Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 07:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Squeezebox Server opgradering? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 20 November 2009 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Håber på en Squeezebox Touch i julegave(ellers må "vedligeholdelseskontoen" i sving), og den kræver Squeezebox Server, som afløser Squeezecenter.

Spørgsmålet er: Har nogen herinde opgraderet fra Squeezecenter til Squeezebox Server, og hvad har de gjort af erfaringer omkring stabilitet og performance?

Jeg kører p.t. på Ubuntu 9.04 med SC 7.3.3 - 27044, og det er en meget stabil og hurtig løsning (2,8GHz P4, 1GB RAM).

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 20 November 2009 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Kører pt 7.4.1 (mener jeg, er i hvertfald den nye :D). Selve serveren kører upåklageligt! Controlleren har dog lidt moodsvings, de fleste dage er der ingen problemer, men en gang imellem låser den og genstarter sig selv. Nogle gange kan der også være lidt delay fra man samler den op til man rent faktisk kan bruge den (ved dog ikke om det er server, controller eller mit netværk der er problemet her, men tvivler på netværket da streamingen virker fint imens). Bortset fra disse to lidt irriterende småproblemer beklager jeg mig bestemt ikke.

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 November 2009 kl. 12:14 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:
Håber på en Squeezebox Touch i julegave(ellers må "vedligeholdelseskontoen" i sving), og den kræver Squeezebox Server, som afløser Squeezecenter.

Spørgsmålet er: Har nogen herinde opgraderet fra Squeezecenter til Squeezebox Server, og hvad har de gjort af erfaringer omkring stabilitet og performance?

Jeg kører p.t. på Ubuntu 9.04 med SC 7.3.3 - 27044, og det er en meget stabil og hurtig løsning (2,8GHz P4, 1GB RAM).

Har kørt med SQ server siden den var tilgængelig....den primære forskel er at man kan vælge at køre den i browsermode eller en mere simpel og mindre grafikkrævende udgave....mht stabilitet så ved jeg nu ikke om der er den store forskel, jeg mener at de største problemer altid har ligget i controlleren, men det er blevet en del bedre nu ! Der gik lige lidt tid før at jeg var tilfreds ( en opgradering mere ) men nu synes jeg at det køre ok ! Der er dog EN lille ting der irritere mig og det er at man IKKE kan skifte "signalkilden" ( pc eller internet ) FRA SQ Server softwaren ! Det SKAL gøres fra controlleren !

Mvh Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2009 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Har ikke investeret i Controlleren, og forventer ikke at gøre det med den nye Touch.

Tager måske springet i næste uge (weekenden er afsat, så hvis noget går galt, gider jeg ikke fifle).

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 November 2009 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Jeg kører SqueezeboxServer på en Windows 2003 Server. Har opgraderet fra 7.3.x til nu 7.4.1, og har i den forbindelse ikke oplevet problemer.

Serveren håndterer godt 26.000 numre og 4 afspillerer. Afspiller platformen er baseret på et Squeezebox Duo sæt og 3 (gamle)bærbare PC'er med SqueezePlay 7.4.0 softwaren. Dette setup kører uden problemer i dagligdagen.

Af hensyn til lydkvaliteten har jeg en DacMagic på Duo'en og en Prodigi CUBE på pc platformen.

Så vidt jeg kan se på skærmbilleder og læse mig til, så er det SqueezePlay softwaren, som også afvikles på den nye Touch, så du kan jo faktisk allerede nu afprøve konceptet, uden at have den endelige hardware.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2009 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Tog springet: 10 minutter, inkl. en rescanning af :
Numre i alt: 4824
Samlet antal album: 558
Samlet antal kunstnere: 1194
Samlet antal genrer: 60
Samlet spilletid: 361:56:48

Alle settings gik tabt, men jeg har umiddelbart ikke så mange specielle (ingen blød overgang, ikke noget regain, 100% output på digitaludgangen, og så nogle display settings), så det var hurtigt klaret.

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2009 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Livearchive applikationen er GENIAL!

Har tidligere downloadet fra livearchive.org, men nu er der direkte adgang fra SB'eren. NICE!!

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 November 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:

Har tidligere downloadet fra livearchive.org, men nu er der direkte adgang fra SB'eren. NICE!!

Wow - det site kendte jeg ikke, tak for det! Btw kan man ikke d/l alle Flac filer for en koncert på een gang? Eller skal man tage dem ad hoc?

Edit: Nej det kan man faktisk ikke...

--

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 21 November 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

golfdane skrev:

Nu er det ikke fordi at dit emne omhandler dette men... Kører din server 24/7? I så fald er sådan en P4 en utrolig strømslugende processor, du med fordel vil kunne skifte ud med en low end C2D og tilhørende nyt motherboard. Endda for en billig penge - penge som er hurtigt tjent hjem i form af et markant lavere strømforbrug.

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

WernerClausen skrev:

golfdane skrev:

Wow - det site kendte jeg ikke, tak for det! Btw kan man ikke d/l alle Flac filer for en koncert på een gang? Eller skal man tage dem ad hoc?

Edit: Nej det kan man faktisk ikke...

--

Hvis du vil have alle flac filerne for en koncert, kan du bruge Download Manager. Du finder koncerten via din web browser på http://www.livearchive.org. Når du har fundet siden, højreklikker du, og vælger "Download all with Download Manager". Så beder du den om at filtrere, og kun tage download links med extension .flac. Ganske nemt. Smid dem på din musikserver og rescan.

golfdane
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 November 2009 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
golfdane skrev:

Nu er det ikke fordi at dit emne omhandler dette men... Kører din server 24/7? I så fald er sådan en P4 en utrolig strømslugende processor, du med fordel vil kunne skifte ud med en low end C2D og tilhørende nyt motherboard. Endda for en billig penge - penge som er hurtigt tjent hjem i form af et markant lavere strømforbrug.

Jeg er desværre klar over, at min P4 sluger minimum 65W eller sån. Jeg havde også bestilt en Celeron med 35W, men havde kvajet mig grundigt i mit valg af motherboard, og måtte ty til en P4 som samlede støv i skuffen.
Håber at kunne tage mig sammen til at flikke en Atom baseret satan sammen en dag. Regner ikke med at P4'eren holder evigt, for den står på et uisoleret loft (og har kørt 24/7 i godt 2 år uden at have bøvset en eneste gang (P4'eren har været en merudgift på ca. 525 kWh (eller 289kg CO2 (2600km i en Toyota Aygo)) i forhold til Celeron'en)).
Så når P4'eren dør, går jeg grøn.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes