Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 09:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Opgradering af computer anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 08 September 2009 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Har netop erhvervet mig en Marantz PM11-S1 forstærker som jeg har koblet til et sæt Vienna Beethoven Grand Concert højtalere.

Som lydkilde bruger jeg min computer via et Auzentech Xplosion 7.1 lydkort hvor jeg bruger et analogt minijack-phono output med supra (Jenving) kabler fra av-connection.

Da nu min forstærker har balancerede indgange har jeg overvejet at investere i en ekstern DAC (fx cambridge DACmagic) som jeg så har tænkt mig at forbinde med mit lydkort med optisk kabel.

Imidlertid kræver denne investering både nye halvdyre xlr-kabler, et optisk kabel samt en ekstern DAC.

Ville derfor høre jeres mening om det er pengene værd (3-4000kr) i forhold til fx at købe bedre højtalerkabler (bruger SupraPly 3,4 fra av-connection pt).

Er endvidere ret ny på området hvad angår eksterne DAC'ere og kan se at fx DACmagic har USB indgang - betyder det at jeg eventuelt vil være i stand til at bypasse mit eget lydkort der efterhånden ikke tilsvarer resten af mit setup?

Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 September 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

JA, det kan absolut betale sig at investere i en DacMagic og kabler - langt langt bedre end at investere i højtalerkabler.

JA, det er muligt at tilslutte DacMagic direkte til computeren via USB og dermed bypasse lydkortet.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 08 September 2009 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

HELT enig!!! DacMagic må være mindst hundrede punkter over kabler i prioriteringslisten. Hvad skulle nye kabler dog gøre ud over placeboeffekten?

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2009 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Har netop været nede og låne en DacMagic samt et par VDH Waterfall Hybrid XLR kabler så nu skal der bare lyttes de næste par dage.

Bare det at bypasse mit gamle lydkort således at signalet forbliver digitalt indtil XLR kablerne giver mig dog en vis fornøjelse
Til top Vis sortiarius51's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sortiarius51

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 08 September 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

sortiarius51 skrev:
Har netop været nede og låne en DacMagic samt et par VDH Waterfall Hybrid XLR kabler så nu skal der bare lyttes de næste par dage.

Bare det at bypasse mit gamle lydkort således at signalet forbliver digitalt indtil XLR kablerne giver mig dog en vis fornøjelse

Er det så blevet bedre? Kan du ikke også lige prøve, om XLR er bedre end RCA? :)

sortiarius51
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Skal nok melde tilbage 

Umiddelbart virker det somom der er kommet mere styr på bassen (efter jeg har opgraderet fra en PM15 til en PM11 virkede det ellers somom den var blevet lidt overdimensioneret).

Har desværre udlånt mine jenving RCA kabler så kan ikke prøve det pt, men skal nok lige prøve at få dem hjem så de kan ryge med i vurderingen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes