| Sendt: 31 August 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et problem jeg ikke kan løse selv, så jeg skal bruge hjælp fra nogen voksne.......
Jeg har en Linn Numerik. Denne DAC har 2 inputs på BNC stik. Det ene er sat til en Linn Karik III. Og det virker som det skal.
Jeg vil gerne bruge det andet input til sætte et lydkort til. Jeg er den glade indehaver af et Roland UA-30. Mindst lige så gammelt som Numerik.
Ud af Roland kortet kommer der et digital signal på RCA stik. Så på med en adapter. Og resultatet er ...... ingen lyd.
Hvis jeg prøver at sætte Karik'en på virker det fint. Numerik'en går automatisk på input 2, hvis der ikke et digital signal på input 1.
Jeg har prøvet et par andre CD spiller med samme resultat ..... ingen lyd. Jeg har en Cambridge DAC3 stående. Den har et digitalt output på BNC.
Jeg har så sat det optiske output fra lydkortet til det optiske input på Cambridge DAC3. Der er fint lyd og den fortæller mig at det er 44,1 khz. Så
tager jeg det digitale output fra Cambridge DAC 3 til Numerik'en...... ingen lyd.
Nu har jeg så prøvet at køre signalet fra Karik'en til Cambridge DAC3....... og igen ingen lyd.
Jeg har en fornemmelse af at Numerik og Karik har deres eget format, som ikke rigtig vil tale sammen. Balladen er bare at jeg har set et setup
med en Numerik og en Squeezebox, der rent faktisk fungerede.
Er der noget jeg har misforstået eller er der nogen der har en løsning.
|