Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 18:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Cambridge Audio DacMagic afprøvelse. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Shawn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Min anmeldelse af Cambridge Audio DacMagic

Main setup:

PS3-----optical-----NAD T755 surround reciver------= 2x DALI concept 10

Resutat af dette giver at ca. 30% af mine MP3 sange på PS3en afspilles med skrat i diskanten og dårlig bass.

Nyt setup:

PS3-----optical-----Cambridge Audio DacMagic/Phono----NAD T755 surround reciver------= 2x DALI concept 10

Resutatet i det giver ingen effekt ved mit vedkommende, da jeg har fundet ud af min PS3 simpelhen ikke kan afspille MP3 ordenligt... så jeg må skrotte PS3 som main music afspiller.. næste move bliver at købe en Asus EEE og en Emu 404 ekstern lydkort og se hvordan det virker med afspillning af MP3er på mit anlæg..

så den får 0 ud af 5 hatte ved mig da den ingen effekt havde OVERHOEVEDET. Men den ville sikkert virke for andre som bruger den til andet end at konvertere digi til analog som jeg har gjort.

PS. kan ikk lige finde ud af det her lndlæg så billederne ligger ikke ordenligt.. måske nogle vill give en forklaring på det?

Sat sammen her:

Til top Vis Shawn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Shawn

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Online
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

MP3 på stereoanlæg er ødelæggende for den generelle livskvalitet. Fuldstændig som energisparepærer.

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

MadsVP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret  

Shawn skrev:

Min anmeldelse af Cambridge Audio DacMagic

Main setup:

PS3-----optical-----NAD T755 surround reciver------= 2x DALI concept 10

Resutat af dette giver at ca. 30% af mine MP3 sange på PS3en afspilles med skrat i diskanten og dårlig bass.

Nyt setup:

PS3-----optical-----Cambridge Audio DacMagic/Phono----NAD T755 surround reciver------= 2x DALI concept 10

Resutatet i det giver ingen effekt ved mit vedkommende, da jeg har fundet ud af min PS3 simpelhen ikke kan afspille MP3 ordenligt... så jeg må skrotte PS3 som main music afspiller.. næste move bliver at købe en Asus EEE og en Emu 404 ekstern lydkort og se hvordan det virker med afspillning af MP3er på mit anlæg..

så den får 0 ud af 5 hatte ved mig da den ingen effekt havde OVERHOEVEDET. Men den ville sikkert virke for andre som bruger den til andet end at konvertere digi til analog som jeg har gjort.

PS. kan ikk lige finde ud af det her lndlæg så billederne ligger ikke ordenligt.. måske nogle vill give en forklaring på det?

Sat sammen her:

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

Hæ - ja, en PS3 er nok ikke den rette medieafspiller.

God ide med en lille netbook til opgaven - dog behøver du ikke et eksternt lydkort, for Dacmagic'en tilslutte blot via USB stik, og overtager herefter al lydproduktion. Og det gør den rigtigt godt.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Shawn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
MP3 på stereoanlæg er ødelæggende for den generelle livskvalitet. Fuldstændig som energisparepærer.

Mvh.
Niels

Mp3 kan godt spilles udmærket på sådan et anlæg, desuden er det et must til fest :P

Shawn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

erlingt skrev:
Hæ - ja, en PS3 er nok ikke den rette medieafspiller.

God ide med en lille netbook til opgaven - dog behøver du ikke et eksternt lydkort, for Dacmagic'en tilslutte blot via USB stik, og overtager herefter al lydproduktion. Og det gør den rigtigt godt.

hmm Hvilken en ville gøre det bedst?----

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Februar 2009 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

Shawn skrev:

Nilau skrev:

Mvh.
Niels

Mp3 kan godt spilles udmærket på sådan et anlæg, desuden er det et must til fest :P

Hvordan og hvorfor er det et must til en fest?

Btw. der er sgu ikke meget "test" over en afprøvelse af en DAC med MP3 filer som kildemateriale.

Shawn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Februar 2009 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Shawn skrev:

Nilau skrev:

Mvh.
Niels

Hvordan og hvorfor er det et must til en fest?

Btw. der er sgu ikke meget "test" over en afprøvelse af en DAC med MP3 filer som kildemateriale.

Fordi når folk har ipods med eller mine 3000-4000 mp3 sange så er det et must , man kan jo ik bare smide en cd på og lade den kører ud, eller skifte cd hvert kvarter.

DACen giver det indtryk den kan hæve kvaliteten på kildematerialet men dog gør den intet når det er mp3 fra en PS3,  HVIS du vil ha en fuld anmeldelse burde du nok kigge på denne hjemmeside forside. desuden hvad er det dog for noget hate at komme med endelig? tvivler på dem der laver en rigtig anmeldse af denne her dac foretager sig med mp3... så det er da noget nyt.

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

Shawn skrev:

Det kan jeg godt forklare dig hvorfor er tilfældet

Volumen styingen i PS3 har et 0dB. justering, når volumen slideren står i midten! Så sørg altid for at den står på dette niveau.

Digital volumen stying er noget hø, da du skruer direkte på dynamik området. Så når du skruer op, så komprimere du faktisk hele dynamikken, og medføre netop at alle toppene bliver skåret af med hård hånd (inkl. skrat).

Skruer du ned, smider du en del af det dyrbare dynamik område væk...

Så altid lade den stå på neutral (i midten) og så styre volumen et andet sted, hvor det ikke ødelægger noget...

PS3 fejl ellers ingenting som afspiller... (udover det er dumt at de har givet muligheden for at booste så meget)

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Og godt med lakridskabelkonfekt.

Dine billeder ødelægger siden totalt. Prøv at ligge dem under hinadne istedet for ved siden af hinanden

MVH WRONG

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt håber jeg du en dag kommer til at opleve et rigtigt anlæg spille. Så glemmer du ALT om MP3

MVH WRONG

Shawn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2009 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

wrong skrev:

Iøvrigt håber jeg du en dag kommer til at opleve et rigtigt anlæg spille. Så glemmer du ALT om MP3

MVH WRONG

Hvis jeg afspiller en CD i min NAD cd afspiller til 3500 lyder det nu godt nok :D ved udmærket godt mp3 har ingen ting at sige der med efter 5 øl og tramp music er folk sku lige glad ;)

Billederne ligger faktisk oven på hinanden hvis jeg går ind og retter i min tråd... så ved ikk hvorfor de ikke gør det når jeg poster em.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret  

Shawn skrev:
wrong skrev:

MVH WRONG

Hvis jeg afspiller en CD i min NAD cd afspiller til 3500 lyder det nu godt nok :D ved udmærket godt mp3 har ingen ting at sige der med efter 5 øl og tramp music er folk sku lige glad ;)

Billederne ligger faktisk oven på hinanden hvis jeg går ind og retter i min tråd... så ved ikk hvorfor de ikke gør det når jeg poster em.

Kan du så ikke fjerne de nederste billeder? Det gør tråden umulig at overskue.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

Shawn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2009 kl. 10:13 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:
Shawn skrev:

Det kan jeg godt forklare dig hvorfor er tilfældet

Volumen styingen i PS3 har et 0dB. justering, når volumen slideren står i midten! Så sørg altid for at den står på dette niveau.

Digital volumen stying er noget hø, da du skruer direkte på dynamik området. Så når du skruer op, så komprimere du faktisk hele dynamikken, og medføre netop at alle toppene bliver skåret af med hård hånd (inkl. skrat).

Skruer du ned, smider du en del af det dyrbare dynamik område væk...

Så altid lade den stå på neutral (i midten) og så styre volumen et andet sted, hvor det ikke ødelægger noget...

PS3 fejl ellers ingenting som afspiller... (udover det er dumt at de har givet muligheden for at booste så meget)

Det tog det værste af skrattet :D tak for det, nu er det kun mp3 på 128 kbit som lyder lidt dårligt men det har da hjulpen en hel del.. takker

Shawn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2009 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

wildstyle skrev:
Shawn skrev:
wrong skrev:

MVH WRONG

Kan du så ikke fjerne de nederste billeder? Det gør tråden umulig at overskue.

Done, så det bare madsvp der mangler sine hehe :D

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Status: Online
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Shawn skrev:

Nilau skrev:

Mvh.
Niels

De bedste fester er med LP'er.
De næstbedste er med CD'er.

Det kan godt være at mp3 går godt sammen med designerdrugs ad libitum. Det har jeg ikke prøvet.

Mvh.
N.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Shawn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Shawn skrev:

Nilau skrev:

Mvh.
Niels

De bedste fester er med LP'er.
De næstbedste er med CD'er.

Det kan godt være at mp3 går godt sammen med designerdrugs ad libitum. Det har jeg ikke prøvet.

Mvh.
N.

Er vidst kommet på dybt vand at nævne mp3 blandt så mange oldschool folk :D

men tror du generaliser lidt med drugs :P

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Shawn skrev:

Jeg er så oldschool at jeg har danset diskodans til lyden fra en kassetteradio, hvor jeg havde optaget Tipparaden med Mylle ved roret: "Don't go Breaking My Heart med Elton John og Kiki Dee - I dag er de nummer ET... et... et ... et .... "(ekko fader ud) - Jeg har stadig båndet liggende

I forhold til hvad vi kunne danse til dengang - uden drugs eller alkohol - er MP3 et enormt fremskridt, og jeg har virkelig svært ved at forstå den automatisk-kategoriske fordømmelse af MP3-teknologien. Bare fordi nogle godt kan leve med noget der er en anelse ringere end det bedste. Det perfekte er det godes værste fjende.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Shawn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Februar 2009 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Boye skrev:
Shawn skrev:

Jeg er så oldschool at jeg har danset diskodans til lyden fra en kassetteradio, hvor jeg havde optaget Tipparaden med Mylle ved roret: "Don't go Breaking My Heart med Elton John og Kiki Dee - I dag er de nummer ET... et... et ... et .... "(ekko fader ud) - Jeg har stadig båndet liggende

I forhold til hvad vi kunne danse til dengang - uden drugs eller alkohol - er MP3 et enormt fremskridt, og jeg har virkelig svært ved at forstå den automatisk-kategoriske fordømmelse af MP3-teknologien. Bare fordi nogle godt kan leve med noget der er en anelse ringere end det bedste. Det perfekte er det godes værste fjende.

Veltalt... men jeg giver dig ret i at man kan godt hører forskel på mp3 og CD det kræver ikke den store hører evne men fordelen ved mp3 overskyder CD på mange punkter... hvis jeg hører CD er det nu kun albums som jeg holder af som fx. deep purple eller led zeppelin

Vil da også sige jeg har funky town og bee gees med hot summer på mp3 til fester :D

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes