| Forfatter |
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har kigget lidt på de forskellige Squeezebox versioner. Tilsyneladende er der SB Duet, SB Receiver og SB Classic der kunne være interessant for mig. Er Receiver samme box som Duet hvor man blot få controlleren med? Jeg skal føde min digitale forstærker fra SB's digitale output. Er der forskel på de digital output i de forskellige modeller? Her tænker jeg på både understøttede formater, men især jitter. Er der lydmæssige forskelle på digitale output? Jeg har søgt og fundet meget om emnet, men mængden af info er lidt uoverskuelig.
|
| Til top |
|
| |
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Squeezeboks Duet er en SB Receiver og Controller i sampak. Controlleren er den fjernbetjening der har display.
Squeezeboks classic er er en afspiller med display på selve enheden, og så en almindelig fjernbetjening uden display.
Der er ingen (eller meget lidt) forskel på de digitale udgange på de to bokse. Så hvad det angår kan det være ligegyldigt hvad du vælger.
Squeezeboksens digitale udgang skulle vistnok være rimelig støjfri (lav jitter).
|
| Til top |
|
| |
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
| Sendt: 23 Februar 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak.
Dvs at det kun er udseende og betjening der skal gøre valget.
Der må være trådløst netværk og RJ45 port på dem alle hvis de alle kan bruge controlleren.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 08:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved er der også meget lidt eller ingen forskel på de forskellige versioners digitale udgang. Den kan dog fås
væsentlig bedre i andre apparater, fx Linn Sneaky DS. Den kan i øvrigt også modeficeres, men det har jeg ikke selv
erfaring med.
På de analoge udgange lyder SB3 efter min mening væsentlig bedre end Duet'en, dvs. receiveren. Faktisk lyder SB3 isoleret
set ganske godt, fx LAANGT bedre end den NAD T585 jeg havde tidligere, og som trods alt var en maskine til 8.000 kr. da
den kom frem.
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 09:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
Så vidt jeg ved er der også meget lidt eller ingen forskel på de forskellige versioners digitale udgang. Den kan dog fås væsentlig bedre i andre apparater, fx Linn Sneaky DS. Den kan i øvrigt også modeficeres, men det har jeg ikke selv erfaring med. På de analoge udgange lyder SB3 efter min mening væsentlig bedre end Duet'en, dvs. receiveren. Faktisk lyder SB3 isoleret set ganske godt, fx LAANGT bedre end den NAD T585 jeg havde tidligere, og som trods alt var en maskine til 8.000 kr. da den kom frem. |
|
|
Ok. Min plan er at bygge systemet med NAS og FLAC og spille med en SB et stykke tid. Herefter overgår SB'en et børnene hvor den analoge udgang skal bruges. Og så skal jeg selv have en Transporter eller en Sneaky - eller hvad der nu er til den tid. Bedste valg lyder så til at være en SB3 med en Controller pga den analoge udgang som skal bruges senere.
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg benytter en SB3, der får musikken fra min musikserver via trådløst net, og via toslink leverer signalet til en korrektionspc.
Jeg har sammenlignet musikfilen på min musikserver, med de data der kommer til min korrektionspc, og de er bit-identiske.
Dvs overførslen er perfekt, hver eneste bit når sikkert over. __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
|
Jeg benytter en SB3, der får musikken fra min musikserver via trådløst net, og via toslink leverer signalet til en korrektionspc.
Jeg har sammenlignet musikfilen på min musikserver, med de data der kommer til min korrektionspc, og de er bit-identiske.
Dvs overførslen er perfekt, hver eneste bit når sikkert over.
|
|
|
Hej Boman
Ja, det var faktisk dig som fik mine øjne op for Squeezebox. Jeg hørte dit anlæg da jeg købte dine R29 diskanter. Og dit anlæg lød jo ganske godt Og mange tak for demonstrationen igen.
Siden jeg var hos dig har jeg købt en forstærker som din, dog med RoomPerfect. På sigt er det da overvejet at lave korrektionsPC som dig.
Vil det sige at du kan gemme de data der kommer til din Accurate korrektionsPC i en fil som herefter kan sammenlignes med kildefilen?
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg kan gemme de data der kommer til min korrektionspc i en fil, og Uli har lavet et program der kan sammenligne to musikfiler. Det er mest lavet for at kunne sammenligne to ripninger.
Det kan man ikke gøre med et almindeligt filsammenligningsprogram, da filerne kan have forskellige startbits.
Man kan godt lave digital korrektion vha. Foobar, SB3 og Acourate, men ikke digitale delefiltre/flervejssystem. __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boman skrev:
|
Ja, jeg kan gemme de data der kommer til min korrektionspc i en fil, og Uli har lavet et program der kan sammenligne to musikfiler. Det er mest lavet for at kunne sammenligne to ripninger.
Det kan man ikke gøre med et almindeligt filsammenligningsprogram, da filerne kan have forskellige startbits.
Man kan godt lave digital korrektion vha. Foobar, SB3 og Acourate, men ikke digitale delefiltre/flervejssystem.
|
|
|
Hvis du har sammenlignet to ripninger, må du være den rette at spørge om ripningsprogram. Kan du sige noget om det? Der findes jo meget på dette forum, men meget lidt konkret.
Kan man ikke lave digitale delefilter i Acourate? Det var ellers hvad jeg styrer stille og roligt imod. Har du ikke skrevet forkert?
|
| Til top |
|
| |
Boman Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du anvende DBpoweramp CD Ripper, som jeg gør, behøver du ikke et rippesammenligningsprogram, det ripper (i secure mode) indtil det er overbevist om, at data er korrekte, og det benytter AccurateRip databasen for at sammenligne med andre ripninger.
Uli lavede programmet, fordi han gerne vil kunne spille cd'er "direkte", uden at rippe dem til en harddisk først.
I sin Linuxbaserede korrektionspc har han installeret et DVD drev, det læser så hurtigt, at et linuxrippeprogram kan nå at rippe i "real time", og så havde han brug for "RipCheck" at kunne sammenligne ripninger og rippeprogrammer.
Du kan lave alle de digitale delefiltre, du ønsker i Acourate, men det kræver et (digitalt) lydkort, en korrektionspc og en forstærker per højttalerenhed for at kunne udnytte dem. __________________ Boman
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Februar 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så havde jeg forstået det korrekt.
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øh, er Squeezebox 3 og Sqeezebox Classic det samme? Der er display på begge to.
|
| Til top |
|
| |
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
pof@ skrev:
| Øh, er Squeezebox 3 og Sqeezebox Classic det samme? Der er display på begge to. |
|
|
Jeg er faktisk ikke helt sikker. Jeg er dog ret sikker på at den der kaldes SB3 er den nyeste af ikke-Duet-versionen. Men om
en SB3 OGSÅ er en Classic er jeg ikke klar over.
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 14:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
pof@ skrev:
| Øh, er Squeezebox 3 og Sqeezebox Classic det samme? Der er display på begge to. |
|
|
Jeg er faktisk ikke helt sikker. Jeg er dog ret sikker på at den der kaldes SB3 er den nyeste af ikke-Duet-versionen. Men om en SB3 OGSÅ er en Classic er jeg ikke klar over. |
|
|
Hvis vi kobler dine måsker sammen med mine måsker, som kommer af dette link
http://www.streamtech.dk/netvaerksafspillere-logitech-35/log itech-squeezebox-classic-68.html
kan det tyde på at det er det samme. På linket hedder den Classic, og du mener den nye er SB3.
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et lille tillægsspørgsmål.
Skal man bruge controlleren for at konfigurere recieveren? Jeg har nemlig tænkt på at købe en reciever og fjernbetjene den med min iPod touch.
|
| Til top |
|
| |
MTBforever Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Officielt skal du bruge controlleren til det men programmet her: http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac skulle kunne gøre det.
Det kræver dog lidt nørderi og forståelse for hvordan tingene virker for at konfigurere på denne måde. Men det er altså muligt!!
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 26 Februar 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|