| Forfatter |
|
jesper olsen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 05 Januar 2010 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Købte sådan en sag idag for en flad 50'er i kirkens korshær. Den spiller ovenud hæderligt og vejer 10 kilo
Er der nogen der kan fortælle mig lidt mere om maskinen?
Den har lidt problemer med at køre skuffen ind/ud, men virker ellers perfekt.
Venligst

__________________ Jesper
|
| Til top |
|
| |
PINK Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 354
|
| Sendt: 06 Januar 2010 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser bestemt spændende ud. Trykstøbt chassis - kobber bagplade, og de små lytter ligner noget ala Elna Cerafine? Måske lyder en sådan ældre sag ikke så dårligt.
Dine problemer med skuffen kunne godt være et af følgende,
1) dårligt drivrem. 2) dårlig microswitch for skuffe placering.
Held & lykke med kampvognen - til en flad 50'er er den bestemt spændende.
Hvad med det lille lodret stående PCB lige ved output terminalerne - er det originalt eller noget LC mod?
__________________ Venlig hilsen Pink
|
| Til top |
|
| |
KlausM Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jesper
Jeg har ikke set dit indlæg før, det er en efter min mening en særdeles vellydende CD afspiller fra 89-90, 2. generations med
Philips velanskrevne TDA1541A kreds, det burde være en single crown (snævrere tolerancer), men det er svært at se for
støvet. Selve drevet er det sidste sprøjtestøbte zink/aluminiums drev CD0/Mk2. CD-880 er samlet i Holland/Belgien og
regnes for den sidste ordentlige CD afspiller fra Philips hånd, derefter blev det hele til plastik og produktionen lagt ud til
Asien.
Din ser ud til at være i original og urørt stand. Som Pink skriver, lyder det som om den skal have en ny drivrem (den tynde
elastik), den koster 40 kr med porto på ebay i Tyskland. Der ligger service manual på hollandsk og tysk på hifiengine.com
Jeg har restaureret et par stykker af dem, så du kan bare spørge løs, hvis du vil sætte den i stand, den er klart værd at
bruge noget tid på, ikke mindst til den pris du har fået den for. Det lodret stående print ved udgangen er en elektronisk
volumenkontrol, der styres via fjernbetjeningen, jeg vil anbefale at du bruger den "faste" udgang.
Vi ses jo på Lørdag?
Mvh Klaus
__________________ Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
|
| Til top |
|
| |
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan læse lidt om den her:
http://www.marantzphilips.nl/philips_cd880_cdplayer/
Med venlig hilsen __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tager den med på lørdag så vi kan spille på den til træffet.
Så kan vi måske tale om lidt mods? - noget du måske kan fixe???
Hilsen
Jesper
nyeste
KlausM skrev:
Hwej Jesper
Jeg har ikke set dit indlæg før, det er en efter min mening en særdeles vellydende CD afspiller fra 89-90, 2. generations med Philips velanskrevne TDA1541A kreds, det burde være en single crown (snævrere tolerancer), men det er svært at se for støvet. Selve drevet er det sidste sprøjtestøbte zink/aluminiums drev CD0/Mk2. CD-880 er samlet i Holland/Belgien og regnes for den sidste ordentlige CD afspiller fra Philips hånd, derefter blev det hele til plastik og produktionen lagt ud til Asien.
Din ser ud til at være i original og urørt stand. Som Pink skriver, lyder det som om den skal have en ny drivrem (den tynde elastik), den koster 40 kr med porto på ebay i Tyskland. Der ligger service manual på hollandsk og tysk på hifiengine.com
Jeg har restaureret et par stykker af dem, så du kan bare spørge løs, hvis du vil sætte den i stand, den er klart værd at bruge noget tid på, ikke mindst til den pris du har fået den for. Det lodret stående print ved udgangen er en elektronisk volumenkontrol, der styres via fjernbetjeningen, jeg vil anbefale at du bruger den "faste" udgang.
Vi ses jo på Lørdag?
Mvh Klaus
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
yes det er en fin maskine og jeg har allerede læst dit link - spændende læsning.
Forøvrigt - hvis du mangler en CD 100 i din samling har jeg en jeg kan medbringe
Hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
quad Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1002
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som før nævnt check den gode Lukasz Fikus hjemmeside: Lampizator for inspiration.
Den kan komme til at lyde virkeligt godt på trods af de 16 bit.
Har den org. manual til at ligge, hvis du bliver inspireret og mangler en kopi. __________________ So long and thanks for all the fish.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok den har jeg i reminderen - tak
Hilsen
Jesper
quad skrev:
Som før nævnt check den gode Lukasz Fikus hjemmeside: Lampizator for inspiration. Den kan komme til at lyde virkeligt godt på trods af de 16 bit. Har den org. manual til at ligge, hvis du bliver inspireret og mangler en kopi.  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
edge Branchemedlem

Edge Audio Solutions
Bruger siden: 21 Februar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1203
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jesper olsen skrev:
|
yes det er en fin maskine og jeg har allerede læst dit link - spændende læsning.
Forøvrigt - hvis du mangler en CD 100 i din samling har jeg en jeg kan medbringe
Hilsen Jesper
|
|
|
Har haft en, solgte den på Ebay for en masse penge. Den er osse fin, men ikke så nem at modde. __________________ Hilsen Flemming
EAS will rise again...
|
| Til top |
|
| |
KlausM Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden du gennemhuller kabinettet til rør a la Lukasz, så synes jeg lige du skal give den en chance indenfor dens oprindelige
design, men med nye kondensatorer og evt andre OP Amp'er. Her er en af mine, hvor de essentielle kondensatorer er skiftet
ud, og nye OP Amp's er monteret i sokler:
Jeg har en anden, hvor jeg også har sat ny klokke i, og hvor jeg har brugt flere OS CON's rundt om DAC'en og i analog
delen.
Mvh Klaus __________________ Acoustic Research AR-2ax, AR-3a, AR-5, AR-6, AR-7, AR-10Pi, AR-11, AR-9
Sansui AU-666, TU-666, AU-11000A, TU-9900, SR-929
Hafler DH-110, DH-200, DH-220, XL-280, DH-500
|
| Til top |
|
| |