| Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen
Jeg står og skal til at sætte et ordentligt stereo anlæg op mit værelse. Jeg regner med at anskaffe mig nogle brugte højtaler plus en brugt stereo forstærker, men da jeg normalt hører musik på min computer, skal jeg også have mulighed for at forbinde denne til forstærkeren. Jeg har læst en masse i de tråde der er her på forumet og fundet ud af at det jeg skal bruge er en DAC af en art. Disse er bare noget dyre for mit budget, og jeg har set at man også kan vælge at bruge den DAC der findes i eksterne lydkort. Tilfældigvis er jeg også ved at finde et eksternt lydkort til indspilning af lidt guitar på computeren. I den forbindelse har jeg kigget på dette http://www.aage.dk/shop/usb-lydkort/m-audio/fast-track-usb.h tml, da det er billigt, og har de funktioner jeg har brug for. Mit spørgsmål er så om hvor stor forskellen er fra sådan et kort til et der har 24-bit/96kHz audio. Og kommer der overhovedt ordentlig lyd ud af det? Er der andre billige muligheder? Musikken skal afspilles fra en bærbar med optisk s/pdif udgang.
Jonas
|