| Forfatter |
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har mig sådan et sæt, og er netop blevet færdig med at rippe cd'er (mangler kun de ca. 25 som der ikke er autotext på). Det er omkring 8000 numre på omkring 200gb.
Problemet er at min Squeezebox duet er håbløst langsom, og tit afbryder den for at skabe forbindelse til serveren. Når musikken spiller, kører det som det skal 95% af tiden (enkelte udfald).
Readynas DUO er standard, og forbundet med LAN. Recieveren er ligledes forbundet med LAN.
Hvad kan jeg gøre for at forbedre hastigheden? Mere ram? Update? Intet ? __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frede
Hvor meget RAM har du installeret i din ReadyNas nu? 256? Jeg tror ikke mere RAM vil gøre den helt store forskel. Jeg tror begrænsningen ligger i din ReadyNas' CPU. Den er nok ikke kraftig nok til at køre SlimServer med så mange GB's.
Har du prøvet med en ekstern harddisk direkte forbundet til din PC/bærbar?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ingen harddisk hvor min musik kan ligger, ud over den i serveren, så det har jeg ikke mulighed for at prøve.
Den er med de originale 256mb RAM.
Hvis CPU'en ikke kan følge med til det så er sådan en server sku da værdiløs. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
bitnissen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 107
|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at have personlige erfaringer mener jeg at have læst at netop Squeezecenter gerne vil have mere RAM end du har pt. Jeg vil da anbefale at se på en RAM-opgradering. Alternativt kan du jo prøve at spørge på Slim Devices forum om erfaring - der er sikkert nogen der kan svare med sikkerhed
__________________ Mvh Bitnissen
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøver 1gb ram. Det er vist ikke så dyrt, at forsøge sig med.
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en RadyNAS Duo med 1.5TB disk og 1GB RAM. Den er fint kraftig til at køre SC 7.3, ingen problemer. Oplevede ingen forskel ved at installere mere RAM. Derimod ville jeg undersøge om Controlleren har fat i netværket korrekt. Kører du med Receiver som bridge eller hvordan skal det forståes at den er "forbundet med LAN"?
__________________ / Morten
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører med recieveren forbundet med kabel, for at udelukke den fejlkilde.
Pt. kører controlleren bridged (over recieveren), men det giver ret dårlig rækkevidde hvorfor den bliver sat tilbage til wlan. __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
|
| Til top |
|
| |
musifix Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 310
|
| Sendt: 07 April 2009 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
THolm Branchemedlem

Logistics Manager, Dynaudio
Bruger siden: 24 Januar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Fandt dette på nettet - 1 GB Kingston koster 337,- og jeg prøver, for jeg er en smule skuffet over performance på min Duo med 2x 1tb diske. Overvejer endnda at sælge skidtet igen, og bruge en lille 10,2" bærbar og Foobar2000, der kører ganske overbevisende...
http://www.storagereviews.co.uk/?p=291
Mvh __________________ El Nørd
|
| Til top |
|
| |
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 23 September 2009 kl. 23:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et OT..
Hvordan fik du din SB til og køre via LAN?
Min controller falder også ud hele tiden køre trådløst. Det dur bare narte. __________________ Kenneth
|
| Til top |
|
| |
jjsilverstone Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man taler WLAN (trådløst netværk) er det en god ide at checke hvilke kanaler der er i brug i nærheden.
Kanalerne 1 og 6 og 11 generer ikke hinanden.
Er man således omgivet af mange netværk kan man skifte sin egen kanal så den ikke kolidere med de omkring liggende.
I nogen access points kan man bede det om at finde den mest optimale kanal.
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også Squeezebox og ReadyNAS duo der kører SqueezeServer. Jeg har rippet ca. 200 CD'er og har et problem:
Når jeg rescanner i SS tager det over 4 timer, uanset hvordan jeg vælger. Det virker jo ulideligt tungt hvis man bare har rippet et par CD'er siden sidst. Så noget må jeg gøre forkert?
Jeg kan forstå at NAS'en i sig selv er ret langsom så rescan kan måske med fordel gøres fra PC'en?
Læser om nogle der rescanner på få minutter....ren luksus.....hvordan?  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg lever en re-scan af det hele (dvs. sletter alt og scanner) så tager det en del timer. (Har vel ca 1000 cd'er liggende.) Ved update scan tager det en del kortere vel ca. 10-30 min. selv om det kommer an på hvor meget nyt jeg har lagt ind.
For at få hurtigere scanning kan du evt. gå ind i opsætningen af NAS'en og slå en feature til der hedder noget med "hurtigere scanning" den findes under squeezecenter opsætningen. Jeg syntes at det fik min ReadyNAS til at scanne hurtigere.
|
| Til top |
|
| |
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Jeg har også Squeezebox og ReadyNAS duo der kører SqueezeServer. Jeg har rippet ca. 200 CD'er og har et problem:
Når jeg rescanner i SS tager det over 4 timer, uanset hvordan jeg vælger. Det virker jo ulideligt tungt hvis man bare har rippet et par CD'er siden sidst. Så noget må jeg gøre forkert?
Jeg kan forstå at NAS'en i sig selv er ret langsom så rescan kan måske med fordel gøres fra PC'en?
Læser om nogle der rescanner på få minutter....ren luksus.....hvordan?  |
|
|
Een af grundene til at jeg nu bruger PC som Squeezeserver. 1200 cd'er på 10 min.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 30 December 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg anvender også en PC (en gammel bærbar) med Windows Server 2003 som musikserver. Det tager ca. en halv time at scanne hele samlingen på ca 2.300 albums - hvilket jeg så forøvrigt ikke har haft behov for at gøre siden, jeg opgraderede til 7.4.1
|
| Til top |
|
| |