Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2026 | 12:55   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Gryphon Mikado - erfaringer? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Hej folkens,

Efter at have købt Gryphon Cantataer er jeg på jagt efter en Mikado eller Mikado Signature, men kunne godttænke mig at høre om konkrete erfaringer.

mvh M

PS: Cantataerne er fantastiske!

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Nå nå da da....... ingen???
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Altså, det er jo snyd.

Så sider jeg her, og kæmper med min SU.

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Luggelaj skrev:

Altså, det er jo snyd.

Så sider jeg her, og kæmper med min SU.

SU, der har jeg også været, men der er jo en ende på det også... :O)

Nogen bruger penge på biler som taber halvdelen af sin værdi på 3 år, jeg vil hellere bruge pengene på dejlig lyd.

 

mvh M

 

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

jeg har kun hørt den i totalt ukendte setups og rum, men har ikke haft noget at klage over, men jeg har ikke kunnet klage over performance nogle af gangene.

du skal dog nok finde finde en der vil give en demo, en dansk forhandler eksisterer ikke pt.



__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
winter
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 September 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Aften!

Jeg har haft en hjemme paa prove! Fed afspiller,men nogle af dem hvade nogle periodiske fejl. Den kunne finde paa at loade mit under afspilning.Saa laaget kig op og ned.

Men prov evt at henv dig til vassagohifi han solgte gryphon i sin tid.

Til top Vis winter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winter
 
Hoodlum
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 57
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Mikado Signature som jeg bruger sammen med en Diablo og et sæt Focus Audio Master 2. Jeg synes den spiller som en drøm. Man får de mindste detaljer med i musikken, man fornemmer overskud og overblik uanset hvilken slags musik man spiller. Lyden er aldrig kølig eller steril, men meget "musikalsk" for at bruge et fortærsket udtryk. Jeg lytter meget til akustisk musik, blues og jazz og jeg har aldrig før hørt strengeinstrumenter som f.eks. en guitar lyde så klart. Jeg kan helt klart anbefale Signatur modellen.
Til top Vis Hoodlum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoodlum
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hej Hoodlum,

 

Nu står der øerne, betyder det at du i princippet er "landfast" med Sjælland, fordi så ville jeg enormt gerne kigge forbi på en lytter :O)   ???

 

mvh M

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Hoodlum
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2008
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 57
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er i øjeblikket "udstationeret" i Grønland, men du skal være velkommen til et lyt til enhver tid.
Til top Vis Hoodlum's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hoodlum
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hoodlum skrev:
Jeg er i øjeblikket "udstationeret" i Grønland, men du skal være velkommen til et lyt til enhver tid.

Damned, bugger, s..., f..., nå men jeg må tænke andre veje så :O)

Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:

Hej folkens,

Efter at have købt Gryphon Cantataer er jeg på jagt efter en Mikado eller Mikado Signature, men kunne godttænke mig at høre om konkrete erfaringer.

mvh M

PS: Cantataerne er fantastiske!




Hejsa A.

Tillykke med dine nye Duelund-højttalere!  ;-)

Kunne der bevilges et smuglyt ved lejlighed? (Du bor jo lige i nærheden...)


Mvh.
Niels L.


Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2172
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Mercury skrev:

Hej folkens,

Efter at have købt Gryphon Cantataer er jeg på jagt efter en Mikado eller Mikado Signature, men kunne godttænke mig at høre om konkrete erfaringer.

mvh M

PS: Cantataerne er fantastiske!




Hejsa A.

Tillykke med dine nye Duelund-højttalere!  ;-)

Kunne der bevilges et smuglyt ved lejlighed? (Du bor jo lige i nærheden...)


Mvh.
Niels L.

Hej Niels,

Ja slægtskabet lader sig ikke sådan skjule, efter min mening er det den mest homogene og "formidlende" højtaler jeg nogensinde har haft :O)  Et bassystem skal bare være ultra-lav q'et for at fungere ordentligt. Så gør det jo ikke noget at de er realiseret og efter min mening forbedret i Gryphon regi.

Lige nu spiller jeg på en lånt Exposure CD maskine. Den har aldrig før lydt så smukt, men er klart også det led sammen med et par gamle AuioQuest signalkabler jeg samlede på mit lille kollegieværrelse for over 20 år siden, som kan frigive mest potentiel kvalitet.

Jeg tænkte faktisk på at invitere dig og Christian B til et lyt og måske og AudioHagel. Det kunne være sjovt med lidt eksperimentering omkring signalkabel og cd-spille.

Lige nu er jeg lidt en  slagen kriger og kan ikke skifte noget som helst da jeg har brækket mit kraveben...... Så jo det er langsomt at skrive enhændigt med højre hånd, når man er mest venstrehåndet.

mvh A


Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes