| Forfatter |
|
dichael Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 11 Juni 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har søgt en del på NAS-servere, både her på sitet, men også på nettet generelt.
Mit problem er, at jeg ikke helt fatter, hvor meget der skal til for at afspille musik.
Min ide er, at købe en Squeezebox Duet, men jeg skal også have et sted at placere filerne.
Der er NAS-servere til mange penge og til få penge. Kan sådan en tingest stå alene, eller kræver den opkobling til en PC....for så kan jeg jo lige så godt bruge en PC med Media Player.
Det må vel kræve en PC, hvis der skal hentes musik fra TDC PLAY?
Er der nogen, der kan skære det hele ud i pap for mig eller henvise til literatur?
På forhånd tak
Michael
|
| Til top |
|
| |
Peter.C Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 11 Juni 2009 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvis du vil bruge en Squeezebox skal du have installeret Squeezecenter. Det skal være på PC'en hvis du vil køre det herfra. Hvis du vælger NAS løsningen skal musikfilerne ligge på den og Squeezecenter installeres på den.
Vælger du NAS løsningen kan det køres på den, uden behov for at tænde PC'en.
Nogle NAS understøtter Squeezecenter, det er bl.a. Readynas og synology. Der er sikkert også andre. Dem der ikke gør kræver en hacket firmware, for at det kan installeres.
Jeg kender ikke TDC Play, men hvis man downloader filerne, er det bare smide dem på NAS'en og så afspille dem. Skal de streames ved jeg ikke rigtig hvordan det kan gøres.
__________________ Hilsen Peter
|
| Til top |
|
| |
dichael Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 11 Juni 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filerne ffra TDC er i WMA format og kommer pakkede....og skal efterfølgende pakkes ud.
Filerne kræver jævnlig kontakt med TDC via log-in og det kræver internet-adgang.
|
| Til top |
|
| |
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
| Sendt: 12 Juni 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Musikken fra TDC play er DRM beskyttet. Du kan altså ikke bare flytte dem over på en NAS. Musik-filerne kan kun afspilles fra den PC, som de blev downloaded på. Det er betingelsen for at få det gratis.
Squeezebox understøtter ikke DRM beskyttet musik. Så enten skal du afspille dem direkte fra en pc/laptop over i f.eks. en D/A konverter (eller bare direkte fra lydkortet, hvis du er tilfreds med den lyd). Eller du skal til at fjerne DRM beskyttelsen på filerne efter du har downloaded dem. Hvis DRM beskyttelsen er væk, kan du godt flytte dem over på en NAS eller en server, og så afspille dem via Squeezebox. Det er så bare ikke lovligt at fjerne DRM fra musikfiler!
Der er masser af løsninger. Det er bare at finde ud af, hvad du vil have at det skal kunne. Det er også vær at tænke på hvilket udstyr du allerede har i forvejen, og hvormeget du vil ofre på nyt udstyr.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
toldervej Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en d-link nas. 1.5 tera som køre raide 1. Den køre også en usb printer. Den er sat op med ddns, så vi kan hente filer ude fra. Dvs. vi køre den som bla. ftp server. Den fungere som mediacenter, så vi henter film og musik via ps3. Det fungere rigtig godt. Nå ja så er den også trådløs og kan køre gigabit ethernet. Jeg gav 1500 uden harddiske. Set hos www.dustinhome.dk
|
| Til top |
|
| |
golfdane Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 889
|
| Sendt: 14 Juni 2009 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du slipper ikke for at have en PC, med mindre du køber en NAS med Windows Home Server. Du skal jo have rippet dine CD'ere, og overført dine
filer til NAS boxen. Vælg en NAS som understøtter Squeezecenter. ReadyNAS, Synology og Qnap kan nævnes.
Streamtech leverer en RIP NAS (som reelt set er en PC med fokus på lavt strømforbrug og støj), som iflg. beskrivelsen næsten er fuldautomatisk.
Indsæt CD, vent, put CD tilbage i hylsteret. Den henter selv album covers (hvilket nok er den eneste grund til at vælge en duet fremfor en SB3
Classic), hvis den er koblet til Internettet. Der findes alternativer til RIP NAS, men de er vist alle baseret på Windows Home Server.
http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2007&zoneid=1
|
| Til top |
|
| |
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 731
|
| Sendt: 15 Juni 2009 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
golfdane skrev:
Du slipper ikke for at have en PC, med mindre du køber en NAS med Windows Home Server. Du skal jo have rippet dine CD'ere, og overført dine filer til NAS boxen. Vælg en NAS som understøtter Squeezecenter. ReadyNAS, Synology og Qnap kan nævnes.
Streamtech leverer en RIP NAS (som reelt set er en PC med fokus på lavt strømforbrug og støj), som iflg. beskrivelsen næsten er fuldautomatisk. Indsæt CD, vent, put CD tilbage i hylsteret. Den henter selv album covers (hvilket nok er den eneste grund til at vælge en duet fremfor en SB3 Classic), hvis den er koblet til Internettet. Der findes alternativer til RIP NAS, men de er vist alle baseret på Windows Home Server. http://www.hifi4all.dk/content/templates/nyheder.asp?article id=2007&zoneid=1 |
|
|
Jeg syntes nu nok at SB Contrlleren har mere at byde på end kun featuren med Album Covers. Funktionaliteten med at kunne gå rundt i hjemmet og skifte musiknumre kun begrænset af dækningen af ens netværk, er superfed! Og så bruger jeg også hovedtelefon-udgangen ret ofte! Som jeg ser det er komnbinationen SB Classic sammen med Controlleren optimalt!
|
| Til top |
|
| |