| Forfatter |
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.enjoythemusic.com/magazine/equipment/0705/behring erultracurve2496.htm
Er der nogen der har leget med denne dims.?? Den lyder godt nok spændende og stor var min overraskelse over at den kan erhverves for 3000 kr. på Aage.dk !!!!!
Grunden til at jeg spørger er at den faktisk er blevet anbefalet af Sean Adams (Konstuktør af Transporteren). Anbefalingen går på at man kan lave DSP(Digital Sound Processing) OG bruge wordclock funktionen, hvilket vil betyde minmal jitter overførsel tilbage til Transporter.. og så bruge analogdelen i DAC i Transporteren....
Lidt spændende må jeg sige.... __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja den kan rigtig meget til få penge...aage er hvis billigst herhjemme med den, men du kan hvis få den ca 600kr billigere hos thomann i tyskland...han har en side på dansk også!!!
jeg har den selv til et sytem med proffessionelle enheder fra 18sound, har dog kun endnu sat mig ind i de ting jeg skulle bruge...den kan så meget mere....og jo den proffessionelle verden er billigere...nogen tjener nok lidt for meget....
mvh
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9416
|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har netop købt én  Skal bruge den som equalizer til min nye DIY sub. Jeg havde tænkt mig at købe den hos Thomann,
men leveringstiden var over 1½ måned da den var efterspurgt, men fik et godt tilbud hos Aage så fik den med hjem i går.
Jeg har ikke bygget min sub helt færdig endnu, så prøvede den for sjov på min center-kanal i går og dens auto-eq funktion
sidder lige i skabet. Man kan følge med på displayet og se at frekvenskurven langsomt bliver glattet ud automatisk. Havde dog
kun tyve minutters tid til lige at lege med den, så har ikke de store erfaringer endnu.
Jeg kunne godt være fristet til at benytte én på samtlige kanaler for at få glattet frekvenskurven ud! Især da den har digital
indgang, så man kan omgå dens D/A A/D convertere som højst sandsynligt er af ringe kvalitet.
I forhold til at det er Behringer og at den er billig synes jeg byggekvaliteten virker god og solid. Har dog ikke åbnet den op og
set hvad den indeholder, så det er kun en vurdering ud fra det udvendige..
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde en dcx2496, den var ubrugelig til hifi formål, hvor ens de 2 apperater er ved jeg ikke, men hvis den bare minder om en dcx dur den ikke, efter min mening, lydkvaliten var for ringe og masser af egenstøj, pånær når man kørte digital ind i den så var det acceptabelt.
__________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Jeg havde en dcx2496, den var ubrugelig til hifi formål, hvor ens de 2 apperater er ved jeg ikke, men hvis den
bare minder om en dcx dur den ikke, efter min mening, lydkvaliten var for ringe og masser af egenstøj, pånær når man kørte
digital ind i den så var det acceptabelt. |
|
|
Understøtter DXC'eren at man kører digitalt ind og digitalt ud? Dvs. fuldstæbndig omgå de indbyggede convertere? Har skimmet
manualen men synes kun at kunne finde muligheden for digital input..
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Per N skrev:
Jeg havde en dcx2496, den var ubrugelig til hifi formål, hvor ens de 2 apperater er ved jeg ikke, men hvis den bare minder om en dcx dur den ikke, efter min mening, lydkvaliten var for ringe og masser af egenstøj, pånær når man kørte digital ind i den så var det acceptabelt. |
|
|
Understøtter DXC'eren at man kører digitalt ind og digitalt ud? Dvs. fuldstæbndig omgå de indbyggede convertere? Har skimmet manualen men synes kun at kunne finde muligheden for digital input.. |
|
|
Balanced inputs and servo-balanced outputs with gold-plated XLR connectors, stereo aux output, AES/EBU and S/PDIF inputs and outputs (XLR and optical) :) __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 18 November 2009 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
DCX'en (delefilter) har kun analoge udgang, men DEQ'en (equalizer) har digital ind, så du kan køre digital kilde -> digital EQ -> ekstern D/A.
Alternativet er at opgradere DCX'en med en bedre D/A-sektion hvis du vil have aktiv filtrering også.
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
DCX'en (delefilter) har kun analoge udgang, men DEQ'en (equalizer) har digital ind, så du kan køre digital kilde -> digital EQ -> ekstern D/A. Alternativet er at opgradere DCX'en med en bedre D/A-sektion hvis du vil have aktiv filtrering også.
/U. |
|
|
Der findes også en gut der har lavet spdif output board til DCX, så den har 3 stereo digitale outputs. Men, jeg kan ikke finde ham mere.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
| Jeg havde en dcx2496, den var ubrugelig til hifi formål, hvor ens de 2 apperater er ved jeg ikke, men hvis den bare minder om en dcx dur den ikke, efter min mening, lydkvaliten var for ringe og masser af egenstøj, pånær når man kørte digital ind i den så var det acceptabelt. |
|
|
Jeg bruger dcx analogt, og ja den har egenstøj, men ikke noget jeg ikke har kunnet justere mig ud af. Det er ikke en high end maskine, men ubrugelig er den heller ikke.
Hvis man har fuldt niveau ind i en kraftig effektforstærker, så vil jeg give dig ret. Men, der er andre måder at bruge den på. F. eks. at have volumen på effektforstærker, så kan man justere sig næsten ud af problemet.
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
Per N skrev:
| Jeg havde en dcx2496, den var ubrugelig til hifi formål, hvor ens de 2 apperater er ved jeg ikke, men hvis den bare minder om en dcx dur den ikke, efter min mening, lydkvaliten var for ringe og masser af egenstøj, pånær når man kørte digital ind i den så var det acceptabelt. |
|
|
Jeg bruger dcx analogt, og ja den har egenstøj, men ikke noget jeg ikke har kunnet justere mig ud af. Det er ikke en high end maskine, men ubrugelig er den heller ikke.
Hvis man har fuldt niveau ind i en kraftig effektforstærker, så vil jeg give dig ret. Men, der er andre måder at bruge den på. F. eks. at have volumen på effektforstærker, så kan man justere sig næsten ud af problemet.
|
|
|
Skal kun bruge DSP digitalt og wordclock. Her er vel ingen støj????
og er DCX 2496 samme produkt??? __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Kjeldsen skrev:
Per N skrev:
|
|
|
|
|
og er DCX 2496 samme produkt???
|
|
|
Nej, men samme producent som er kendt for høj grundstøj og ikke ligefrem audiofil kvalitet på analoge ind- og udgange.
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu synes jeg heller ikke ligefrem at hverken pris eller udseende lægger op til at det er et "audiofilt" produkt man køber, men når mit eget sæt
ankommer (forhåbentlig snart) så kan de jo være at selv jeg må overgive mig og sige at det er noget klamp!
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
callesoroe Forum Bruger

|
| Sendt: 19 November 2009 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
callesoroe skrev:
Kjeldsen skrev:
Per N skrev:
|
|
|
|
|
og er DCX 2496 samme produkt???
|
|
|
Nej, men samme producent som er kendt for høj grundstøj og ikke ligefrem audiofil kvalitet på analoge ind- og udgange.
|
|
|
Spørgsmålet gik på DEQ 2496 PRO. Man kan da ikke bedømme den på en helt anden produkttype og serie/årgang. Men nogle audiophile har jo desværre en forudindtaget holdning, at hvis det ikke koster 30000, så KAN det ikke være godt. Anmelderen i linket er jo af en HELT anden opfattelse. Og min primære interesse går udelukkende på at anvende DSP+word clock delen. Jeg skal ikke bruge de analoge dele til noget. Der sidder noget at det bedste der kan opdrives i Transporteren. __________________ Callesoroe
|
| Til top |
|
| |
darkless Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 314
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ejet en DEQ2496 i adskillige år efterhånden. De sidste to år har jeg primært brugt den til rumkorrektion af min SVS PB13-Ultra subwoofer inde i stuen. Den fungerer fortrinligt til det formål.
Sørg for at bruge et program som fx Room EQ Wizard og en god målemikrofon+lydkort til at få indblik i, hvilke frekvenser, der skal justeres og hvor meget, og benyt så DEQ2496s parametriske equalizer (PEQ) til at foretage selve korrektionen digitalt.
__________________ Chord DAVE -> Benchmark AHB2 -> Tannoy Canterbury GR + SVS PB13-Ultra
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 20 November 2009 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
darkless skrev:
Jeg har ejet en DEQ2496 i adskillige år efterhånden. De sidste to år har jeg primært brugt den til rumkorrektion af min SVS PB13-Ultra subwoofer inde i stuen. Den fungerer fortrinligt til det formål.
Sørg for at bruge et program som fx Room EQ Wizard og en god målemikrofon+lydkort til at få indblik i, hvilke frekvenser, der skal justeres og hvor meget, og benyt så DEQ2496s parametriske equalizer (PEQ) til at foretage selve korrektionen digitalt.
|
|
|
Har du prøvet at bruge DEQ'ens indbyggede auto-eq feature? Og hvilken målemic bruger du? Jeg har købt Behringers egen mic (ECM8000).
|
| Til top |
|
| |