| Sendt: 19 September 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jack,
en ps3 kan mig bekendt snakke sammen med en upnp eller dlna server på samme netværk. Du kan vist godt sætte din WD mybook direkte til routeren, men det vil ikke have have upnp/dlna funktionalitet så vidt jeg kan se. Jeg tror derfor du skal sætte din WD til din pc, og smide noget server/streaming-software på pc'en - der findes forskellige muligheder, bla tversity. PC og ps3 skal begge kobles op mod routeren, og derefter kan ps3'en tilgå hvad der ligger på computeren og dermed WD'en.
For øvrigt er det ikke ps3'en der er medieserver - den er klienten, der modtager data fra serveren.
Mit eget setup er en lille computer ("nas") med styresystemet freenas, der kan agere upnp-server. Den og min ps3 er koblet op til min router. Så snart nas'en er tændt dukker den op som server på ps3'ens menu - det kører perfekt, eneste mindre problem indtil videre er manglende undertekster ved mp4-film.
Jeg ville så vidt muligt køre med kabler til routeren - hd film overfører så vidt jeg kan se op imod 10mb/s, hvilket kan være problematisk hvis du kører trådløst.
vh Henrik
|