Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 00:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Micromega masikner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaminsky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 26 November 2009 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Hvad er erfaringerne med micromega cd modeller stage 4, 5 og 6. Skriver de ofte ERR som de tidlige modeller, eller er det noget der bare virker?
Til top Vis kaminsky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaminsky

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 November 2009 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Du kan google det lidt  ( eller søge her på forummet).
Så vidt jeg ved blev de første maskiner 'defekte' efter kort tid, fordi at fedtet i drevet størknede. Men mange fik dem serviceret på garantien, og de senere eksemplarer havde noget andet fedt fra fabrikken. Så hvis du er på udkig efter een, så skal det jo bare være een som nuværende har kørt problemfrit på de sidste par år.

NB: Jeg har aldirg selv hørt eller ejet een, men smukke er de jo.
Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

KOFS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 November 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Stage 5, som har spillet problemfrit (udover den lige skulle slukkes og tændes engang imellem - den er jo fransk) i tusindvis af timer. Nu er den død  og jeg savner den stadig.

Lyden er musikalsk og engagernde. Du kan finde mere neutrale og detaljerede cd-spillere, men overordnet synes jeg at flere 10000 kr's CD'er jeg har haft på besøg lyder kedelige og lidt tilbagetrukne i sammenligning.

Ikke overraskene er afløseren blevet en Densen B400+, der nok trods alt er bedre - dog synes det mig at Micromegaen faktisk formidlede rum bedre end Densen'en.

\KOF
Til top Vis KOFS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KOFS Besøg KOFS's Websted

sunaudio
Branchemedlem
Branchemedlem
Sun Audio, Aalborg

Bruger siden: 18 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 28 November 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Vi har haft en del erfaring med Micromega maskiner, dog ikke de nye MicromegaHD skal det retfærdigvis nævnes, og der er kort fortalt to ting at sige om dem:

1. de er vanvittigt musikalske og velspillende. Absolut topklasse!

2. de er vanvittigt dårlige mht holdbarhed. jeg tror vi har repareret eller direkte kasseret alle de maskiner vi har solgt, og der var INTET support fra Micromega. ( igen ikke det nye firma der kom i sommeren 2008)

Ældre Stage maskiner kan MÅSKE serviceres , måske ikke. Det er i alle tilfælde noget som skal undersøges på netop din maskine.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes