| Sendt: 10 Juni 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når jeg oprettede den første DAB tråd var det bare et ønske om at flere kunne få noget ud af deres DAB radioer og opdage potentialet i denne. Der var ingen tekniske eller politiske bagtanker bagved overhovedet.
Jeg har læst artiklen med interesse, og der er flere ting der er interessant.
Som udgangspunkt er det helt galt at DR fortsat sidder på en stor del af markedet. Privatiser DR og sælg hvad sælges kan og luk resten. Køberen må så kræve betaling for dem der gider se DR, og resten slipper. Der skal derfor ikke være nogen licens overhovedet. Det nuværende system er lidt som hvis hele befolkningen skulle læse Jyllands-Posten, fordi det var den første avis. Nedlæg kulturministeriet og lad folk betale for det de vil købe, og luk det der ikke kan køre rundt på kommercielle vilkår. Et symfoniorkester eller et teater der ikke kan køre på kommercielle vilkår har ingen berettigelse.
Det er iøvrigt meget muligt det vil tage livet af DAB m.m., men det er i den situation helt OK med mig.
For at forholde sig til detaljer i artiklen tror jeg ikke staten dur til at drive radio. Alt det der foreslås er forsøg på lapperier. For problemet er DR's særstilling. DR skal have konkurrence og det er da fint, men så længe DR bevarer public service forpligtelsen og licensindtægterne er det svært at skabe en reel interesse for markedet. DEt har Sky Radios og Radio 100FM problemer været tydelige eksempler på. Det er iøvrigt helt urimeligt at koda/gramex kan opkræve penge for kunstnerne, for ville de sælge nogen CDer hvis deres musik ikke blev spillet i radioen. Næppe, kunstnerne er helt afhængige af spilletid i radioen, derfor bør de naturligvis ikke betales for det oveni.
Privatiser al radio og tv, og lad markedet klare problemerne, det vil være bedre på bare lidt længere sigt og derudover spare os for en del skattekroner. Den politiske styring kan ikke løse problemerne for den er selve problemet. !!!!! __________________ Venlig hilsen
Hermann
|