| Forfatter |
|
kab60 Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
| Sendt: 16 Marts 2009 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg har søgt rundt omkring, men kan ikke finde noget løsning. Jeg er egentlig også skeptisk over for, om det overhovedet kan lykkes. Men altså, mit setup er som følger.
ATC SCM11 højttalere > Rotel RB-980 BX effekt > Silverstone USB lydkort > Toshiba laptop.
Jeg hører næsten altid musik, mens jeg er ved min laptop, men ofte sker det, at når jeg scroller eller går på nettet og møder billeder, popups og interaktivt indhold, at lyden går helt amok. Mine højttalere begynder at skratte, og jeg skal "scrolle" væk / stoppe musikken / lukke browseren ned, for at stoppe det. Det er mildest talt vildt irriterende, og så tror jeg egentlig heller ikke, højttalerne elsker det. Det lyder i hvert fald ikke godt. Er det muligt at fjerne med den nuværende løsning? Skal jeg have fat i en for-forstærker? Skal jeg have fat i et firewire lydkort?
Jeg håber virkelig i kan hjælpe. Mange tak og med venlig hilsen.
kab
|
| Til top |
|
| |
Dan R. Hansen Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 824
|
| Sendt: 16 Marts 2009 kl. 23:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din bærbar er muligvis for svag i processor kraft. Din skratten skyldtes højst sandsynligt at din cpu bliver belastet til et max punkt. USB er cpu relateret, og køre gennem cpuen, så hvis din cpu bliver optaget eller pludselig belastet, bliver det USBen der må trække sig. Der sker formegentligt 2 ting: 1. Pludselige små belastninger kan sætte gang i cpuens speedstep funktion. dvs den går et gear op. 2. Hjemmesider med tunge flash- reklamer forudsager sikkert kontinuelt skratten og hakken. Du kan jo prøve at åbne ydelses fanen op og tjekke selv. Det gør du ved at trykke alt + ctrl + del, og dernæst vælge ydelse/performence eller hvad den hedder hos dig. Hvis cpu loaden ryger i top af og til, kan du jo vudere om det hænger sammen med skrattenen i højttalerne. Et lille almindelig testsite: http://www.edbpriser.dk/forsiden.asp
__________________ Dan R. Hansen
|
| Til top |
|
| |
Dennis Frie Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 443
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 00:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kab60 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til, i har ret. Jeg kender godt Prime95, men det var ikke nødvendigt. Jeg har testet både med Photoshop og InDesign uden at opleve noget skrat. Det er, som det plejer. Det der overraskede mig var, at politiken.dk stresser min cpu til 70-80-90%- mere end de to førnævnte programmer. Og det giver skrat! Kan man gøre noget? Jeg har sat min afspiller (foobar) til realtid, men det ser ikke ud til at betyde noget. Jeg bruger Firefox, men tvivler da på, en anden browser opfører sig anderledes. Kan man sørge for, at USB enhederne skal have 1. prioritet?
|
| Til top |
|
| |
Stengaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv evt. lige at tilføje det Firefox-plugin: https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/433Det kan blokere for Flash-animation. Hvis du ikke længere har problemer efter det, er det højst sandsynligt din pc, der ikke kan trække Flash-animationen på siderne. Selv min 2,6 Ghz Phenom X4 bruger 20 % på at have Firefox åben på Politikens hjemmeside, som dog også er en side fuldstændig plastret til i alt muligt Flash-gøgl
|
| Til top |
|
| |
kab60 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 01:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak. Det har hjulpet en smule, ser det ud til, men jeg oplever stadig skratten hist og her. Men nu slipper jeg da for alle de åndssvage reklamer, så det er da klart en forbedring! :) Kan det være et spørgsmål om, at mit lydkort trækker strømmen direkte fra PC'en? Oplever folk, der har et usb lydkort, der henter juicen direkte fra kontakten, ikke skratten på linjen? Jeg gider godt nok ikke til at investere i nyt udstyr--læs, jeg er studerende/aka broke--så flere smarte plugins og lignende er meget velkomne! Tusind tak.
|
| Til top |
|
| |
kab60 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud til at hjælpe, når jeg sætter Firefox' prioritet ned til lavest. Så kan skidtet åbenbart ikke suge al min CPU kraft. Så skal jeg bare finde ud af, hvordan Firefox gør det automatisk, når jeg åbner programmet...
|
| Til top |
|
| |
kab60 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2009 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gik stærkt. Her kan man downloade et program til at sætte prioriteten for at program, så Windows husker det. http://www.prnwatch.com/download.html - det er det nederste, der hedder prio!
|
| Til top |
|
| |