Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2026 | 22:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: CD-afspiller til max 2000,- (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Hey...

Står og skal have anskaffet mig en CD-afspiller... Har aldrig haft en ordentlig én, så nu skal det være, da jeg er lidt træt af udelukkende iPod...

Jeg forestiller mig noget i prisklassen 1000-2000,-, da det er hvad mit budget kan overkomme... Den må gerne være forholdsvis stilren, altså ikke bare et ordentlig skrummel etc., men lidt stilfuld..

Har selv kigget på bl.a. den her Classic No.01B i sølv (men vil nu helst have en sort afspiller, selvom dette ikke er et must)...

Har I nogle forslag? Brugt som nyt og helst i midt-øst-jylland egnen :)

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Classic No.18

Nu har du kig på classic alligevel, så hvorfor ikke snuppe den her?
Den havde jeg selv købt hvis jeg stod og manglede en CD-spille

Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Januar 2009 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Tak for den... Ser lækker ud :) Sender Ardency-Audio eller skal man smutte op til dem i lille Støvring? (Hvis nogen altså ved dette)

Har også haft kig på en NAD C515BEE til 1799,-

Derudover kunne en DVD-afspiller også være en mulighed, da jeg lige pt. bruger min PS3 til dette = højt strømforbrug... Nogle forslag til en kombineret DVD-CD afspiller?

Hva med TOSHIBA HD-EP35 til 1499,- inkl. 10 HD-DVD film?

Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Nogen med andre forslag end rskriver? Har tænkt lidt på, at jeg måske gerne vil have en afspiller med en lidt "varm" lyd, da jeg nogle gange synes diskanten er lige en tand for skarp ved meget høje volumen...
Er Classic en "varm" afspiller i den forstand? Og er det overhovedet en ordentlig afspiller?

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Synes du skal holde dig fra NAD når vi snakker CD-afspillere. De har ikke det bedste ry (modsat deres forstærkere)
DVD-afspillere synes jeg også du skal holde dig fra, hvis den skal bruges til musik, da de sjældent har en god DAC
indbygget. Vil give et alt for stort tab i lydkvalitet.

Du kan evt overveje en Squeezebox
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Moberg1988 skrev:

Derudover kunne en DVD-afspiller også være en mulighed, da jeg lige pt. bruger min PS3 til dette = højt strømforbrug... Nogle forslag til en kombineret DVD-CD afspiller?

Gør dig selv en tjeneste og hold det adskilt...
Til top Vis Anda8000's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anda8000

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Den classic har rør i udgangen vist. det vil nok give en lyd til den varme side, tror jeg uden at have hørt den. Men classic plejer at være fin value for money

Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Squeezebox er en anelse for dyrt for mig og problemet består i, at al min musik ligger på en ekstern harddisk, da min PC praktisk talt ingen harddisk har... Er bare blevet ret træt af at skulle slå harddisken til hele tiden...

Har snakket med Ardency, der gerne vil sende den med PostDK til 160,-, hvilket jo er til at overkomme... I den forbindelse fik jeg at vide, at maskinerne er nye (som det fremgår) med 6 mdr. garanti... Det er selvfølgelig alt sammen meget fint, men vi kan vel blive enige om, at Ardency ikke kan omgås reklamationsretten på 2 år, blot ved at sige dette? Det er vel det samme som at sige, at "købt som beset" også udelukker al fremtidig reklamation?

Men hvilken afspiller er så bedst af No.18 og No.01b?

esf-opti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2006
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Vil også lige sige at du skal holde dig langt fra dvd-afspillere, ekstremt dårlige til musik lytning... Jeg blev mere end skuffet, troede ikke det kunne være så slemt...

Til top Vis esf-opti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af esf-opti

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Hej Moberg1988.

Hvis du ellers kan leve med en lille budget overskridelse i forhold til det beløb som du angiver som maximum for, hvad du vil give for en cd-afspiller, vil jeg anbefale dig at se på Cambridge Audio Azur 540 MKII afspilleren, der i Hifi-klubben står til 2299 kr.

Den indeholder samme type D/A konverter kreds som Cambridge Audio's nye DAC Magic D/A konverter, dog kun 1 stk i Azur 540 MKII'eren i forhold til de 2 i Dac Magic'en.

D/A konverterkredsen, Wolfson 8740, har fået utroligt meget positiv omtale rundt omkring, som værende een af de "nye stjerner på D/A konverter kredse-himlen"

Det er mit bud på en fornuftig cd-afspiller i den prisklasse du nævner.Næsten.....

Mvh

ASML
Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

ASML skrev:
Hej Moberg1988.

Hvis du ellers kan leve med en lille budget overskridelse i forhold til det beløb som du angiver som maximum for, hvad du vil give for en cd-afspiller, vil jeg anbefale dig at se på Cambridge Audio Azur 540 MKII afspilleren, der i Hifi-klubben står til 2299 kr.

Den indeholder samme type D/A konverter kreds som Cambridge Audio's nye DAC Magic D/A konverter, dog kun 1 stk i Azur 540 MKII'eren i forhold til de 2 i Dac Magic'en.

D/A konverterkredsen, Wolfson 8740, har fået utroligt meget positiv omtale rundt omkring, som værende een af de "nye stjerner på D/A konverter kredse-himlen"

Det er mit bud på en fornuftig cd-afspiller i den prisklasse du nævner.Næsten.....

Mvh

ASML

Der er en 640v1 til 1200,- i KSB med samme chip - Hvilken af dem er bedst?

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 19:24 | IP-adresse registreret  

Rega Planet
Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

Anda8000
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2009 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

kvickly skrev:
Rega Planet

Rega

Moberg1988
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2009 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Endnu engang tak for alle svarene.. Skal selvfølgelig ned i klubben og lytte lidt mandag (sgu træls de aldrig har åbent søndag :))...

Lige i forbindelse med køb af Classic No.18 (hvis det bliver den)
Har snakket med Ardency, der gerne vil sende den med PostDK til 160,-, hvilket jo er til at overkomme... I den forbindelse fik jeg at vide, at maskinerne er nye (som det fremgår) med 6 mdr. garanti... Det er selvfølgelig alt sammen meget fint, men vi kan vel blive enige om, at Ardency ikke kan omgås reklamationsretten på 2 år, blot ved at sige dette? Det er vel det samme som at sige, at "købt som beset" også udelukker al fremtidig reklamation?

Cambridge 540 mk. II kontra Classic No.18 (udseendet på dem begge tiltalter mig, mest Classic dog)... Hvilken afspiller er "bedst"? Nogle med erfaringer (ud over ASML - mange tak for dem ;-))?

ASML
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

I følge en polak som bl.a beskæftiger sig med modifikation af cd-afspillere, bl.a ved at lade et lille forstærknings kredsløb, enten i form af fets eller radiorør, overtage jobbet med forstærkning af signalet efter D/A konverter kredsen, i stedet for operations forstærkerne, er der ikke forskel på Cambridge Audio 640 MKI og 540 MKII....Bortset fra nogle kondensatorer...

Du kan evt. selv checke hans hjemmeside, såfremt du har mod på at skifte dine operationsforstærkere med et mere vellydende forstærkertrin i din egen cd-afspiller..

http://www.lampizator.eu/

Med venlig hilsen

ASML

Til top Vis ASML's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ASML

Thulemanden
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Februar 2009 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

>vi kan vel blive enige om, at Ardency ikke kan omgås reklamationsretten på 2 år, blot ved at sige dette?

Nej de kan ikke komme uden om 2 år - med mindre du er firmakøber, hvad du åbenlyst ikke er.
Du skal ikke skrive under på nogle betingelser der giver dig mindre end 2 år. Er der vrøvl, så holder du dig bare væk.  Der mangler jo ikke cd-spillere på markedet.

Til top Vis Thulemanden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thulemanden Besøg Thulemanden's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes