| Forfatter |
|
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9421
|
| Sendt: 10 September 2009 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.thuneau.com/alloclite.htm
Er der nogen der vil dele ud af deres erfaringer med ovenstående?
Jeg er ved at bygge en musik PC, og vil gerne af med min Behringer 2496 (digitalt delefilter).
Softwaren fra thuneau kan snakke samme med winamp, hvilket er det jeg går efter.
Håber her er nogle med erfaringer. Hvad bruger i af processor, lydkort, medieafspiller mv.
Håber jeg kan smide en lille 4 kanals effekt fra www.41hz.com ind i PC kabinettet og dermed have en "integrerert" musik PC.
Jeg ved der er lidt på forum i forvejen (Mhenkel) men jeg håber vi kan få en god tråd udelukkende omkring loudspeaker allocator.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 September 2009 kl. 12:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har installeret asio4all og asio output i winamp. Jeg kan dog ikke konfigurere asio4all i winamp. Dvs. der kommer kun et ganske lilel vindue frem, hvor Jack er valgt.
Jeg får derfor (regner jeg med) heller ikke lovt til at åbne frequency allocator ligth.
Er det asio output fra winamp den er gal med? Findes der andre asio output plug ins?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg kommet ind i opsætning på ASIO4all. Det hjalp en del at installere driverne til lydkortet.
Men allocator vil ikke starte. "Unable to connect to VST host" eller noget i den retning?
Jeg bruger ASIO4all, Asio output til winamp og Jack. I Asio output skal jeg her vælge Asio4all driveren eller Jack. Jeg kan ikke umiddelbart i Asio4all vælge jack som output.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser desværre ud til at du er lidt alene med dit projekt, Kjeldsen. Det lyder ellers spændende, så lad endelig informationerne flyde.
Jeg går jo lidt i den den samme retning, men dog har jeg valgt at modificere min DCX2469 i stedet for at skrotte den. Der går tit for meget software i den med pc-baserede løsninger for min smag - jeg er nok mere til at rode med hardware. Men der er jeg nu heller ikke for skrap. Det har taget en uendelighed bare at lave huller i kabinettet og trække/lodde/crimpe de rigtige forbindelser i min 4-kanals IcePower-baserede forstærker.Har du købt dit kit hos 41Hz? Ellers har jeg et komplet Amp10-kit liggende, som jeg naturligvis ikke vil skrive om jeg vil af med.
Efterhånden som pc'erne udskiftes her i huset kan der jo nemt blive en til overs som kan køre Frequency Allocator evt. med et eksternt lydkort. Det er svjv. den måde Mhenckel gør det på. Så det skulle ikke blive så omkostningstungt et alternativ at prøve som alternativ til DCX2496.
Jeg har besøgt Mhenckel ved et par lejligheder og han får virkelig noget ud af det. Der er nogle problemer med hans meget hårde lytterum, men jeg synes bassen blev rigtig god med de dipoler jeg hørte sidst. De er baseret på nogle 12" enheder fra Jamo R907, som jeg desværre ikke kunne tilbyde husly.
Om Ulrich Brueggemanns Acourate er de nævnte systemer overlegent i kraft af muligheden for korrektion af højttalernes faserespons vil jeg overlade til Boman at fremføre. Han har nået fremragende resultater med sit system, som det desværre er alt for længe siden jeg har hørt, selv om jeg tit har fået fået tilbudt lyttesession.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Boye,
Jeg tror også jeg må lidt ind på thuneaus forum. Thuneau har også en arbitrator som korrigerer for fasen. Dermed skulle man opnå en nærved fasekorrekt højttaler.
Jeg har indtil videre ikke brugt længere tid på at sætte mig ind i allocator light, end jeg gjorde med DCX2496, og hvis denne skal modificeres tror jeg faktisk der tager endnu længere tid end at sætte sig ind i lidt software.
Jeg tror blot vi skal vænne os til at tænke ASIO fremfor kabler. Mao. vi skal lære at forbinde tingene inde i PC'en frem for mellem vores apparater. Hvor vi før har købt os fattige i kabler, skal vi nu til at købe os fattige i ASIO lydkort, eller forskellige generiske ASIO drivere, for bedst mulig lyd.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en dll fil der manglede. Jeg tror snart jeg er i mål, men har endnu ikke det hele på plads. Jeg skal lige have læst lidt mere på thuneaus forum.
Når jeg får det hele op at køre, skal jeg nok uploade screen dumps, og lave et fuld installation guide.
|
| Til top |
|
| |
Siankovic Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 422
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kjeldsen
Du er bestemt ikke alene herinde om at lege med computer baserede aktive filtre, og jeg har haft fat i Loudspeaker Allocator - Jeg synes dog ikke at der var rod med den - brugte også ASIO4all samt Virtual Audio Cable, men meget bøvl kan jo være lydkort specifikt, og vi har jo sikkert ikke det samme. Der findes også en Winamp plugin kan jeg huske - så slipper du for ASIO ind og udgangskanal problemer, men kan så kun anvende winamp plugin kompatible afspillere. Men man ikke kan EQ'e ordentligt eller bruge FIR filtre og det gjorde at jeg droppede Allocatoren, men det er jo stadig klart bedre end et hvilket som helst passivt filter, hvis der ikke skal korrigeres for meget. Og jeg ønsker dig den glædelige oplevelse at smide dit passive filter hen hvor musikken ikke spiller __________________ The information is out there...
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Passive filtre har jeg ikke brugt et stykke tid. Bruger pt. Behringer DCX2496. Eneste problem jeg er stødt på indtil nu er en manglende dll fil.
Plugin til direkte at bruge allocator i winamp, virker kun til allocator og ikke allocator light.
|
| Til top |
|
| |