Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: SqueezeBox erfaringer høstes (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 24 August 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hej Forum,

Jeg har set mig varm på en SqueezeBox. Egentligt ville jeg meget gerne have den der duet for Controlleren - men den kører trådløst 'G' hvilket vil hive alle husets 'N' produkter ned på 'G'. Det er ikke en brugbar løsning.

Så enten køber jeg en dual band router eller også køber jeg SB Classic i stedet ikke? Det er mine optioner som jeg ser det. Men jeg har behov for at høre lidt om navigation etc. Er det brugbart at navigere i en almindelig musiksamling med classic remote'en? Og er der noget om at man kan navigere og styre SB fra en browser - nogen der har link til hvordan det ser ud?

-- 
Werner

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 August 2009 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Download softwaren fra Logitech, og installer det lokalt på din computer.
Derefter er det bare og forbinde til http://localhost:9000

Kører selv med en Classic, og har ikke Controlleren. Jeg "bladrer" sjældent, og søger ofte på kunstnernavn eller album navn, og det er ikke noget problem overhovedet. Jeg anvender kun browservinduet til administration, men man kan sagtens styre sin afspiller af denne vej.

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 August 2009 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Tak for svar golfdane - er ved at downloade...
Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 August 2009 kl. 10:31 | IP-adresse registreret  

Jeg mener Controlleren kan lave en wifi forbindelse direkte til Receiveren, så du ikke behøver at bruge din egen wifi router. Det kræver bare at Receiver er forbundet via kabel til din server.
Til top Vis Sir Round's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir Round

ufpl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 25 August 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Hey, har kigget på squeezebox, synos og nu fundet ICY media streamer - har i nogen erfaring med den sidste? Fås som WiFi, alle formater er dækket og der er intern HD op til 1.5TB samt NAS handling.... spørgsmåler er hvordan er så lyden i den sidste ende. Erfaring søges.
Til top Vis ufpl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ufpl

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 25 August 2009 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

WernerClausen skrev:

Hej Forum,

Jeg har set mig varm på en SqueezeBox. Egentligt ville jeg meget gerne have den der duet for Controlleren - men den kører trådløst 'G' hvilket vil hive alle husets 'N' produkter ned på 'G'. Det er ikke en brugbar løsning.

Så enten køber jeg en dual band router eller også køber jeg SB Classic i stedet ikke? Det er mine optioner som jeg ser det. Men jeg har behov for at høre lidt om navigation etc. Er det brugbart at navigere i en almindelig musiksamling med classic remote'en? Og er der noget om at man kan navigere og styre SB fra en browser - nogen der har link til hvordan det ser ud?

-- 
Werner

du kan evt prøve at finde din router på www.smallnetworkbuilder.com og se om der er stor forskel i hastigheder på 5ghz og 2.4ghz. Fordi hvis der ikke er kan du jo sagtens køre mixed mode g/n på 2.4Ghz uden det burde gå ud over de andre enheder.

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 August 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

ufpl skrev:
Hey, har kigget på squeezebox, synos og nu fundet ICY media streamer - har i nogen erfaring med den sidste? Fås som WiFi, alle formater er dækket og der er intern HD op til 1.5TB samt NAS handling.... spørgsmåler er hvordan er så lyden i den sidste ende. Erfaring søges.

Ja, jeg har en af Raidsonic's ICY mediaplayere. De laver flere forskellige modeller. Min hedder MP309HW-B. Fælles for dem alle er at de ingen display har. D.v.s. du skal have en monitor/TV tilsuttet for at navigere rundt i dit medie bibliotek. Jeg købte min udelukkende for at kunne afspille video-filer over netværket. Selve boksen har en OK finish, og brugerfladen er også OK. Billedkvaliteten er også fin. MEN.... deres firmware, er noget af det værste l**t jeg nogensinde har oplevet. Så er det ligesom sagt. Boksen er hamrende ustabil og går ned hele tiden, hvorefter man er nød til at lave en "hard reboot". Altså afbryde netspændingen for at få liv i den igen. Jeg har opdateret firmwaren 3 gange siden jeg fik den, det eneste der sker er at de gamle fejl afløses af nogle nye. Så med mindre du selv er programmør og i stand til at omskrive firmwaren, så kan jeg ikke anbefale ICY-box. Ihvertfald ikke den model jeg har. Jeg ved jo ikke om de andre er ligeså dårlige, så dem kan jeg ikke sige noget om. Men da softwaren sikkert er nært beslægtet, kan man jo frygte det værste.

Nå, det var lige et surt opstød. Men min mediaplayer har stået i skammekrogen nu i nogle måneder, den fuldstændig ubrugelig, så jeg venter på ny firmware. Hvis den nogensinde kommer.

mvh.
Til top Vis Noise's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Noise

ufpl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

AV - AV - det lyder ikke godt. Den så ellers god ud på specificationer, men hvis skidtet går ned hele tiden er det jo ikke holdbart. Hvad kan man ellers da købe med samme specificationer - for dem var der jo ikke noget i vejen med. Jeg fornemmer også at det er en jungle. Jeg har bare et "simplet" ønske om at rydde cd og dvd hylden væk og så streame i stedet.

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Hvis du skal afspille både film og musik, så er du næsten nød til at vælge en HTPC (mediecenter pc) De kan fås rimelig små efterhånden. Den jungle er dog også ret uoverskuelig, så det kræver noget tid, at pejle sig ind på hvad den rigtige løsning er.

mvh.

Edit: Det skal lige siges at der findes mange andre medie streamere ligesom ICY-boxen. Men jeg ved ikke om de er bedre rent software mæssigt. Jeg har kun prøvet den ene.

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2009 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Sir Round skrev:
Jeg mener Controlleren kan lave en wifi forbindelse direkte til Receiveren, så du ikke behøver at bruge din egen wifi router. Det kræver bare at Receiver er forbundet via kabel til din server.

Den går bare ikke for der kan ikke være 2 trådløse forbindelser på 2.4Ghz ved siden af hinanden. Eller har jeg misforstået noget?

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 August 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
du kan evt prøve at finde din router på www.smallnetworkbuilder.com og se om der er stor forskel i hastigheder på 5ghz og 2.4ghz. Fordi hvis der ikke er kan du jo sagtens køre mixed mode g/n på 2.4Ghz uden det burde gå ud over de andre enheder.

Nej det kan man da ikke? Det er jo netop derfor der er dual band produkter der gør det muligt at køre mixed. Hvis du har en N-router og propper et G-produkt på så falder hele routeren tilbage til G. Det er jeg rimeligt sikker på. Eneste alternativ er en dual band der kører G på 2.4Ghz og N på 5GHz.

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 26 August 2009 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

WernerClausen skrev:

Ney_ skrev:

Nej det kan man da ikke? Det er jo netop derfor der er dual band produkter der gør det muligt at køre mixed. Hvis du har en N-router og propper et G-produkt på så falder hele routeren tilbage til G. Det er jeg rimeligt sikker på. Eneste alternativ er en dual band der kører G på 2.4Ghz og N på 5GHz.

Ah, havde misset at det kun er dual-band der kører mixed, min fejl. Har kun G produkter i huset, så har ikke selv været udsat for problematikken.

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Sendt: 26 August 2009 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Noise skrev:
Hvis du skal afspille både film og musik, så er du næsten nød til at vælge en HTPC (mediecenter pc) De kan fås rimelig små efterhånden. Den jungle er dog også ret uoverskuelig, så det kræver noget tid, at pejle sig ind på hvad den rigtige løsning er.

mvh.

Edit: Det skal lige siges at der findes mange andre medie streamere ligesom ICY-boxen. Men jeg ved ikke om de er bedre rent software mæssigt. Jeg har kun prøvet den ene.

Hvad med http://www.tvix.co.kr/Eng/products/HDM6500A.aspx?

Sir Round
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 August 2009 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

WernerClausen skrev:

Sir Round skrev:

Den går bare ikke for der kan ikke være 2 trådløse forbindelser på 2.4Ghz ved siden af hinanden. Eller har jeg misforstået noget?

Jo - Det kan du sagtens. Der er 11 forskellige kanaler, der kan bruges. I praksis vil du nok ha problem med 11 ved siden af hinanden. Men 2 uafhængige er ikke noget problem. Fx. kan naboen godt ha et wifi net uden det giver problemer.
Til top Vis Sir Round's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sir Round

ufpl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2009 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Ok, men jeg har en forestilling om at de larmer meget grundet blæser (?). Jeg har ikke kigget på denne mulighed, men der er flere faktorer som skal være ok - lille størrelse, trådløs, understøtte div cd/video formater, være opgraderbar, connections (component, hdmi m.m) samt WAF helt i top :-) - fruen vil ikke se mildt på mere HW i stuen. Havde du nogen speciel løsning i tankerne?

.. og hvad hvis jeg vil streame til flere lokationer i huset, så kræver det vel en mediepc hvert sted?

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2009 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

ufpl skrev:

Ok, men jeg har en forestilling om at de larmer meget grundet blæser (?). Jeg har ikke kigget på denne mulighed, men der er flere faktorer som skal være ok - lille størrelse, trådløs, understøtte div cd/video formater, være opgraderbar, connections (component, hdmi m.m) samt WAF helt i top :-) - fruen vil ikke se mildt på mere HW i stuen. Havde du nogen speciel løsning i tankerne?

.. og hvad hvis jeg vil streame til flere lokationer i huset, så kræver det vel en mediepc hvert sted?

Ja, det kræver en i hvert rum. Men det skal du også have med de små bokse, vi talte om før. Hvad støj angår tror jeg en medie-pc er mere støjsvag som de små bokse. Min ICY har en lille meget irriterende blæser indbygget. Så den er heller ikke lydløs.

mvh.

Noise
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2009 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:

Noise skrev:

mvh.

Hvad med http://www.tvix.co.kr/Eng/products/HDM6500A.aspx?

Den ser helt klart seriøs ud. Den kan også det der er nødvendigt. Men jeg aner ikke om den er stabil, eller det også er noget hø ligesom min.

Desuden er TVIX'en ret dyr. Du kan faktisk få en mini-pc med hdmi ud til ca. 2200 kr. (uden styresytem)
Om du så vil bruge windows eller Linux bestemmer du selv.

Link: Asrock ION 330

Fås både i blank sort og blank hvid. Den hvide har vel meget høj WAF. Det er da som regel altid kvinder der vil ha hvide Mac computere. Jeg har så ikke prøvet denne endnu, så jeg ved ikke om den kan trække et medie center. Men det må komme an på en prøve. Jeg kan nemli' låne en om et stykke tid.

mvh.

P.S. Nu har vi vist snart "high jacket" denne tråd lidt for meget. Den drejer sig jo egentlig om Squeezebox. Undskyld Werner

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes