Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 18:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Aktiv 3vejs deling på PC fra A-Z (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dude2005
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Oktober 2009 kl. 01:50 | IP-adresse registreret  

Søger jer rødder der har bikset en del med aktiv deling på PC og ikke i en behringer el. lign.

Selv bruger jeg VST hosten, der hedder Console på PC og deler ud på externt RME firefacelydkort, og herefter i  4 monoblokke, 2 til subkasser og 2 til sidesystem.

MEN programmet console vil kun "æde" 44.1khz i indstillingen, kobler jeg console ud, og så også subberne, da det jo så ikke deler mere, kun køre på sidesystemet og upscaler til 192khz, bliver lyden SÅ meget vildere!
Kan se i holm impulse, at den når slet ikke 20khz på 44.1 indstillingen, men over 30khz med 192 indstillingen!! Lyden bliver SÅ meget mere gennemsigtig, opløst.. ja alt hvad man ønsker, men det tror pokker da med en tredjedel mere signal...

-Hvordan deler jeg aktivt på PC med 192khz upsampling!?
Til top Vis dude2005's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dude2005

MHenckel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 24 Oktober 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger et tilsvarende set up - dog med EMU 1820M lydkort. At skifte sampling rate kan være lidt af et puslespil i et
console baseret set-up.

Du starter med at sætte sampling rate i lydkortets drivere i dit tilfælde sættes de til 192 K
Derefter sætter du din medieafspiller ( foorbar ? eller ? til 192 k upsampling

så starter du console og importere dine input/output porte ind i console ( bruger du asio ?)

Så skal du på en eller anden måde have lavet et "loopback" fra output af din medie afspiller ind i console ( noget med at der
findes en loopback på RME SPDIF porten ?)

Endeligt skal du jo bruge et VST plugin som udfører selve delefiler funktionen ( allocator eller andet ?)

Dette plugin skal også sættes op til 192k sampling - i mit tilfælde skal den loades og gemmes med korrekt værdi for at
virker

Endeligt trykker du på " play" i console og håber der er hul igennem ;-)

Når du har fået det hele til at spille som det skal vil du opleve at der er en meget lille forskel mellem et 192 K og et 44,1 K
baseret set-up

Til top Vis MHenckel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MHenckel Besøg MHenckel's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes