| Forfatter |
|
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er så træt af Squeezebox (og så alligevel ikke...). Jeg hiver musikken ind igennem EAC, omformaterer det igennem DBPoweramp til FLAC - og sørger selvfølgelig for at tagge ved hjælp af FEEDB i EAC. Men når jeg så prøver at være lidt smart på SB og søge vha. genre, er det ikke alt der dukker op - faktisk er det ikke rigtigt så meget. Jeg har eks. lige lagt 8 cd´er med Johnny Cash ind or sørget for at tagge det som country, men intet dukker op.
Er der nogen der kan hjælpe til hvordan jeg skal sørge for at få al min musik tagget ordentligt så jeg kan bruge SB optimal?
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det her er ikke svar på dit problem, men hvorfor bruger du både EAC og dBPoweramp?
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan får man FLAC ud af EAC?
|
| Til top |
|
| |
Anda8000 Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du går ind og kigger på de detaljerede nummeroplysninger i web-interfacet, kan du så se om dine genre-tags står der? Hvis de gør burde det altså virke... Hvis ikke de gør er der et eller andet galt med taggingen. Hos mig ser det fx. således ud (bruger flere genre tags)  Tilføjet screenshot
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan ser det ikke ud!
Hvordan ligger du din musik ind - step by step?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som om at alle mine detaljer er kommet på filen i en lang linie...Så alle info er der men ud for album, genre og kunstner står der: intet. Men oppe i titlen på det enkelte nummer er alle detaljerne: Kunsnter, nummer, album og track.
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pingel skrev:
| Det er som om at alle mine detaljer er kommet på filen i en lang linie...Så alle info er der men ud for album, genre og kunstner står der: intet. Men oppe i titlen på det enkelte nummer er alle detaljerne: Kunsnter, nummer, album og track.
|
|
|
Hm, jeg forstår ikke helt din beskrivelse. Det med "alle info" i "titlen". Skal det forstås som at filen heder noget med kunstner, album, nummer i navnet? Hvis ja, og hvis du som du siger ikke kan se noget på de steder hvor der er til venstre i mit screenshot står (album,kunstner, etc.) så er det nok problemet. Hvordan browser du? Bruger du bibliotek -> musikmappe, eller bibliotek -> kunstner fx?
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har forstået det korrekt.
Jeg browser nu igennem musikmappen og det er helt fint. Men mappen vokser jo, og når man ikke længere kan huske hvad man har ville det være rart at kunne søge på genrer...
Hvordan lægger du din musik ind?
Jeg har konventeret taggede Wave-filer om til FLAC, eller har tagget FLAC-filerne bagefter med MP3Tag.
Er der mulighed for at gå ind i Squeezecenter og lave om på tags efterfølgende?
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tror jeg ikke at man kan. Jeg bruger selv Mediamonkey (gratis og nemt) til at edit musikken der kan man markere mange sange på en gang og så skrive en genre hvilket så fyldes på alle sangene. Der er også en søge funktion så det er nemmere at finde det der skal ændres. Ex. beethoven hvilket så er nemt at ændre til classic
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm, det lader til at være fordi jeg ikke har tagget med ID32v-Tag, men med ID31 eller noget i den retning. Men det kommer ihvertfald til at tage noet tid at få styr på
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg kan se så kan mediamonkey ændre ID31 tag til ID32v automatisk. (jeg har dog ikke prøvet det)
|
| Til top |
|
| |
bhaagensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 879
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sagde du ikke du brugte flac? Så er det altså stærkt tilrådeligt ikke at bruge id3 tags, men flacs eget tagging-format som nogle gange benævnes ogg-tags eller vorbis-taggs (da de er identisk med disse).
Flac med id3 tags følger ikke standarden og er derfor ikke rigtige flac filer. Man kan fx. ikke forvente at en flac-afspiller forstår at læse flac-filer med id3-tags (selvom mange af historiske årsage pt. gør det). Dette kan også være grunden til at SqueezeCenter ikke fatter dem. id3v1 såvel som id3v2 er understøttet i SqueezeCenter for mp3-filer (hvor id3 er et gyldigt tagging-format).
Jeg anbefaler at du går dine tags efter i sømmene. Brug dbpoweramp til at rippe og tagge med, og mp3tag til at finrette i taggene (andre løsninger er lige gode, men denne er nemmest efter min mening).
Jeg bruger selv Linux, så min fremgangsmåde er nok ikke brugbar i dit tilfælde.
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 24 Maj 2009 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pingel skrev:
Jeg har konventeret taggede Wave-filer om til FLAC, eller har tagget FLAC-filerne bagefter med MP3Tag.
|
|
|
Wave filer kan ikke indeholde tags, så det her skal gå galt. Hvis du forsætter med EAC så sæt EAC op til at lave FLAC filerne så kan de også tages af EAC.
|
| Til top |
|
| |