Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 18:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: NAD 565BEE value? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nisu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 02 November 2009 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Hej entusiaster,

I den nærmeste fremtid vil jeg investere i et hi-fi setup. Det kommer til at bestå af følgende;

B&W CM7 - NAD c165 + NAD c275 - Van Den Hul 122-Hybrid + Van Den Hul  THE NAME.

Så mangler jeg blot en CD afspiller. Jeg tog en tur i hi-fi klubben, hvor de stærkt anbefalede mig at vælge en NAD565. Da jeg ny på området er det nemt at "anbefale" mig noget. Spørgsmålet er om den samme kvalitet, af musik der kommer ud af mine højtalere i sidste ende kan gøres billigere?

I mit hovede er 5000kr mange penge for en CD afspiller i et setup der holder sig under 25.000 kr som helhed.

Håber i vil hjælpe mig.

Mvh Nis

Til top Vis Nisu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nisu

jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 02 November 2009 kl. 12:44 | IP-adresse registreret  

Jeg synes nu ikke det virker afskrækkende.
Men nu du handler i Hi-Fi klubben, så kan du evt sammenligne med Cambridge og Denon!
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/deno n_dcd-1500ae_cd-afspiller_soelv.htm
http://www.hifiklubben.dk/produkter/stereo/cd-afspiller/camb ridge_azur_740c_cd-afspiller_sort.htm
Min erfaring med NAD CD-Afspillere er at de er mekanisk svage, plus at de læser skiven utroligt langsomt, når du lægger en plade i skuffen og når du skifter nummer!

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 November 2009 kl. 08:08 | IP-adresse registreret  

Uanset hvilket anlæg du køber, så vælg din lydkilde med omhu. Alt for mange mennesker spare på den konto.

Der kun at sige; Crap ind, crap out !

Hvad er i grunden årsagen til at skille for- og effekt ad ?

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Nisu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2009 kl. 10:08 | IP-adresse registreret  

Rysz;

565BEE har en rigtig god lyd, efter min mening. Den spiller rent og fyldigt.

Har du forslag til et alternativ?

Årsagen? Det er altid godt at skille mekanismen ad. Jeg får heller ikke den samme mængde effekt ved en regulær forstærker i samme prisklasse (9.000kr).

tubesrules
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juni 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 20 November 2009 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

NAD 565 cd afpiller har fået pæn omtale i et af de tyske hifiblade for nylig, måske kan du google testen det var enten "audio" eller "stereo"

Der er også mange der glemmer at der kan ligge en synergi effekt i at købe produkter fra samme fabrikat (forudsat at de er gode) og køber alle mulige forskellige ting og bruger så resten af den tid de kunne have hørt musik i, til at få det til at lyde som de gerne vil .......

Spørg da om du kan låne cd'en med hjem et par dage og sæt den til hvis du alligevel handler hos din lokale hifiklub så finder du hurtigt ud af om det er noget

Til top Vis tubesrules's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tubesrules

Ilcommamdante
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2009
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 November 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

NAD 565 lyder faktisk ganske udmærket i mine ører, men jeg har selv tidligere haft tekniske problemer med NAD's CD-afspillere(og jeg er ikke den eneste kan jeg læse mig til), men ifølge flere så er der ved at være styr på den side nu, så lyder den godt, så slå til.

Alternativt er der Denon's og Marantz's(bla. fra Tape Connection) CD afspillerer, som du også kunne  give et lyt.  

Til top Vis Ilcommamdante's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ilcommamdante

jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2010 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Hvad så mester?

Hvad endte det hele med?

F.Overgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2010
Sendt: 05 Januar 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt at der er nogle tekniske problemer med NAD, men de lyder til gængæld super godt. 565'eren er en rigtig fed afspiller der virkeligt gør det godt, men gå ind i HiFi klubben og hør den mod en 545 hvis det skal holdes NAD. Ellers en Cambridge 740C eller en Denon DCD-1500.

I øvrigt kan du (prismæssigt) lige så godt købe en NAD375 som du kan købe NAD C165 + NAD C275. Det er en smule billigere, og skulle også lyde lidt bedre..
Til top Vis F.Overgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Overgaard

Nisu
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2010 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Jacob Steen;

Har intet købt endnu. Søger efter det helt rigtige. Jeg skal til Skanderborg for at høre et sæt dynaudio inden længe. Er ret kritisk. :)

F. Overgaard;

Jeg har været i hifi klubben for at sammenligne. Jeg fandt frem til at NAD 565 lød bedst, af deres udvalg. Dog mangler jeg at høre en del andre afspillere før jeg træffer min endelige beslutning. Bla Rotel RCD 6.

Du er den første jeg høre sige at 375 lyder bedre end for- og effekt comboen. Hvad bygger du det på?

Snøren
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 13 Oktober 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Januar 2010 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Har du hørt CM7 på Cambridge 840A ???? Gerne med NAD 565bee som lydkilde eller Ipod over ID50 dock.....Wauw siger jeg bare...Nå men bare en indskydelse :---)

Hej igen

jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Sn�ren skrev:

Hejsa...

Har du h�rt CM7 p� Cambridge 840A ???? Gerne med NAD 565bee som lydkilde eller Ipod over ID50 dock.....Wauw siger jeg bare...N� men bare en indskydelse :---)

Hej igen

Vil ikke anbefale en iPod-dock, med mindre den kan "bypasses" og har digital udgang.

Lyden bliver ikke bedre end hvad den indbyggede DA-Konverter, i iPodden, kan præstere.

F.Overgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2010
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Nisu skrev:

F. Overgaard;

Jeg har været i hifi klubben for at sammenligne. Jeg fandt frem til at NAD 565 lød bedst, af deres udvalg. Dog mangler jeg at høre en del andre afspillere før jeg træffer min endelige beslutning. Bla Rotel RCD 6.

Du er den første jeg høre sige at 375 lyder bedre end for- og effekt comboen. Hvad bygger du det på?

Har ikke selv hørt dem mod hinanden, men jeg arbejder i HiFi klubben i Randers, og har hørt derfra at C165 skulle være stemt lidt dybere og og have en mørkere lyd. Skulle heller ikke være lige så detaljeret i lyden, men har som sagt ikke selv hørt det.
Til top Vis F.Overgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Overgaard

jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Nisu skrev:

Jacob Steen;

Har intet købt endnu. Søger efter det helt rigtige. Jeg skal til Skanderborg for at høre et sæt dynaudio inden længe. Er ret kritisk. :)

F. Overgaard;

Ja det er bare med at få lyttet til noget foskelligt.

Er spændt på at høre din mening om Dynaudio.

Hvilken model er der tale om?

Snøren
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 Januar 2010 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

jacob steen skrev:
Sn�ren skrev:

Hejsa...

Har du h�rt CM7 p� Cambridge 840A ???? Gerne med NAD 565bee som lydkilde eller Ipod over ID50 dock.....Wauw siger jeg bare...N� men bare en indskydelse :---)

Hej igen

Vil ikke anbefale en iPod-dock, med mindre den kan "bypasses" og har digital udgang.

Lyden bliver ikke bedre end hvad den indbyggede DA-Konverter, i iPodden, kan præstere.

Har du hørt ID50 fra Cambridge ???

Det har jeg og den giver ny lyd fra din Ipod ...Jeg ved godt DA-dimsen der  sidder er ok og det er heller ikke den der bliver pillet. Denne dock er jo en forforstærker . Det der sidder i Ipodden er jo "kun" beregnet på hovedtelefoner....

Hovedskou
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2009
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Nisu skrev:

Rysz;

565BEE har en rigtig god lyd, efter min mening. Den spiller rent og fyldigt.

Har du forslag til et alternativ?

Årsagen? Det er altid godt at skille mekanismen ad. Jeg får heller ikke den samme mængde effekt ved en regulær forstærker i samme prisklasse (9.000kr).

Som ejer af en NAD C375Bee, vil jeg sige at den spiller fuldt ud lige så godt som NAD c165 + NAD c275.
Ganske rigtigt er det i mange tilfælde godt at skille enhederne fra hinanden.
Men lige dette tilfælde har NAD sgu gjordt det så godt at den efter min mening overgik de seperate enheder.

NAD C565Bee er en rigtig fornuftig afspiller, det er den mest oplagte afspiller til dit sæt.
Er selv igang med at skrabe sammen til den.
Til top Vis Hovedskou's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hovedskou

jacob steen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2010 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Snøren skrev:
jacob steen skrev:
Sn�ren skrev:

Hejsa...

Hej igen

Det har jeg og den giver ny lyd fra din Ipod ...Jeg ved godt DA-dimsen der  sidder er ok og det er heller ikke den der bliver pillet. Denne dock er jo en forforstærker . Det der sidder i Ipodden er jo "kun" beregnet på hovedtelefoner....

Hej Snøren.

Nej jeg har ikke hørt den omtalte iPod-dock. Det ændrer jo ikke ved at den ikke kan bypasse DA-Konverteren i iPod.

Den indbyggede DA-Konverter i iPod/iPod-Touch er jo ikke i hifi-kvalitet, men udmærket til baggrundsmusik.

Skal du have en hifi-dock der kan bypasse en ipod skal du have en Onkyo eller Wadia.
Det er de hidtil eneste der har denne funktion.

Hi-Fi Klubben er selv så ærlige at skrive det er et minus den ikke har digitaludgang.

Snøren
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 Januar 2010 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

jacob steen skrev:
Snøren skrev:
jacob steen skrev:
Sn�ren skrev:

Hejsa...

Hej igen

Hej Snøren.

Nej jeg har ikke hørt den omtalte iPod-dock. Det ændrer jo ikke ved at den ikke kan bypasse DA-Konverteren i iPod.

Den indbyggede DA-Konverter i iPod/iPod-Touch er jo ikke i hifi-kvalitet, men udmærket til baggrundsmusik.

Skal du have en hifi-dock der kan bypasse en ipod skal du have en Onkyo eller Wadia.
Det er de hidtil eneste der har denne funktion.

Hi-Fi Klubben er selv så ærlige at skrive det er et minus den ikke har digitaludgang.

Hej igen....ID50 gør altså et eller andet...for den lyder bedre end direkte tilsluttet

Jeg er helt klar på det andet du andet du skriver og mener osse Denons asd51w har dig out til dac og det er jo klart det man skal have.....

Hygge

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes