Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 20:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Det optimale digitale musiksystem? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zulzul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg står overfor, at skulle have fat i en form for digitalt musik-system til vores stue. Det gamle anlæg begyndte selv at bestemme hvilke cd'er
den ville spille. Så ved man, at tidspunktet er kommet for fornyelse :)

Jeg har haft kig på forskellige muligheder, bl.a. Logitech's Squeezebox, Sonos-systemet fra HiFi-klubben og danske Clint. Jagten går på et system
der kan streame musik fra vores Macs, høre DAB, internetradio, gerne cd (men ik krævet) og tilslutning af iPod/iPhone.

Er der nogen der kan fremhævet et system frem for et andet? Har du erfaring med et godt system?
Mit budget til dette er ikke enormt, hvorfor Sonos også er droppet.

På forhånd tak for gode inputs!

/ Karsten
Til top Vis zulzul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zulzul

Mark.S
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Husk også Apples egen Airport Express - evt. styret med en iTouch / iPhone 

zulzul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2009 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Den er skam husket og faktisk har jeg den også. Men den klarer jo ikke hele arbejdet selv :)

finnbrodersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 20:38 | IP-adresse registreret  

hej

Har en Squeezebox Duet.

Den virker fint.

Har lagt alle mine cd'er ind på min pc, så de kan spilles uden problemer. Jeg lytter også meget til internet radio via Duet'en. Der findes et hav af station, flere tusinde.

Til top Vis finnbrodersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finnbrodersen

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

Må også tilslutte mig duettens lyksaligheder.

Dog vil jeg anbefale den med en server kørende i stedet for en PC. Bruger selv en homeserver til formålet og det er genialt.

Det er bare så meget lettere at komme i kontakt med sine gamle cd-ere som man egentlig havde glemt.

Sæt Squeeze-boksen til f.eks. et sæt avi 9.1 med sub og man har et kompakt, vellydende anlæg til en meget rimelig peng.

M

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

zulzul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige kigget lidt nærmere på Squeezebox Duet (har tidligere kun kigget på Boom). Systemet lader umiddelbart til at minde meget om dét
Airport Express kan – og koble det sammen med ens evt. eksisterende anlæg. Så den er umiddelbart ikke så interessant. Men tak for tip :)

Tror mere jeg er på udkig efter en form for "all-in-one"-løsning, hvis det er muligt :) Fornemmer, at der er mange muligheder på dét felt.

terp2004
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke, om det er det optimale system, men jeg synes mit set up fungerer ganske udmærket. Det opfylder i hvert fald mine krav til et ganske simpelt system, der ikke fylder alverden og samtidig spiller godt.

Har rippet mine cd'er, så de ligger på min Mac Mini i cd-kvalitet. Musikken streames til en Airport Express i stuen, der er kablet med mine AVI ADM9.1 aktive højttalere med indbygget dac. Dvs. højttalere, forstærker og "cd-afspiller" i eet. Jeg styrer det med en iPod Touch via Remote App. Superfed fjernbetjening. Det fungerer også super med netradio, som jeg også afspiller i iTunes (gemmer mine radio-streams i en spilleliste, der selvfølgelig også kan styres med Remote App.).

Et sæt ADM9.1 koster ca. 10.000 kr i DK, men så kan du også smide dine gamle højttalere, forstærker og cd på lossepladsen. En Airport Express koster 719 kr, en iPod Touch ca. 1.500 kr og så er du ellers også kørende.

God fornøjelse!
Til top Vis terp2004's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af terp2004

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes