Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Linn Numerik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jjsilverstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 31 August 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har et problem jeg ikke kan løse selv, så jeg skal bruge hjælp fra nogen voksne.......

Jeg har en Linn Numerik. Denne DAC har 2 inputs på BNC stik. Det ene er sat til en Linn Karik III. Og det virker som det skal.

Jeg vil gerne bruge det andet input til sætte et lydkort til. Jeg er den glade indehaver af et Roland UA-30. Mindst lige så gammelt som Numerik.

Ud af Roland kortet kommer der et digital signal på RCA stik. Så på med en adapter. Og resultatet er ...... ingen lyd.

Hvis jeg prøver at sætte Karik'en på virker det fint. Numerik'en går automatisk på input 2, hvis der ikke et digital signal på input 1.

Jeg har prøvet et par andre CD spiller med samme resultat ..... ingen lyd. Jeg har en Cambridge DAC3 stående. Den har et digitalt output på BNC.
Jeg har så sat det optiske output fra lydkortet til det optiske input på Cambridge DAC3. Der er fint lyd og den fortæller mig at det er 44,1 khz. Så
tager jeg det digitale output fra Cambridge DAC 3 til Numerik'en...... ingen lyd.

Nu har jeg så prøvet at køre signalet fra Karik'en til Cambridge DAC3....... og igen ingen lyd.

Jeg har en fornemmelse af at Numerik og Karik har deres eget format, som ikke rigtig vil tale sammen. Balladen er bare at jeg har set et setup
med en Numerik og en Squeezebox, der rent faktisk fungerede.

Er der noget jeg har misforstået eller er der nogen der har en løsning.
Til top Vis jjsilverstone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jjsilverstone

jjsilverstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2009 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Er der ingen der har et tilsvarende problem ???

Eller ved noget om diverse formater der ikke passer sammen ???

Med Venlig Hilsen

Jan Jepsen
Til top Vis jjsilverstone's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jjsilverstone

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 August 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

jjsilverstone skrev:
Jeg har et problem jeg ikke kan løse selv, så jeg skal bruge hjælp fra nogen voksne.......

Jeg har en Linn Numerik. Denne DAC har 2 inputs på BNC stik. Det ene er sat til en Linn Karik III. Og det virker som det skal.

Jeg vil gerne bruge det andet input til sætte et lydkort til. Jeg er den glade indehaver af et Roland UA-30. Mindst lige så gammelt som Numerik.

Ud af Roland kortet kommer der et digital signal på RCA stik. Så på med en adapter. Og resultatet er ...... ingen lyd.

Hvis jeg prøver at sætte Karik'en på virker det fint. Numerik'en går automatisk på input 2, hvis der ikke et digital signal på input 1.

Jeg har prøvet et par andre CD spiller med samme resultat ..... ingen lyd. Jeg har en Cambridge DAC3 stående. Den har et digitalt output på BNC.
Jeg har så sat det optiske output fra lydkortet til det optiske input på Cambridge DAC3. Der er fint lyd og den fortæller mig at det er 44,1 khz. Så
tager jeg det digitale output fra Cambridge DAC 3 til Numerik'en...... ingen lyd.

Nu har jeg så prøvet at køre signalet fra Karik'en til Cambridge DAC3....... og igen ingen lyd.

Jeg har en fornemmelse af at Numerik og Karik har deres eget format, som ikke rigtig vil tale sammen. Balladen er bare at jeg har set et setup
med en Numerik og en Squeezebox, der rent faktisk fungerede.

Er der noget jeg har misforstået eller er der nogen der har en løsning.

Du skriver at Numerik har to inputs med BNC-stik...
Er der en omskifter der kan vælge mellem disse to inputs?
Hvis ikke...må du kun have ét apparat ad gangen tilsluttet.

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

jjsilverstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2009 kl. 08:13 | IP-adresse registreret  

Når man slukker for det digitale output fra CD spillen, hopper DAC'en automatisk over på input 2. Og tro mig, jeg har prøvet at pille stikkene helt af
input 1.

Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen

jjsilverstone
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Problemet er "løst". ........med et andet lydkort. Men en forklaring mangler stadig.

Med Venlig Hilsen
Jan Jepsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes