Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 20:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Emne: DAB satsning - Mark 2 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
quadmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2008
Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Så er det ( Måske vedtaget ) Så er det officielt: Politikerne løber fra løfte om replanlægning
Prøv lige og læs dette og kom med jeres mening .

http://www.radionyt.com/artikel/default.asp?id=16006

Som skrevet andetsteds er jeg ikke den store tilhænger af dette gamle og forælde dab system

MEN det er jo det vi får så vi må få det bedste ud af det  .

Selv jeg syntes at læse nye ting :undersøgelse af de vederlag, der betales til KODA og Gramex  - dab+

Hvordan læser i det! OG det nå helst ikke dreje sig om dab kontra fm da det løb er kørt

OG ja skulle dette emmene have været i analog !!!!

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

Når jeg oprettede den første DAB tråd var det bare et ønske om at flere kunne få noget ud af deres DAB radioer og opdage potentialet i denne. Der var ingen tekniske eller politiske bagtanker bagved overhovedet.

Jeg har læst artiklen med interesse, og der er flere ting der er interessant.

Som udgangspunkt er det helt galt at DR fortsat sidder på en stor del af markedet. Privatiser DR og sælg hvad sælges kan og luk resten. Køberen må så kræve betaling for dem der gider se DR, og resten slipper. Der skal derfor ikke være nogen licens overhovedet. Det nuværende system er lidt som hvis hele befolkningen skulle læse Jyllands-Posten, fordi det var den første avis. Nedlæg kulturministeriet og lad folk betale for det de vil købe, og luk det der ikke kan køre rundt på kommercielle vilkår. Et symfoniorkester eller et teater der ikke kan køre på kommercielle vilkår har ingen berettigelse.

Det er iøvrigt meget muligt det vil tage livet af DAB m.m., men det er i den situation helt OK med mig.

For at forholde sig til detaljer i artiklen tror jeg ikke staten dur til at drive radio. Alt det der foreslås er forsøg på lapperier. For problemet er DR's særstilling. DR skal have konkurrence og det er da fint, men så længe DR bevarer public service forpligtelsen og licensindtægterne er det svært at skabe en reel interesse for markedet. DEt har Sky Radios og Radio 100FM problemer været tydelige eksempler på. Det er iøvrigt helt urimeligt at koda/gramex kan opkræve penge for kunstnerne, for ville de sælge nogen CDer hvis deres musik ikke blev spillet i radioen. Næppe, kunstnerne er helt afhængige af spilletid i radioen, derfor bør de naturligvis ikke betales for det oveni.

Privatiser al radio og tv, og lad markedet klare problemerne, det vil være bedre på bare lidt længere sigt og derudover spare os for en del skattekroner. Den politiske styring kan ikke løse problemerne for den er selve problemet. !!!!!

quadmand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2008
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Hej Hermann

Det tog næsten 1 time før du kom på banen men det er  godt  det du skrev .

Det ender med vi bliver enige for som du siger : jeg er lige glad med hvor signalet kommer fra ( analog / digital ) bare det er godt nok til mig ( os ) og hvis at jeg skal lytte til musik spiller jeg en CD  . Når og hvis at signalet / lydkvalitet er i orden vil jeg prøve de " nye " dab+ tuner der kommer på marked da de foruden dab også kan modtage dab+ som de andre europæiske lande går over til nu

Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Dette bliver politisk og det er nok ikke intentionen med denne side.

Men en kommerciel kanal har så ringe betingelser i Danmark p.g.a. DRs dominans at det er rimeligt ligegyldigt hvilken replanlægning der foretages, for de kommercielle kanaler kan simpelt hen ikke få økonomi i deres virksomhed, når der sendes fra DR som der gør. Og det vil da være fuldstændig umuligt på DAB når de skal konkurrere med DABs rene musikkaler. Derfor er replanlægningen rimeligt ligegyldig, det er DRs dominans der er problemet.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes