Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Import af WAV Lossless til itunes (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sorenmhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 09:10 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har så endelig fået lagt cdsamlingen over på computeren. Via Windows Media Player har jeg gemt musikken i WAV Lossless.

Ønsket er så at få disse filer importeret til Itunes. Selve importen er ikke noget problem, via Itunes vælges blot "Tilføj mappe til bibliotek". Herefter kommer filerne fint ind.

Problemet er at albumsinformationer tilsyneladende går tabt. Dvs. navn på kunster + albumscover mangler. Titel på det enkelte track er indtakt.

Spørgsmålet er om der er andre, som har oplevet det samme, og som måske har fundet frem til en løsningen. Ville sgu være træt af at skulle til at importere alt musikken på ny i f.eks. Apple Lossless eller FLAC?!

Årsagen til at jeg ønsker at afspille filer via Itunes er ønsket om anvendelse af Airport Express.

Til top Vis sorenmhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorenmhansen

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

Hej Søren

Velkommen på forum. Album- og kunstneroplysningerne bliver ikke gemt i WAV-format. Det er derfor, de mangler, når du importerer filerne i iTunes. Du kommer derfor ikke udenom at skulle tilføje dem manuelt - album for album. Det er næppe særlig sjovt.

I stedet kan du rippe dine cd'er igen i et andet format. Så bliver oplysningerne gemt automatisk, men nej, det er heller ikke særlig sjovt. 

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

sorenmhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Tak for hurtigt svar. Det er da mega nederen.

For at opretholde den bedste lydkvalitet, men samtidigt opretholde albumsinformationer hvilket lydformat ville du Weissbier i givet fald anbefale?

Til top Vis sorenmhansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sorenmhansen

Weissbier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

Well, selv bruger jeg FLAC med stor glæde, men et andet tabsfrit format kan også bruges - Apple Lossless f.eks. Der er vist også noget, der hedder WMA Lossless. Jeg ved ikke, om der er et format, der rummer særlige fordele, når man vil bruge iTunes, for jeg bruger selv WinAmp , men hvis du vil gå FLAC-vejen, kan jeg anbefale at rippe med EAC (www.exactaudiocopy.de) , som er gratis. Nogen kalder brugerfladen rustik, men der en guide, der gør det let at sætte op. Ellers findes der flere tråde herinde om cd-ripning.

Jeg håber, du blev klogere...

Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
Til top Vis Weissbier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Weissbier

søren N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Itunes kan ikke spille Flac format. så jeg ville anbefale itunes lossless format..

Er du hifi-kræsen?
Til top Vis søren N's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af søren N

sorenmhansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Marts 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

søren N: Tak for info. Når vi taler itunes lossless - har vi da med et format at gøre, som ikke komprimerer musikken + bibeholder albumsinformationer?

Dernæst vil itunes lossless kunne afvikles i Windows Media Player?

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

sorenmhansen skrev:

søren N: Tak for info. Når vi taler itunes lossless - har vi da med et format at gøre, som ikke komprimerer musikken + bibeholder albumsinformationer?

Dernæst vil itunes lossless kunne afvikles i Windows Media Player?

Apple Lossless (ALAC) er tabsfri præcis ligesom FLAC - og begge kan tagges. Begge formater kan konverteres om til hinanden (selvfølgelig tabsfrit) og andre formater (f.eks. mp3) om nødvendigt. Det ser ud til, at ALAC (og FLAC) kan spilles i WMP, men jeg ved i hvert fald med sikkerhed, at FLAC kan spilles i iTunes, hvis du installerer FLUKE.

Med mindre du har meget, meget ridsede (uspillelige) cd'er, så er det hip som hip, om du ripper til ALAC via iTunes eller FLAC via f.eks. EAC, viser denne lille test. Vælg format efter, hvilken player, du helst vil bruge. Selv bruger jeg iTunes, som er utroligt nemt at bruge.

Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

KlausH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Marts 2009 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Hej,

Er det ikke muligt at hente albumbilleder ved at :

vælg at se al musik, højre klik, vælg "hent albumbilleder", også håbe du for de kunstner oplysninger med.....

på mac kan man hente manuelt på denne måde.

Ellers gå ind i indstillinger, vælg "butik", klik af i "overfør automatisk manglende albumbilleder"

Ved ikke om det virker men måske.....

Held og lykke
Til top Vis KlausH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KlausH

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes