Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 11:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Transporter: støj på digital indgange (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 December 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har en Logitech Transporter som jeg leger med at bruge som preamp/dac.

Hvis jeg beder den om at afspille et digital signal (fx optisk) uden der kommer et signal ind (fx slukket fjernsyn eller intet kabel monteret) er kommer der støj i højtalerne. Så snart der kommer signal ind er der ingen støj. Det er det samme på alle digitale indgange.

Er der nogen der har været ude for det, hørt om, eller evt. har mulighed for at prøve det samme med deres Transporter?
Til top Vis degofedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af degofedal

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2009 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

Jeg kan da lige tilføje at jeg har prøvet at skifte netkabler, stikdåse, pille udstyr fra osv., men problemet bliver ved med at være der.

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 14 December 2009 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Min gør det samme...

Jeg er overbevist om at det er en software "bug". (er dog for doven til at installere en nyere udgave)

Jeg plejer bare at pause den, når der ikke er hul igennem til de digitale kilder. Så er den total tyst som graven...

Mine højttalere er ikke videre følsomme, så jeg oplever det ikke som et problem, men kan da godt høre en svag susen hvis der er stille i stuen, og signalkilderne ikke er tændt...

Men kunne da godt forestille mig at det vil være belastende hvis man har meget følsomme højttalere (og ikke "pauser" maskinen).

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2009 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Jeg tror efterhånden også det er en software bug og har indrykket et indlæg i deres forum her.
Mine højtalere ligger på 89dB og jeg har rimelig kraftig effektblok på (ICEPower) så jeg ved ikke om det har noget at sige.
Software på både Transporter og Squeezebox Server er nyeste versioner.

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 14 December 2009 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

degofedal skrev:
Jeg tror efterhånden også det er en software bug og har indrykket et indlæg i deres forum her.
Mine højtalere ligger på 89dB og jeg har rimelig kraftig effektblok på (ICEPower) så jeg ved ikke om det har noget at sige.

89dB er jo ikke voldsomt meget, og dine Icepower burde bestemt ikke tilføje nogen former for støj...

Det er en noget ældre software jeg kører med, men da den ellers virker upåklageligt, (med undtagelse af den svage susen når der ikke er signal på indgangene) så gider jeg ikke opdatere. Jeg plejer bare at pause maskinen, når jeg slukker de digitale kilder....

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 14 December 2009 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:

degofedal skrev:

89dB er jo ikke voldsomt meget, og dine Icepower burde bestemt ikke tilføje nogen former for støj...

Det er en noget ældre software jeg kører med, men da den ellers virker upåklageligt, (med undtagelse af den svage susen når der ikke er signal på indgangene) så gider jeg ikke opdatere. Jeg plejer bare at pause maskinen, når jeg slukker de digitale kilder....

ICE-power støjer sindssygt meget (højfrekvent). Det er én af grundene til at noget sådant ikke kan bruges i hifi-sammenhæng...

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Friman
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 14 December 2009 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
Friman skrev:

degofedal skrev:

ICE-power støjer sindssygt meget (højfrekvent). Det er én af grundene til at noget sådant ikke kan bruges i hifi-sammenhæng...

Mvh.
Niels

Stort set alle de klasse D forstærkere jeg har haft mellem hænderne har været 100% tyst, hvis ellers resten af kæden har været det. (altså uden musik, har der ingen mislyde været fra højttalerne)

Om man så kan lide klasse D er en helt anden snak.....

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2009 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Friman skrev:
Om man så kan lide klasse D er en helt anden snak.....

Indtil videre er jeg meget positivt overrasket og jeg tror jeg beholder denne her... men på den anden side sagde jeg også det om min Primare for ½ år siden

Anyways så ser det ud som om Slimdevices har anerkendt min bug report her.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes