Bruger siden: 10 April 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 41
Sendt: 18 September 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
I forbindelse med en forestående fest vil jeg anskaffe mig noget moderne populær musik til folket. Men hvor får man den bedste lydkvalitet? iTunes tilbyder 256kbps AAC og Elgiganten.dk tilbyder 320kbps Mp3. Hvad er bedst og er der evt. andre websites der tilbyder højere kvalitet?
Bruger siden: 20 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 283
Sendt: 10 Oktober 2009 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
Der er ingen klar vinder. De er omtrent lige gode, og du vil formentlig ikke kunne høre forskel. Du kan jo evt. downloade samme nummer begge steder og sammenligne. iTunes Store har klart det største udvalg. Du finder ikke et bredt udvalg af mainstreammusik i højere kvalitet end på iTunes Store.
Bruger siden: 20 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 186
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
Mener jeg har læst at AAC fungere bedst i iTunes, fremfor Mp3. Det var dog i forbindelse med downloading af "lydbog". Og der var nogle fordele
der..ved AAC..???? Det skulle give nogle praktiske fordele men også LYDMÆSSIGE fordele....?
Om det også får en fordel ved musik, kræver nok et lyt på dit anlæg....
Men jeg ville nok gå mere op i pris pr. nummer og udvalg....... frem for den "lille" forskel i bithastighed
Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
Sendt: 11 Oktober 2009 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
AAC er efterfølgeren til MP3 (kraftig backet og udviklet af apple), så rent teknologisk er AAC en del skridt foran MP3. Om der så er forskel på 256 mod 320. Tjah lyt og hør? =P
Bruger siden: 07 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 928
Sendt: 12 Oktober 2009 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
Jeg kan kun give Ney_ ret. Det er også det jeg har læst mig frem til tidligere. Hvis du efter fest skal bruge musikken på noget transportabelt udstyr, så undersøg lige om det understøtter AAC. Hvis ikke du skal det, så ville jeg også lige lave en test og sammenlign to numre i henholdsvis mp3 og AAC.
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum