| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Mærke |
IBM
|
| Model |
Desktop 8177-7bg
|
| Processor |
P4 HT 3 GHz |
| Ram |
768 MB DDR Ram |
| Harddisk |
40 GB IBM |
Jeg har kig på ovenstående brugte PC til musik og netradio via winamp. Jeg kan ikke forestille mig det skulle give problemer, men ved på den anden side ikke meget om PC indmad.
Jeg har eksternt lydkort og harddisk, men vil sikkert opgradere til internt for at få det hele samlet.
EDIT: Denne blev droppet til fordel for en Sempron 3000+ baseret PC
|
| Til top |
|
| |
madklub Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juli 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 123
|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Det er nok lige i underkanten med 768 MB ram. __________________ madklub
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
madklub skrev:
|
Hej
Det er nok lige i underkanten med 768 MB ram.
|
|
|
Det er heldigvis både nemt og billigt ændre på. Jeg overvejer dog om den skal køre med linux, og så burde det være fint. Ellers bliver det XP, som også kan køre med det. Det er mere lydkortet der kan kræve mere. Pt. bruger jeg en bærbar med 1,2 GB ram, men de oprindelige 256 var faktisk ok.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der kan heller ikke ligge meget musik på 40 GB i tabsfrit format, så den skal i hvert fald opgraderes.
Ved ikke hvor mange RAM det kræves til det du ønsker __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
JannickB Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Burde nok kunne lade sig gøre at trække en Win XP og winamp på den maskine. Min største bekymring vil være at de gamle P4 CPU'er virkeligt kan æde noget strøm.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
|
Der kan heller ikke ligge meget musik på 40 GB i tabsfrit format, så den skal i hvert fald opgraderes.
Ved ikke hvor mange RAM det kræves til det du ønsker
|
|
|
Jeg har en 500 GB disk hvor al min musik ligger på (FLAC). Den tilslutter jeg også på denne maskine til at starte med.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 05 August 2009 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
JannickB skrev:
| Burde nok kunne lade sig gøre at trække en Win XP og winamp på den maskine. Min største bekymring vil være at de gamle P4 CPU'er virkeligt kan æde noget strøm. |
|
|
Er denne CPU bedre?
IBM 8297-7ag, Pentium D 2,8 GHz
|
| Til top |
|
| |
hkknudsen Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 113
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal give 800 kroner inklusive 17" fladskærm og tastatur. Men, jeg tror jeg vil omformulere mig lidt. Jeg skal bruge en (brugt) PC der er støjsvag billig og meget gerne stræmbesparende. Den skal kun spille musik via winamp.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigeligt. Jeg klarede mig med en gammel bærbar DELL med en 1ghz p3 processor og 500mb ram i mange år ( der er sikkert en gammel post med detaljer herinde). Tror den ydede 30-40% med foobar under FLAC afspilning Største problem var min tålmodigheden når jeg flyttede filer, den havde kun usb 1.1
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 09:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt se besparelsen på en gammel brugt PC hurtigt bliver spist op i elregning.
Jeg tror jeg går efter mini itx, hvor jeg kan se de ofte er på ca. 40 watt i idle.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den nævnte PC er rigeligt stærk til at spille musik fra; men som du selv er inde på, så bliver strømforbruget ret højt. Desuden er en stationær med skærm og tastatur jo ikke lige den mest elegante opstilling
Mit forslag er at du finder en brugt bærbar (eller en lille netbook), og bruger en sådan som "musik maskine". Til denne kan du så tilslutte en ekstern USB HD med musikken, og et eksternt USB lydkort, som f.eks. Produgy CUBE. Dette er en løsning som jeg selv bruger - en IBM Thinkpad A31 -, og det fungerer perfekt.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
erlingt skrev:
Den nævnte PC er rigeligt stærk til at spille musik fra; men som du selv er inde på, så bliver strømforbruget ret højt. Desuden er en stationær med skærm og tastatur jo ikke lige den mest elegante opstilling
|
|
|
Jeg laver et slankt kabinet der skal stå på gulvet. Mit TV står i et hjørne, og bagved er der plads til dette kabinet. Det skal indeholde forstærker, PC og skærm, men kun skærm bliver synlig. Der skal kun bruges mus i det daglige.
Bruger pt. en bærbar og det er heller ikke særligt elegant.
|
| Til top |
|
| |
Claus.petersen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 390
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu du er inde på Linux, så prøv Linux Mint 7 i main edition http://www.linuxmint.com/download.php. Der bliver automatisk installeret Rhythmbox. Alt er installeret. Du skal ikke ud og lede efter codecs eller noget. Og hvis du gerne vil ha' winamp-stilen, så installer XMMS. Eller en af de mange andre musikafspillere, der følger med, klar til installation.
Og der er rigeligt med ram.
__________________ /Claus
May the Horse be with you...
Mit Anlæg
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
erlingt skrev:
|
|
|
Jeg laver et slankt kabinet der skal stå på gulvet. Mit TV står i et hjørne, og bagved er der plads til dette kabinet. Det skal indeholde forstærker, PC og skærm, men kun skærm bliver synlig. Der skal kun bruges mus i det daglige.
Bruger pt. en bærbar og det er heller ikke særligt elegant.
|
|
|
Er det en mulighed at bruge tv'et som skærm? Så sparer du ihvertfald den del hvis det ikke er forstyrrende i forhold til det daglige tv-kiggeri.
Bruger selv mini-itx til server og er rimelig glad for den, selvom min løsning ikke er den mest strømbesparende da jeg har brug for lidt mere power end "bare" musikafspilning.
Du kunne evt overveje en Nvidia ION platform, de er mini-itx, kan fås med 80-90W strømforsyning, har hdmi udgang og kan decode HD-film samt har digital lyd-output. ( eksempelvis noget alla http://shg.dk/p/2185217 ) Så er du ihvertfald godt udrustet uden at skulle bruge formuer på strøm.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mac mini - du vil ikke fortryde det!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
| Mac mini - du vil ikke fortryde det! |
|
|
Har haft en 12" ibook. Mange ting er rigtigt fede, endnu flere ting er noget ged. Man er meget låst til få programmer på en Mac, der er ikke nær så meget free ware. Måske der er kommet mere til siden, men jeg har ikkel lyst til at prøve igen.
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad skal du bruge mange programmer til - hvilke behov opfylder Itunes ikke?
P.t. bruger jeg Itunes til 90% og VLC til HD downloads (24bit/96Khz), samt Plex til mediacenter, primært film, for jeg synes det er for bøvlet til musik.
90% af tiden bruger jeg kun den lille apple remote - og overvinder jeg onkel joakim og køber remote buddy app'en, kan jeg nøjes med remoten til alt.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 August 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
MAC og FLAC er ikke så gode venner, og jeg gider ikke omkonvertere. Desuden har jeg en bette guitarbox jeg ind i mellem bruger, og som kun kører på PC.
Lidt højttalermåleprogrammer bruger jeg også, og igen falder MAC igennem her. Som regel kan man finde lidt der virker, men slet ikke som til PC.
|
| Til top |
|
| |