| Forfatter |
|
tomp Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 10
|
| Sendt: 21 November 2009 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
ja nu vil jeg springe med på interradio. jeg kunne godt tænke mig jeg skal sætte til mit anlæg gerne med HDMI kabel hvis man kan få det ??? så jeg behøver ikke en med højtaler. hvad for nogle mærker er gode og hvad pris ligger vi i ca jeg har tænk på ca 1500 kr. kan man få nået kvali for de penge ??? og hvis man køber en internet radio, der får man vel også dab kanler med de sender da på nettet eller ??
håber at i kan hjælpe mig lidt
thomas
|
| Til top |
|
| |
Svend88 Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 14 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg klarer mig med et aktivt USB kabel på 5 m. til at forstærke signalet de sidste 2 m som er et alm. usb kabel. Så nu har jeg internetnet radio fra min PC til min D/A konverter og der fra til forstærkeren. Det kostede mig under 300 kr. Kvaliteten er udemærket til hyggemusik der bare skal køre i baggrunden.
Så jeg kan fortælle dig at du kan høre alle DAB kanaler fra DR plus tusindevis andre kanaler som streames, både med og uden små reklamespots imellem. Der må man jo selv finde sine farvoritter. Streamning skal helst være 128 kbs eller over, ellers bliver lyden for dårlig efter min smag.
Problemet er nok at internetradio i producenternes øjne er sådan noget med en lille plasticradio som står i køkkenet og nynner lidt i baggrunden. For jeg var selv på udkig efter en internet tuner til anlægget, men kunne kun finde sådan nogle små plastickasser. Så fandt jeg så på den, for mig, oplagte løsning med en USB ledning da jeg jo havede min DAC i forvejen og jeg kun bruger internetradio et par gange om ugen til stemningsmusik.
Jeg ved ikke om andre har set nogle gode gode tunere, jeg surfede virkelig rundt men altså uden held
|
| Til top |
|
| |
klc-audio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 22 November 2009 kl. 10:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Squeezebox!
|
| Til top |
|
| |
MSK1 Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2009 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 36
|
| Sendt: 25 November 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Der findes ikke så mange af den slags boxe endnu. De fleste er jo små stand-alone units med indbygget ht. Men nogle bud er:
- Squeezebox Duet (som klc-audio skriver) - Tangent NET 200 (43 cm-format, flot design) - Apple Tv! (Har lige fået internetradio i seneste FW. Dog meget simpel, men så kan ATV jo til gengæld også andre ting...)
|
| Til top |
|
| |
hifirookie Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 29 November 2009 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
har selv squeezebox duet og kan du leve med lidt "forbinder" ventetid når den ikke er i lader vil du nok elske den, den afspiller også alle lydfiler på min pc og skulle ifølge flere herinde komme til lyde rigtig rigtig godt med god ekstern dac hvis du vil hæve nivuet senere,- lyder allerede bedre end min dvd
|
| Til top |
|
| |
Gummimand Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 29 November 2009 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har en ipod touch sat sammen med anlæg, der er trødløst internet i, der er et program man kan købe til det tror at det
koster 6 kr,(der er også gratis programmer til det) så den finder selv alle stationerne, man kan søge på dance eller blues eller
hvad man nu vil høre, så finder den kanalerne som spiller den slags musik, så er det bare at vælge.
|
| Til top |
|
| |
JBORG Forum Bruger

Bruger siden: 24 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 24 Februar 2010 kl. 15:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man primært er interesseret i at kunne lytte internetradio på ens hifi anlæg og ikke så meget i at streame, er Squeezeboxen så en god løsning?
Skal ens pc/mac ikke være tændt, mens man hører radio, eller er det nok at have Squeezeboxen koblet til en router?
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 24 Februar 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
squeeezeboxen har indbygget wi-fi, og kan sagtens køre uden pc tændt.
|
| Til top |
|
| |