Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 20:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Forbedring af setup (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
brr_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 18 November 2009 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har idag et fornuftigt stereo-setup baseret en classic 6.6 forstærker og to Klipsch RF35 højtalere.
Herpå spiller jeg en del musik via min squeezebox Duet (musik ligger i FLAC), samt filmlyd i stereo.

Jeg er i den situation at jeg gerne vil opgradere mit system til bedre lyd. I den forbindelse har jeg afsat DKK 10.000 til projektet.

Mine krav er god lyd ved både musik og film - skal kunne spille højt med en god bund; og lyden skal være velopløst. Systemet skal have digitale indgange, idet mit tv kun har optisk lydudgang og jeg ligeledes forventer at få bedre lyd ved at tilslutte min squeezebox digitalt.
Og sidst men ikke mindst - systemet skal kunne fjernbetjenes fuld ud.

Løsningerne der foresvæver mig er enten en ny forstærker med digitale indgange eller en ekstern dac til min nuværende eller ny forstærker. DacMagic kunne være et bud - men kan ikke fjernbetjenes. Harman Kardon nye stereoforstærker HK990 kunne være et andet.....

Men lad høre om I har nogle gode bud på, hvordan pengene bruges bedst muligt.

Brian R.

Til top Vis brr_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brr_dk

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 November 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Dine penge bruges bedst på akustik forbedringer. Et par ordenlige basstraps i hjørnerne bag højtalerne samt noget diffuser på vægen.

Ved at gøre dette får du langt mere kontrol i bassen og mere punch. Dit lydbillede vil blive mere roligt og meget større.

Det behøves ikke at koste 10K og de penge du har tilovers kan bruges til endten mere musik eller et par andre opgraderinger

brr_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 November 2009 kl. 15:13 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Dine penge bruges bedst på akustik forbedringer. Et par ordenlige basstraps i hjørnerne bag højtalerne samt noget diffuser på vægen.

Ved at gøre dette får du langt mere kontrol i bassen og mere punch. Dit lydbillede vil blive mere roligt og meget større.

Det behøves ikke at koste 10K og de penge du har tilovers kan bruges til endten mere musik eller et par andre opgraderinger

Hej Pierre,
Tak for dit bud, men det løser desværre ikke mit behov for digitale indgange. Så skal der indskydes en DAC, men jeg har svært ved at finde en der kan fjernbetjenes

Mvh,
Brian R.
Til top Vis brr_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brr_dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes