| Forfatter |
|
madklub Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 16:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du glemte NEJ, NEJ, NEJ, NEJ, NEJ, NEJ...........  Men det er jo heldigvis deres ører, det går ud over.
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
| Men det er jo heldigvis deres ører, det går ud over. |
|
|
Før eller siden vel også os andres, når der ikke længere er økonomi i at udgive ny musik i ukomprimerede formater, fordi mp3 er "godt nok" for de fleste eller (gys) opfattes som bedre. __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
JRolLbs Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 234
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
..... Suk....
|
| Til top |
|
| |
Deguello Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 196
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
I gamle dage var det sex, drugs & rock´n´roll der fordærvede de unge ... nu er det mp3!! - så er alt håb jo ude!

|
| Til top |
|
| |
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh. Har da fået omvendt et par vantro til at købe ordenligt grej og høre musikken ukomprimeret. De fleste er i øvrigt også enige om at det er fedt at have en pladespiller stående. Sådan for nostalgiens skyld. Jeg vil bestemt heller ikke kalde det Hi-Fi efter dagens standarder. Ikke med de specs. Derudover er .mp3 i øvrigt ikke den største synder når det kommer til dagens dårlige lyd. Det er den alt for høje mastering, grundet folks billige 500 Kr's "Hi-Fi". Men det er da rigtigt nok at den "unge generation" (er selv 24 ;) ) ikke stiller kvalitetskrav.
__________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er måske MP3 generationen der er tabt, men de er opvokset i en tid hvor plads var et problem. I dag og fremover vil dette ikke være et problem. Når først 24 bits indspilninger bliver helt normale, og man kan downloade det meste musik i dette format, så vil næste generation UNDRES over at nogen gad at lytte til det MP3 l**t....
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mon ikke det gå samme vej med film på HD, nej de unge ville havde film på mobllen og som let kan hente ned selv TV går den vej, ikke noget med en stor fladskærm, nej så hele en mobiltelfon med TV som man kan se på vejen. Så vej frem er selfølige en mobil eller en anden form for media spille dåse, og ikke kvalitet bilde og lyd fra stereo anlæg stor fladskærm og HDTV og Blu-ray, så disse ting ville havde en kort leve tid
|
| Til top |
|
| |
RogueAgent Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2359
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
| Det er måske MP3 generationen der er tabt, men de er opvokset i en tid hvor plads var et problem. I dag og fremover vil dette ikke være et problem. Når først 24 bits indspilninger bliver helt normale, og man kan downloade det meste musik i dette format, så vil næste generation UNDRES over at nogen gad at lytte til det MP3 l**t.... |
|
|
Jeg håber du har ret - men hvis en hel generation vokser op og har vænnet sig til at low-bitrate mp3 er godt nok, hvem skal så lære generationen efter dem at det er det ikke..?  __________________ Pioneer VSX-859 - Carver 753x - Energy RVS - Technics SL-1210mkII/Denon DL110 - Panasonic BD35 - Toshiba HD-XE1 - Pioneer CLD-D704 - LG 50PS8000 - Panasonic AE500
|
| Til top |
|
| |
Brochhorst Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 21:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
For mig lyder det lidt underligt. Jeg er en så kaldt mp3 generation men jeg elsker ordenlig lyd. Jeg har også svært ved at se at andre kan synes andet.. Kan godt forstå folk ikke gider bruge så mange penge på det.. Men lyder mig underligt at folk skulle foretrække det.
|
| Til top |
|
| |
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
fail... Men ok, nå "de unge" kan holde ud at høre musik fra højtaleren i en telefon så er alt håb sgu ude, så lyder alt andet vel forkert...
Kan godt lide at journalisten hiver den med piben frem igen lol... Jeg ryger satme ikke pibe, gør i? __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
| Til top |
|
| |
lexus Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1037
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hva mener du brochhorst....????
|
| Til top |
|
| |
Brochhorst Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 85
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
lexus skrev:
| hva mener du brochhorst....???? |
|
|
Hehe. Jeg skriver vidst lidt utydeligt.. Men jeg har bare lidt svært ved at tro at det skulle være rigtigt at "unge" skulle foretrække mp3 lyd i gennem et anlæg til 500 kr end FLAC i gennem et til 10000 kr. Det virker bare ikke helt rigtigt. Da der er så meget mere lyd og spændende toner.. Jeg kan forstå at de på ingen måde vil give 10000kr når de kan give 500kr. Den del fatter jeg. Men det virker bare forkert at de ligefrem foretrækker lyden til 500 kr. Jeg tror måske bare ikke helt på det :P
|
| Til top |
|
| |
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et eller andet sted kan jeg godt forstå, der ikke er flere der går op i hifi og det er ganske enkelt fordi de aldrig har oplevet det.
De bliver tæppebombet med reklamer fra div. butikker om "highend lyd til 5000kr", "Highend lyd fra kun 1 højttaler", " Få ÆGTE biograf lyd i stuen" eller det der er værre. Og desværre tror de på det 
Og når alle(specielt de unge) render rundt med MP3 afspillere er det vel blevet accpteret som "der hvor man hører musik"????
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 10 Marts 2009 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
|
Et eller andet sted kan jeg godt forstå, der ikke er flere der går op i hifi og det er ganske enkelt fordi de aldrig har oplevet det.
De bliver tæppebombet med reklamer fra div. butikker om "highend lyd til 5000kr", "Highend lyd fra kun 1 højttaler", " Få ÆGTE biograf lyd i stuen" eller det der er værre. Og desværre tror de på det 
Og når alle(specielt de unge) render rundt med MP3 afspillere er det vel blevet accpteret som "der hvor man hører musik"????
MVH WRONG |
|
|
Lige præcis! Jeg tror også en stor del af det skyldes, at de simpelthen aldrig har hørt en ordentlig indspilning på et ordentligt anlæg. Der vil selvfølgelig altid være nogle, som aldrig vil kunne høre forskel på et almindeligt Bilka-anlæg og så et bedre anlæg. Men jeg tror også, at de fleste bare ikke har oplevet hvordan musikken rent faktisk KAN lyde - og ikke mindst føles. Jeg er selv fra den såkaldte "mp3-generation" og jeg skal da blankt indrømme, at jeg før i tiden har hørt rigtigt mange mp3 filer, uden at rynke på næsen. Det gik først op for mig, hvad man egentlig går glip af med alt den komprimering og alle de elendige "hifi"-systemer der findes derude, da jeg hørte nogle venners anlæg. Og derfra har det vist grebet temmeligt voldsomt om sig. Men hva', jeg føler heldigvis ikke at det er mig som er fortabt.
|
| Til top |
|
| |
FireRooster Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan det tænkes, at dem som foretrækker mp3, allerede har fået deres hørelse ødelagt af netop mp3 og de billige propper, de stopper i ørerne ?
Mvh. Hansen
|
| Til top |
|
| |
helledie Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja - men som i selv alle siger, så er de på farten hele tiden, og det er lidt svært at slæbe rundt på et stort anlæg, hvis man er på farten :) Men det hele handler jo om prioritering. Nogle prioritere et godt anlæg andre lækkert tøj, øl osv. Det er sgu en dyr hoppy at få god lyd. Til gengæld vil jeg sige, det er alarmerende at se alle de unge, der render rundt med andre og har en prop med musik i det ene øre. Sikke spændende de må synes andre folk er.
/jonathan
|
| Til top |
|
| |
Robert Clasen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 07:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
helledie skrev:
Men det hele handler jo om prioritering. Nogle prioritere et godt anlæg andre lækkert tøj, øl osv.
|
|
|
Det kan ikke siges bedre.
Ingen tvivl om at mp3 og des lige har stjålet en stor del af markedsandelen. F.eks. er Axel Music butikkerne ved at lukke ned! Men er sgu ikke bange for at high-end musik-lytning uddør. Vi må bare finde os i at købe plader via nettet fremover.
|
| Til top |
|
| |
morkaj Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 260
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er det jo at sælgerne skal frem i skoene, man kan få meget fornuftig lyd ud af "mp3,afspillere" det kræver bare lidt
omtanke.
Med en god dock, en da et sæt aktive højtalere og en sub og loss-less format lyder det ganske glimrende, er stadig til at
transportere og relativt overkommeligt. Teknologien er tilstede til at konvergere endnu mere, men nogen skal tage det
første skridt. (små digitale forstærkere, rumkorrektion, ren digital formidling, størrelse/funktionsratio o.s.v.)
Streamet musik af en sober kvalitet er også derude (på vej) men det kommer til at tage lang tid, og der skal arbejdes hårdt
med "forsyningsleddet" for at overbevise om herligheden.
Den mængde info der er i artiklen er forsvindende lille, jeg har haft mange på visit og testet mp3 kontra cd, har aldrig hørt
nogen der hellere ville have mp3. Der er dog mange der hellere vil have en fræk lille B&W dock i stedet for et HiFi setup.
Igen er det sælgerne der har været for ensporede i deres markedsføring - ud over hifiklubbens (man kan ikke få hifi hvor
man køber vaskemaskiner) kan jeg ikke huske at have set reklamer for "seriøst" udstyr i mainstream media i nyere tid,
husk tilbage på tiden i slut 70'erne og start 80'erne med Akai, ITT, Pioneer reklamer visende enorme kasser med vu-metre
og andre herligheder, det er jo det at os der nærmer sig 40 har med i bagagen (selv i Anders And blade......)
Generelt så ved unge ikke hvad de vil have (med hensyn til musik) fordi det er sjældent præsenteret for alternativer, det er
så let at hente musik via itunes og tdc-play at hvorfor ikke gøre det.
Hvis ellers nogen gider løfte banneret ser jeg ingen grund til at det ikke skulle kunne lykkedes, at få god lyd tilbage, dog
kræver det et marked andet en en samling små-fede 40årige (no pun intended, men det er billedet af os) der sidder og
hyler. Det er vel egentlig os der bestemmer, vi sidder i mellemleder/lederstillingerne, vi betaler ungernes grej, det er vores
dankort der betaler ungernes musik, vi burde altså være i stand til at "skære" igennem og sige sådan skal det være.
Op på barrieren og kom igang, Loss-Less på ipodden, i wadia-docken og kom videre.
MVh
M
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 11 Marts 2009 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
KimHRasmussen skrev:
Nåh. Har da fået omvendt et par vantro til at købe ordenligt grej og høre musikken ukomprimeret.De fleste er i øvrigt også
enige om at det er fedt at have en pladespiller stående. Sådan for nostalgiens skyld. Jeg vil bestemt heller ikke kalde det Hi-
Fi efter dagens standarder. Ikke med de specs.Derudover er .mp3 i øvrigt ikke den største synder når det kommer til
dagens dårlige lyd. Det er den alt for høje mastering, grundet folks billige 500 Kr's "Hi-Fi".Men det er da rigtigt nok at den
"unge generation" (er selv 24 ;) ) ikke stiller kvalitetskrav.
|
|
|
Enig.. Det primære problem er alle de skide konfi-anlæg. Blev der kun bygget seriøs hifi, var mp3 heller ikke nær så
udbredt. Desuden er det noget fis at sige at det er de unge som ikke stiller kvalitetskrav, det er sgu alle aldre der i dag
køber skod udstyr, da folk jo synes det er vigtigere at det ser godt ud og ikke fylder noget, end at det lyder godt. Er selv 22,
og den eneste grund til at mit anlæg ikke er bedre, er fordi det er svært at købe dyrt hifi når man er på SU! Det kunne
måske også have noget at sige?!
|
| Til top |
|
| |