Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 15:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: DacMagic problemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
yellow
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 09:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft store problemer med at installerer min dac og hos hifi-klubben er der ingen hjælp at modtage.

Når den lige er installeret er der en skrættende lyd (noget lignende som på en pladespiller når der er støv på). Efter et stykke tid går det væk efter jeg f.eks. har lukket systemet ned. Men det kommer dog igen nogle gang. Det må betegnes som et periodisk problem.

Andet problem er når jeg downloader sidste nye software  C - Media Inc. - Bus controllers and Ports, other hardware - PnP sound device. Med denne software virker den slet ikke. Det er som om computeren ikke sender noget signal ud for der er ikke lys i Incoming sample rate lamperne.

Jeg har brug for hjælp!!

Til top Vis yellow's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af yellow

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke lige dit lydkort, men har du checket, at de digitale udgange er slået til, efter du har installeret den nye driver? Vi antager her, at det er den rigtige driver, du har fundet osv.

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

yellow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2009 kl. 09:59 | IP-adresse registreret  

Driveren er fundet via windows update til dac´en. Den er forbundet via usb så det ´laptoppens lydkort er ude af funktion.

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

yellow skrev:
Driveren er fundet via windows update til dac´en. Den er forbundet via usb så det ´laptoppens lydkort er ude af funktion.

Tror du ikke både overskriften og driverproblemet her er forkert beskrevet yellow. DacMatic bruger vist ikke en speciel driver, men en generisk i Windows. Du anvender USB udgangen, så der må være et USB hardware/driver problem på din laptop, der er synderen og ikke DacMatic.

DacMatic fortæller jo også, at den ikke får det forventede signal ud fra din laptop.  Gå ind i Computer Management, klik på 'Device Manager', der skal du klikke på din 'lyd, video og game controllers' samt 'USB controllers'. Er du heldig ser du et gult spørgsmåltegn, for den enhed der har problemer.

EDIT: "Up to two digital sources - network music devices, games consoles, CD/DVD players etc. can be connected concurrently using S/PDIF or Toslink inputs. Additionally, you can connect DacMagic directly to your PC using a USB connection (no drivers needed).."

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

der er meget ofte problemer med USB plug n play i vista, det eneste der er at gøre ved det er at fjerne de forskellige USB devices fra device manager, genstarte og geninstallere dem (naturligvis uden USB enheden sat til), så burde den finde den generiske USB enhed igen næste gang du installerer den. Specielt synes jeg produkter fra Logitech har det med at få alle andre USB enheder til at gøre vrøvl

yellow
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret  

tak for svar.

Prøver lige at lege med det..

FinnC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Marts 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

brasch skrev:

der er meget ofte problemer med USB plug n play i vista, det eneste der er at gøre ved det er at fjerne de forskellige USB devices fra device manager, genstarte og geninstallere dem (naturligvis uden USB enheden sat til), så burde den finde den generiske USB enhed igen næste gang du installerer den. Specielt synes jeg produkter fra Logitech har det med at få alle andre USB enheder til at gøre vrøvl

Yes, slet og genetablering virker, og er nemt for de gode enheder.  Vent med evt. Logitec og lignende bøller. Når DacMagic mfl. virker korrekt, så installer bøllerne som de sidste enheder.. de har til tider noget hackværk af implementering.

Smed en Logitec-dims i genbrugs-/skrotkassen sidste år

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes