| Forfatter |
|
gazelle Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 25 August 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
mit teac drev er slidt op i min cd maskine!
er der nogen der har et link til hvor man kan købe nye drev?
mvh. __________________ Claus Jensen
Rør grej og horn
Vestsjællands hifiklub
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
gazelle skrev:
mit teac drev er slidt op i min cd maskine!
er der nogen der har et link til hvor man kan købe nye drev?
mvh. |
|
|
Er det en VRDS-maskine? Hvad mener du helt nøjagtigt med "slidt op"? Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
MRGM Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 118
|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvilken CD-afspiller er det?
|
| Til top |
|
| |
gazelle Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg ikke har fået maskinen hjem endnu ved jeg ikke hvilken type drev det er, det er en engelsk cd-maskine fra 97, navnet er digital analouge company , er interesseret i hvor man kan købe drev eller stumper, da jeg helst ikke vil til en highend butik.
Mvh. __________________ Claus Jensen
Rør grej og horn
Vestsjællands hifiklub
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3136
|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som udgangspunkt kan du ikke købe VRDS-drev mere, da de er udgået af produktion. High-end musikservice er mit budpå en mulig rep.
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
| Sendt: 26 August 2009 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
VRDS drev skulle være til og skaffe hvis man spørger de rigtige steder, jeg forhørte mig lidt rundt da jeg købte min vrds-10se for at have et ekstra
på lager, men de er pebrede. Mener et drev til min vrds koster 1500, hvis de stadig kan skaffes vel og mærke.
EDIT : Jeg forhørte mig hos sælger af maskinen, som er elektronisk mekaniker eller hvad det nu hedder.
|
| Til top |
|
| |
gazelle Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen!
Så har jeg endelig fået min maskine , jeg tror det er et cmk-4 drev der sidder i den, det er en grøn tallerken der sidder øverst i drevet, men i bunden af drevet står der cmk-p3x og psb, servo, så om der er skiftet drev i den eller hvad ved jeg ikke, men den stump jeg skal bruge er det lille tandhjul ved remmen hvis det er til at få fat i mvh. __________________ Claus Jensen
Rør grej og horn
Vestsjællands hifiklub
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 28 August 2009 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
gazelle skrev:
|
Hej igen!
Så har jeg endelig fået min maskine , jeg tror det er et cmk-4 drev der sidder i den, det er en grøn tallerken der sidder øverst i drevet, men i bunden af drevet står der cmk-p3x og psb, servo, så om der er skiftet drev i den eller hvad ved jeg ikke, men den stump jeg skal bruge er det lille tandhjul ved remmen hvis det er til at få fat i mvh.
|
|
|
Der er tale om et Teac-modificeret Sony-drev, og det burde være rimeligt let at støve et nyt/andet tandhjul op. Prøv om du kan se, hvad der står på selve laserhovedet (kss240a??).
Den billigste fremgangsmåde til anskaffelse af reservedel(e), er sansynligvis at benytte denne liste: http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/LINKS%20AND%20DOWNLOADS/ DATAMINING/laser%20list%20from%20Japan.html
Find en vilkårlig afspiller i listen, der benytter samme laser/drev som din Teac og find så et funktionsdygtigt eksemplar til en 50'er i den blå eller gul&gratis. Resten er fingersnilde
|
| Til top |
|
| |
gazelle Forum Bruger

|
| Sendt: 29 August 2009 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så var jeg inde hos highend musikservice de havde selvfølgelig lige fået det tandhjul hjem som jeg skulle bruge ,og det er sat i og skuffen køre ud og ind igen, så fik jeg jo også hørt hvordan min nyerhvervet cd maskine lyder, og den sparker bare røv af en 1997 model at være det er nok den bedste jeg til dato jeg har hørt nu sidder jeg på første række i konsertsalen, ja som at være der selv.
mvh. __________________ Claus Jensen
Rør grej og horn
Vestsjællands hifiklub
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 30 August 2009 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
gazelle skrev:
Så var jeg inde hos highend musikservice de havde selvfølgelig lige fået det tandhjul hjem som jeg skulle bruge ,og det er sat i og skuffen køre ud og ind igen, så fik jeg jo også hørt hvordan min nyerhvervet cd maskine lyder, og den sparker bare røv af en 1997 model at være det er nok den bedste jeg til dato jeg har hørt nu sidder jeg på første række i konsertsalen, ja som at være der selv.
mvh. |
|
|
Hvilken cd-maskine er der tale om? / Hvad hedder modellen? Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
gazelle Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2009 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er en engelsk cd-maskine fra ca. 1997, navnet er digital analouge company, den er produceret af Guy Adams som har stået for Voyd pladespillerne, og arbejdet hos Audio Note, det er meget sparsomt med info der findes om den, det info jeg har fået om den, er fra en englænder og han siger at han har læst en test i et engelsk audio blad (som selvfølgelig blev lukket ned kort tid efter testen), han skriver at maskinen har fået en særdeles positiv anmedelse, men om den har været for dyr i anskaffelse eller hvad står i det uvisse, det er måske også derfor at der er så ringe en info. Men godt spiller den, med en ro og dybde ja der er meget sort baggrund og brede og højt til loftet, en fantastisk rum fornemmelse, der kan nok modificeres en del på den med hensyn til alderen på den. Der er et billed på dette link.
Mvh. http://www.zerogain.com/forum/attachment.php?attachmentid=13 64&d=1249940750 __________________ Claus Jensen
Rør grej og horn
Vestsjællands hifiklub
|
| Til top |
|
| |