| Forfatter |
|
tossi Branchemedlem

Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S
Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 501
|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt være at det har været oppe og vende før. Men forsøger alligevel
Jeg har gået og set lidt på Sonos sammen med en NAS så CD'erne kunne komme væk fra stuen, men er der andre alt. til den?? Har set lidt på Linn Sneaky DS, men den er jo noget dyrer og man skal stadig ud og finde et kontrol panel. Er Sonos det bedste køb i det pris leje, forventer ikke at skulle op og give over 10k.
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med evt. Logitech squeezebox duet eller noget i den dur med nas? Går ud fra du vil rippe dine cd'er i flac.
Mvh
Krill
|
| Til top |
|
| |
tossi Branchemedlem

|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den har jeg også set på, men efter hvad jeg har læst skulle Sonos være mere stabil også syntes jeg at Sonos controlloren virker mere lækker....Men prisen taler da for en Squeezabox.
Og jo planen er da at det skal være flac.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis det skal køre med NAS er sonos ihvet fald meget nem og lækker at arbejde med.
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
krill Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan mere stabilt? Jeg spørger af ren nysgerrighed.
Er det meningen du skal have det flere steder i huset? Ellers kunne løsningen med en mac mini og en ipod touch som fjernbetjening måske være en løsning.
|
| Til top |
|
| |
tossi Branchemedlem

|
| Sendt: 05 Marts 2009 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
At hvis man har flere enheder skulle Sonos ikke falde ud på den trødløse forbindelse. I første omgang er det kun i stuen, men det er da ikke at udelukke at den skulle udbygges med flere zoner
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du svarer faktisk selv på dit spørgsmål "Sonos eller ???...intet" der et pt. ikke noget godt alternativ til sonos. Somos virker bare, og er så nemt at sætte op at jeg tror min mormor på 88 år kan finde ud af uden at læse manualen . Jeg har haft min i et år, og de 2 gange den ikke har virket har været pga. min router, jeg kender omkring 10 personer der har sonos, et par af dem har omkring 8 zoner. Kun en af dem har oplevet problemer med sit sonos hardware, og han fik byttet sin boks med det samme.
Hvis jeg lige må komme med et godt råd, så tror jeg at jeg ville vælge en iphone/ipod touch som betjening istedet for sonos controlleren, da den trænger lidt til en design opdatering 
|
| Til top |
|
| |
tossi Branchemedlem

|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo også hvad jeg har kunnet læse mig frem til at Sonos skulle være meget nemmer at gå til end en Squeezebox.
Har surfet lidt rundt her i weekenden for at finde info omkring de 2...og Squeezebox er ved at komme mere seriøst med i overvejelserne da man har mulighed for at styre den med en philips pronto, istedet for den remote der medfølger. Pronto har jo den fordel at den kan erstatte alle min remotes, det er et kæmpe plus i min bog. Men har ikke kunnet finde nogle test på ren lydkvalitet mellem Sonos og Squeezebox, er der nogen der kender til en sådanne test?
|
| Til top |
|
| |
Dk11706 Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 08 Marts 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men kan sgu' ikke huske hvor jeg så dem henne, konklusionen var at de begge spiller godt, sonos lidt amerikansk i lyden (mørk), og squeezebox lidt japansk (lys) i lyden, sonos er dog stadig bedst når det kommer til stabilitet og brugervenlighed, jeg kender en enkelt der har haft begge dele, og hans kommentar omkring squezebox er at der altid var et eller andet man godt lige kunne tænke sig var anderledes, men de kan jo godt have oppe sig det sidste års tid med gode opdateringer, det ved jeg ikke.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek iøvrigt lige NAS'en mht. til Squeeze. Den skal understøtte Squeezecenter, da du ellers skal have en pc til at kværne ! Sonos kan til gengæld bruge stort set alt.
Lydmæssigt vil du med al sansynlighed bruge din TDA og den digitale udgang på afspilleren og den forskel som nogle enkelte kan høre på den digitale udgang de to imellem tror jeg nok defineres bedst som mærkefokuseret placebo . Enkelte steder omtales der en forskel på lyden afhænig af hvilken NAS der bruges !! Hvis det er de samme folk der kan se forskel på blu-ray afspilleres billede, så spring og fald ned på det.
Når du skal bruge digi-udgangen er mit bud; Vælg den du synes bedst om på betjeningen og vurder om du vil have lyd i et andet rum senere hen og i så fald hvor og hvordan.
Jeg har selv levet med begge i et par måneder inden valget faldt på "censur" og det er jeg så blevet rigtig glad for 
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
|
Tjek iøvrigt lige NAS'en mht. til Squeeze. Den skal understøtte Squeezecenter, da du ellers skal have en pc til at kværne ! Sonos kan til gengæld bruge stort set alt.
Lydmæssigt vil du med al sansynlighed bruge din TDA og den digitale udgang på afspilleren og den forskel som nogle enkelte kan høre på den digitale udgang de to imellem tror jeg nok defineres bedst som mærkefokuseret placebo . Enkelte steder omtales der en forskel på lyden afhænig af hvilken NAS der bruges !! Hvis det er de samme folk der kan se forskel på blu-ray afspilleres billede, så spring og fald ned på det.
Når du skal bruge digi-udgangen er mit bud; Vælg den du synes bedst om på betjeningen og vurder om du vil have lyd i et andet rum senere hen og i så fald hvor og hvordan.
Jeg har selv levet med begge i et par måneder inden valget faldt på "censur" og det er jeg så blevet rigtig glad for 
|
|
|
Hvornår kommer den næste generation Sonos med f.eks. USB udgang og en mere tidssvarende controller ?
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
tossi skrev:
|
Det er jo også hvad jeg har kunnet læse mig frem til at Sonos skulle være meget nemmer at gå til end en Squeezebox.
Har surfet lidt rundt her i weekenden for at finde info omkring de 2...og Squeezebox er ved at komme mere seriøst med i overvejelserne da man har mulighed for at styre den med en philips pronto, istedet for den remote der medfølger. Pronto har jo den fordel at den kan erstatte alle min remotes, det er et kæmpe plus i min bog. Men har ikke kunnet finde nogle test på ren lydkvalitet mellem Sonos og Squeezebox, er der nogen der kender til en sådanne test?
|
|
|
Hvis du køber en Squeezebox i stedet for Sonos har du masser af penge til at finde en dac som spiller efter dit hoved i stedet for at nøjes med den som sidder i de to kombetanter. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 10:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
tossi skrev:
|
|
|
|
Hvis du køber en Squeezebox i stedet for Sonos har du masser af penge til at finde en dac som spiller efter dit hoved i stedet for at nøjes med den som sidder i de to kombetanter.
|
|
|
Det er næppe relevant når han spiller på en TDAi2200, som jo har sin egen DAC! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
thuekay skrev:
tossi skrev:
|
|
|
|
Hvis du køber en Squeezebox i stedet for Sonos har du masser af penge til at finde en dac som spiller efter dit hoved i stedet for at nøjes med den som sidder i de to kombetanter.
|
|
|
Det er næppe relevant når han spiller på en TDAi2200, som jo har sin egen DAC!
|
|
|
Den havde jeg sku lige overset
Så er det vel bare smag og behag mellem betjening __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
tossi Branchemedlem

|
| Sendt: 15 Marts 2009 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
som ronin er inde på kommer en DAC nok ikke ind i billedet, da planen jo var at bruge min TDAI som DAC. Forventer nu heller ikke den store forskel på lyden, men det kunne jo godt være at den ene var stor slem med jitter i forhold til den anden, men hvad jeg har kunnet læse mig frem til skulle de vist være lige gode(eller dårlige )
Hvad betjening angår hælder jeg meget til en Sqeezebox med en Philips Pronto remote, så jeg kan få tømt sofa bordet for remotes Minuset som jeg ser det med Squeezebox er helt klart at man som udgangs punkt ikke kan tage hvilken som helst NAS og sætte til også taber den i muliti rums funktion til Sonos.
Men lige nu ligger valget på en Sqeezebox med en Pronto remote
|
| Til top |
|
| |