| Sendt: 22 April 2009 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal til at lege lidt med et par målinger, men er gået lidt i stå ved konvertering af filformater. Planen var, at køre det hele som et lille batchjob, så det bliver så nemt som muligt efterfølgende. Jeg vil derfor i første omgang forsøge at holde mig til f.eks. SOX eller lign. i stedet for et mere almindeligt program med GUI i form af f.eks. Audacity osv. Opgaven består ganske enkelt i følgende: Jeg har 2 mono filer i formatet .pcm der skal konverteres til en standard stereo-wave fil. SOX skulle uden problemer kunne gøre det - men jeg synes ikke at kommandoerne er helt enkelte? Jeg har fundet følgende der skulle konvertere det til en wav-fil, det er da en start: sox -t raw -r 44100 -c 1 -fl RightSpeaker.pcm -t wav -c 1 -sw RightSpeaker.wav -t = filetype -r = samplerate -c = channels -fl = floating point (bliver dog ikke umiddelbart accepteret af SOX) Jeg kan dog ikke lige forstå hvad -sw gør? Nogle der har erfaringer med at bruge SOX der kan hjælp mig lidt på vej? __________________ Dennisfrie.dk
|