| Sendt: 22 April 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen 
Jeg har et "lille" spørgsmål til folk der har et multimedia center ala popcorn hour (eller lign), og har haft elller har kendskab til HTPC'er og software dertil.
Spørgsmålet går op om en POPCORN eller lign. kan ersatte en HTPC, uden at gå på kompromi. Og her tænker jeg på ting som lyd og billed scalering. Understøttelse af formater osv..
PT har jeg et setup med at min gamer pc som står i mit kontor, er sat til Projektoren og anlægget i stuen via spdif og dvi kabel, og selvfølgelig også til sin egen skærm og anlæg i kontoret. Problemet med dette setup er at skærmene ikke køre samme opløsning (projektor = 1900x1080, TFT = 1900x1200), og derfor har jeg valgt at bruge extended screen på projektoren hvilket resultere i at jeg ikke kan bruge div HTPC pakke programmer, som XBMC MEDIA CENTER og lign. Og derfor bruger jeg VLC til film, Winamp til music, og hjemmelavet php galleri til fremvisning af billeder osv. Alt dette styres med et bluetooth tastatur med indbygget mousepad (lavet til PS3).
Men vil jo gerne ha' en pakkeløsning til at styre det hele, som kan bruges andre steder. Da jeg senere skal udbygge, så jeg også kan se film og hente musik i soveværelset, og køkkenet.
Så er spørgsmålet om man skal købe noget ala popcorn eller bygge en pc terminal med htpc pakkeløsning, begge skal henter div data fra pc'erne i kontoret.
Det skal lige siges at jeg intet behov har for TV-Tuner.
På forhånd tak. 
|