| Forfatter |
|
jQrgensen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
God formiddag til alle herinde på hifi4all.
Jeg har de seneste måneder kigget på højtalere og mangler jeres hjælp. de HT's jeg gerne vil have fat i er B&W's CM7 model, og endvidere vil jeg udbygge systemet så jeg kan få god surround lyd.
En af mine venner har en forstærker ved navnet DTS PT-690A. Link: https://www.allaudioexpo.com/nav/details.asp?itemid=1147.
Denne forstærker vil han gerne sælge, men mit spørgsmål er så om den overhovedet kan trække CM7'erne op på det plan de nu skal være.
Håber i kan hjælpe mig.
|
| Til top |
|
| |
BjarkeHedegaard Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1575
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det synes jeg bestemt ikke du skal tage imod. Du skylder højttalerne en ordentlig mærkevareforstærker.
__________________ Mvh Bjarke Hedegaard
|
| Til top |
|
| |
jQrgensen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad vil du foreslå som forstærker så?
Vil gerne holde mit budget lidt nede, da jeg allerede skal ud at ligge 15.000 for HT's plus subwoofer.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vent til du har højttalerne hjemme. Så kan du låne lidt forskelligt hjem på prøve. Det er ikke sikkert at en forstærker lyder godt på dine højttalere hjemme hos dig, selvom den lyder godt i butikken !
__________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt udelukket at bruge sådan en forstærker til et par kvalitetshøjttalere som CM7. Se det på den her måde: Jo flere
penge du lægger i udstyret, jo bedre lyd får du tilbage og samtidig får du mere for de penge du har brugt på højttalerne. Med
den forstærker du foreslår der, får du højst 10-15% ud af de højttalere.
|
| Til top |
|
| |
jQrgensen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe ok, så blev den vist sat på plads :)
Hvilke mærker skal jeg gå efter så? har hørt NAD skulle være godt, kan det be/afkræftes?
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal simpelthen ned i butikken og slæbe en (eller helst flere) forstærkere med hjem på prøve. Nogle kan lide NAD, andre
kan ikke. I sidste ende er det dig, der skal leve med den. Men NAD er bestemt en mulighed til dine højttalere. Ellers kan
Harman/Kardon eller Marantz også være en idé.
|
| Til top |
|
| |
jQrgensen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh ja det er selvfølgelig en mulighed. Spørgsmålet er så bare om man kan finde en forstærker til anstændige penge der kan spille dem op.
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du må jo efterhånden definere "anstændige penge" hvis du vil hjælpes yderligere.
|
| Til top |
|
| |
jQrgensen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
De anstændige penge er 5-6k :)
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger


Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv og kig her:
http://www.tapeconnection.dk/DvdSurround.aspx?id_category=50
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/
http://www.lydspecialisten.dk/sortiment/harman-kardon/index- surround.htm
http://www.lydspecialisten.dk/sortiment/pioneer/index-dvd-hd d.htm
Her er lidt fra Århus af
|
| Til top |
|
| |
jQrgensen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok tusind tak for hjælpen mastervol.
Eftersom CM7'erne skal hentes i hifi tror jeg at jeg vil prøve der i starten da jeg så måske kan få lavet en samlet pakke dernede.
|
| Til top |
|
| |
supos Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jQrgensen skrev:
| De anstændige penge er 5-6k :)
|
|
|
Før du gør noget overilet skal du i hvert fald overveje at købe brugt. Du kan få rigtig, rigtig meget lyd for de penge hvis du køber brugt. Hvis ikke du har købt højttalerne endnu synes jeg også du skal smide en købs-annonce på KSB efter et par CM7 (hvis du da har lagt dig helt fast). Vi er mange der kun i vores aller vildeste drømme har 20-21k (ja bare 5k lyder vildt i mine ører) at bruge på hifi  .
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
lydspecialisten har en brugt Onkyo TX-SR806 i Ålborg, måske var det noget?
|
| Til top |
|
| |
jQrgensen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke købt noget som helst endnu, det hele er på tanke stadiet. Men ja, er næsten sikker på jeg vælger CM7.
|
| Til top |
|
| |