| Sendt: 30 December 2009 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Jeg har fået alvorlig brug for hjælp og vhilket sted er bedre end her (fedte, fedte, fedte) Jeg har igår modtaget min nye Sony STR-DH500 forstærker. jeg ved godt at det ikke er helt i samme klasse som det grej menga af jer herinde benytter, men ikke destp mindre, så er det en klar forbedring af det jeg er vant til. Men nu til problemet: Apparatet har jo diverse digitale og analoge indgange. Jeg har PT tilsluttet: PS3 og Xbox360 via HDMI og optisk kabel samt min sattellit modtager via Rød, Hvid, Gul indgang da det er den eneste måde hvorved jeg kan forbinde min sat-box med min receiver på. Problemet er at der ikke er noget billede når jeg vil se sat-tv via den HDMI kanal som jeg har forbundet receiveren til fjernsynet med, lyden er der, men den går jo også uden om fjernsynet. Hvis jeg yderligere tilslutter et video kabel mellem reveiveren og TV'ets AV3 indgang, så kan jeg godt se billedet, men fidusen var jo at alt det jeg sendte ind i receiveren, det være sig HD signaler eller ej, skulle smides ud gennem HMDI udgangen og op i fjernsynet. Men åbenbart ikke min SAT modtager. Er der noget jeg har misforstået eller kan et signal der ikke er HDMI ikke sendes til TV'et via HDMI udgangen?
Håber nogen kan hjælpe og mit spørgsmål ikke er alt for forvirrende mvh Jesper __________________ Hvorfor skriver TV kanalerne nogen gange at der f.eks. er udfald på køgesenderen. Folk i Køge kan jo ikke se det alligevel?????
|