiver som maximum for, hvad du vil give for en cd-afspiller, vil jeg anbefale dig at se på Cambridge Audio Azur 540 MKII afspilleren, der i Hifi-klubben står til 2299 kr.
Den indeholder samme type D/A konverter kreds som Cambridge Audio's nye DAC Magic D/A konverter, dog kun 1 stk i Azur 540 MKII'eren i forhold til de 2 i Dac Magic'en.
D/A konverterkredsen, Wolfson 8740, har fået utroligt meget positiv omtale rundt omkring, som værende een af de "nye stjerner på D/A konverter kredse-himlen"
Det er mit bud på en fornuftig cd-afspiller i den prisklasse du nævner.Næsten.....
Mvh
ASML
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ASML skrev:
Hej Moberg1988.
Hvis du ellers kan leve med en lille budget overskridelse i forhold til det beløb som du angiver som maximum for, hvad du vil give for en cd-afspiller, vil jeg anbefale dig at se på Cambridge Audio Azur 540 MKII afspilleren, der i Hifi-klubben står til 2299 kr.
Den indeholder samme type D/A konverter kreds som Cambridge Audio's nye DAC Magic D/A konverter, dog kun 1 stk i Azur 540 MKII'eren i forhold til de 2 i Dac Magic'en.
D/A konverterkredsen, Wolfson 8740, har fået utroligt meget positiv omtale rundt omkring, som værende een af de "nye stjerner på D/A konverter kredse-himlen"
Det er mit bud på en fornuftig cd-afspiller i den prisklasse du nævner.Næsten.....
Mvh
ASML
|
|
|
Der er en 640v1 til 1200,- i KSB med samme chip - Hvilken af dem er bedst?
|
| Til top |
|
| |
kvickly Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 411
|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rega Planet
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Rega
|
| Til top |
|
| |
Moberg1988 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu engang tak for alle svarene.. Skal selvfølgelig ned i klubben og lytte lidt mandag (sgu træls de aldrig har åbent søndag :))... Lige i forbindelse med køb af Classic No.18 (hvis det bliver den) Har snakket med Ardency, der gerne vil sende den med PostDK til 160,-,
hvilket jo er til at overkomme... I den forbindelse fik jeg at vide, at
maskinerne er nye (som det fremgår) med 6 mdr. garanti... Det er
selvfølgelig alt sammen meget fint, men vi kan vel blive enige om, at
Ardency ikke kan omgås reklamationsretten på 2 år, blot ved at sige
dette? Det er vel det samme som at sige, at "købt som beset" også
udelukker al fremtidig reklamation? Cambridge 540 mk. II kontra Classic No.18 (udseendet på dem begge tiltalter mig, mest Classic dog)... Hvilken afspiller er "bedst"? Nogle med erfaringer (ud over ASML - mange tak for dem ;-))?
|
| Til top |
|
| |
ASML Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 31 Januar 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
I følge en polak som bl.a beskæftiger sig med modifikation af cd-afspillere, bl.a ved at lade et lille forstærknings kredsløb, enten i form af fets eller radiorør, overtage jobbet med forstærkning af signalet efter D/A konverter kredsen, i stedet for operations forstærkerne, er der ikke forskel på Cambridge Audio 640 MKI og 540 MKII....Bortset fra nogle kondensatorer...
Du kan evt. selv checke hans hjemmeside, såfremt du har mod på at skifte dine operationsforstærkere med et mere vellydende forstærkertrin i din egen cd-afspiller..
http://www.lampizator.eu/
Med venlig hilsen
ASML
|
| Til top |
|
| |
Thulemanden Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 303
|
| Sendt: 08 Februar 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
>vi kan vel blive enige om, at
Ardency ikke kan omgås reklamationsretten på 2 år, blot ved at sige
dette?
Nej de kan ikke komme uden om 2 år - med mindre du er firmakøber, hvad du åbenlyst ikke er. Du skal ikke skrive under på nogle betingelser der giver dig mindre end 2 år. Er der vrøvl, så holder du dig bare væk. Der mangler jo ikke cd-spillere på markedet.
|
| Til top |
|
| |