| Forfatter |
|
rip59 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 138
|
| Sendt: 26 Marts 2009 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen her der ved om man kan få Windows Media Player til at til at afspille fra SqueezeCenter som en Squeezebox/Softsqueeze
Ikke at jeg vil bruge lyden til noget, men den grafik som Media Player laver ville jeg smide op på en væg med en projektor op til et dansegulv, evt i loftet.
Nogen idér?
Rip __________________ Lyt & Nyd
EAC, Flac ripping.
|
| Til top |
|
| |
Peiter Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 26 Marts 2009 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ret sikker på at SqueezeCenter kun leverer data til sine "native" klienter. Hvad med WinAmp ol. ? Du kan også bare få Mediaplayer til at afspille fra et radiostream.
__________________ Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
|
| Til top |
|
| |
rip59 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2009 kl. 13:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo jeg har tænkt på det med at lade Media Player'n bare "spille" de samme 3 melodier, men der er jo en sammenhæng mellem dens grafik og så den musik den afspiller, og den sammenhæng ville jeg jo forsøge at få med. Men det ville jo løse problemet meget enkelt.
EAC, Flac ripping.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 26 Marts 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jada, i wmp gør som når du indtaster en netradio-station manuelt. Dvs. gå til menuen med Åbn lokation/sted... eller sådan noget. Indtast
http://192.168.1.x.x:9000/stream.mp3
(hvor 192.168.1.x.x er din servers ip)
Derefter åbner du SqueezeCenter interfacet og vælger afspiller øverst til højre. wmp-afspilleren vil som default vises ved ip-adresse på den maskine hvor wmp kører. Resten giver sig selv.
stream.mp3 er dog primitivt i forhold til dedikerede Squeeze-afspillere. Mest udtalt er det at du skal forvente at der går nogle sekunder fra du starter/skifter nummer etc. i web-interfacet til wmp reagerer. Men til det formål du beskriver vil det virke fint.
PS! stream.mp3 virker med alt som kan modtage en mp3 stream. Dvs. winamp, foobar, wmp, etc. etc.
|
| Til top |
|
| |
rip59 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2009 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, jeg har lige prøvet her fra arbejdet mod servern der hjemme, det ville ikke lige virke, men Media Player kom da op i SqueezeCenter, jeg ved så ikke om det er fordi jeg kun har flac filer i systemet at den ikke ville eller måske for lange timeouts?
EAC, Flac ripping.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 26 Marts 2009 kl. 16:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
rip59 skrev:
OK, jeg har lige prøvet her fra arbejdet mod servern der hjemme, det ville ikke lige virke, men Media Player kom da op i SqueezeCenter, jeg ved så ikke om det er fordi jeg kun har flac filer i systemet at den ikke ville eller måske for lange timeouts?
|
|
|
Hmm, OK endnu en begrænsning ved stream.mp3 er at det medfører server konvertering til mp3 (kun 95% sikker her). For at konvertere flac til mp3 skal din server have lame installeret. Du kan se om dette er tilfælde under "Indstilinger - Afspiller - Lyd - Begrænsning af bithastighed". Her skal der stå noget med at "Lame er korrekt installeret på dit system"
|
| Til top |
|
| |
rip59 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2009 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
OK, med LAME installeret så kan jeg få Media Player til at spille....
Men, de rigtige SqueezeBoxe kan ikke "synckes" med den... og så er jeg jo lige langt, det bliver en helt anden løsning tror jeg.
Tak for jeres hjælp :)
Rip
__________________ Lyt & Nyd
EAC, Flac ripping.
|
| Til top |
|
| |