| Forfatter |
|
meiers Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2008 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa ..nu har jeg fået tilbudt et par ret vilde DVD'er som kostede 12-16k for 4-5 år siden ... nu kan jeg få sådan en til 2500,- ....
Spørgsmålet er om den generelt er bedre lydmæssigt end min 4 år gamle cd der kostede 4k dengang
Syntes jeg har set noget om at DVD'erne ikke var så gode til stereo ????
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
lytter mæ.......
|
| Til top |
|
| |
meiers Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er lidt spændede da de gamle tunge DVD drenge jo har en suveræn opbygning og nogle super drev ... så ummidelbart ville jeg tro at de var bedre - men det er svært at finde noget om det på nettet ....
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 18 Februar 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bliver nok nødt til at oplyse hvilke maskiner det drejer sig om. Det er ikke muligt at svare på udelukkende ud fra førprisen. Men hvis du skriver fabrikat og typenr. er der måske nogle der kender dem.
|
| Til top |
|
| |
vibe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 747
|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyder som en spændende deal.
jeg ville dog forholde mig kritisk, hvis jeg blev tilbudt en så tung maskine for 2½k. men det bliver sjovt at se hvilke maskiner der leverer den bedste lyd.
mvh __________________ setup:
cd-afspiller: rotel rcd-06
forstærker: rega brio3
højttaler: audio note az-one
diverse diy: tabaq kvartbølge højttaler, festival anlæg
|
| Til top |
|
| |
meiers Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så må jeg løfte slæret det er Denon jeg har kig på .. og specielt Denon 3800 mkII eller deres Denon A11 ....(5900)
Holdt op mod en denon dcd 1450ar som er en ret moderat CD afspille
En anden ide jeg lige fik da jeg ikke har optisk indgang - var at hoppe på en minidisc afspiller og bruge den som DAC for computeren/ min Iriver og flac filer
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
meiers skrev:
Ok så må jeg løfte slæret det er Denon jeg har kig på .. og specielt Denon 3800 mkII eller deres Denon A11 ....(5900)
Holdt op mod en denon dcd 1450ar som er en ret moderat CD afspille
En anden ide jeg lige fik da jeg ikke har optisk indgang - var at hoppe på en minidisc afspiller og bruge den som DAC for computeren/ min Iriver og flac filer
|
|
|
Hvis du mener Denon DVD 2800 MKII, så er den ikke bedre end en DCD 1450, faktisk en smule ringere IMO. Det samme gælder for DVD2900, som dog er ret tæt på en DCD 1450.
En decideret DAC vil være en bedre investering.
|
| Til top |
|
| |
rjcr Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 70
|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en A11, og den er netop blevt opgraderet med Tara Labs Vector 2 signalkabler på alle kanaler og den spiller - synes jeg - helt fantastisk. Den hamler fint op med den 10k CD-afspiller jeg havde (Audio Analogue Paganini).
A11'erens D/A konvertere overgår klart dem der sidder i min forforstærker (Rotel RSP-1098). Og den spiller alt (pånær Blu-Ray selvfølgelig) - både DVD-A og SACD, som den i øvrigt gør rigtig, rigitg godt.
Jeg har set et par stykker til salg til 4000,-, så hvis du kan får den for 2500,- så er det bare om at slå til (og 4000,- er stadig også en god pris)
|
| Til top |
|
| |
rjcr Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, måske mit indlæg er en smule off-topic i forhold til trådstarters spm., men vil lige tilkendegive min oplevelse med Denons DVD spillere, mere specifikt DVD 2910 ( eller var det 2920 ?) når vi snakker om ren stereo/CD gengivelse - den spillede fornærmende ringe! Lyden var "flad" og "indeklemt", og virkelig milevidt i lydkvalitet i forhold til min "gode gamle" Sony ES spille.
Og jeg har endnu til gode at høre en komb. DVD/CD maskine spille ordentlig, rent CD/stereomæssigt. ( ihvertfald indenfor en "normal" prisramme)
Mvh __________________ Jesper / Oldhifinut
|
| Til top |
|
| |
rjcr Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil godt lige understrege at den gode lyd i A11 både er i surround og i stereo (i mine ører...)
|
| Til top |
|
| |
meiers Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
rjcr skrev:
| Jeg vil godt lige understrege at den gode lyd i A11 både er i surround og i stereo (i mine ører...) |
|
|
Tak for de gode råd og tips .. jeg sad lige og kiggede hvad de var blevet solgt for på ebay - og det er virkeligt billigt de ryger dvd-2800 mkll ryger for 50-80£ og jeg så et par A11 til 300£ .. Men nu har jeg bestemt mig jeg hopper sgu på en A11 syntes den er lidt for fed at se på - og mit nuværende er alligevel ikke FULLHD - så jeg venter lidt m bluray ... Og så bruger jeg evt A11 som dedikeret CD afspiller og sælger min 1450ar ... Jeg skal vende tilbage efter en lytte test når jeg har fået den ...
|
| Til top |
|
| |
rjcr Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|