Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 02:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Mobil DVB-T tuner der kan det hele søges (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 15:36 | IP-adresse registreret  

Mobil DVB-T tuner der kan det hele, søges.

Vi har nu i 8 år medbragt et Roadstar 230V/ 12V. Multisystem TV med Pal B/G. Secam B/G (For Frankrig) på vores autocamper ferier. Til sommer skal vi afsted igen, og vil så gerne kunne bruge vores TV. Det er jo ikke kun i Danmark, men også i Tyskland og Frankrig man begynder at sende over master baseret digitalt sendenet, også kaldt Digitalt Terrestrisk TV (DTT)

Jeg har søgt information på nettet for at blive sikker på, at det jeg køber nu også virker når vi er på ferie. Jeg syntes dog der er mange spørgsmål jeg ikke kan finde et sikkert svar på.

Jeg søger en DVB-T tuner i separat boks, helst 12 Volt. Den skal understøtte DVB undertekster og MPEG-4, og helst have mulighed for softwareopdatering. DVB-T tuneren skal kunne modtage de frie digitale terrestriske TV og Radio kanaler, altså er indbygget kort læser unødvendigt, da alle de nationale TV stationer sender ukodet. Vi bruge kun fjernsynet lokal, så det betyder knapt så meget om tunerens signal følsomheden er helt i top, men det skader jo ikke.

Kender du et produkt der opfylder det jeg søger, må du meget gerne sende et link, og din kommentar.  

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 12 Marts 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Da jeg altid har min bærbar computer med på ferie, vil det være besnærende istedet at bruge den som TV.

På dette link: http://www.sandberg.it/product.aspx?id=133-41  har Sandbergs USB DigiTV-tuner fået fine anmeldelser. Den giver tekst-tv, elektronisk TV guide (EPG) og tidsforskydning af TV programmer, Radio og har Dansk manual. Prisen er 399 Dkr.

Man kan så kigge efter måske beder software F.eks. www.dvbviewer.com  der er muligheder for konefigurering af codecs, herunder He-AAC lyd som det forlyder bruges i Frankrig og Norge.

Specifikation
Modtagelse Frequency UHF: 470-862 MHz
Demodulator 
Kanal Båndbredde: 6 / 7 / 8 MHz 
Demodulation: 2k / 8k COFDM 
Konstellation: QPSK, 16 QAM, 64 QAM 
Guard Interval: 1 / 4, 1 / 8, 1 / 16, 1 / 32 
Code Rate (FEC): 1 / 2, 2 / 3, 3 / 4, 5 / 6, 7 / 8 
Effektforbrug: 334 mA
Undertekster støttes.
Produktets resultat er afhænger af signalstyrke fra tv station i forhold til din placering.
Produktet kan ikke modtage det digitale signal fra kabel-tv.
Produktet understøtter ikke MPEG 4 (Norge).
Det sidste er dog ikke så godt. Sandbergs USB DigiTV-tuner understøtter ikke MPEG 4. Den første anmeldelse af Sandbergs USB DigiTV-tuner blev foretaget den 19/2 2007, så det kan vel tænkes at Sandberg er lige på trapperne med en afløser der klare MPEG 4 kodning, og så vil det blive den jeg vælger istedet for nyt tilbehør til mit TV.

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 07 April 2009 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har nu købt og installeret "USB DigiTV" fra Sandberg på min bærbar computer.
Den medfølgende antenne er intet værd i mit område, men så snart jeg tilsluttede min
camping antenne med forstærker, modtager jeg straks de Danske public service
kanaler. DR1, DR2, TV 2 Lorry og DR1 update/ TV2 News.
Herudover er der andre frie public service kanaler, f.eks. i Svensk/Norsk/
Tyskland/Østrig/Sweitz/Franske/ for at tage de lande hvor vi holder vores bil ferier.
Det er rart at kunne se hvor det regner, så man kan vælge at køre den modsatte vej.

Billede og lyd kvaliteten er meget fin. Den klare dog ikke MPEG 4 kodning, men til
400 Kr. bliver der nok råd til en afløser når den kommer.

CarAudio

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes