| Forfatter |
|
Peter K Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 07 Januar 2010 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvis nogle af jer skulle eje eller blot have hørt den nye Hegel HD 10 Dac, så ville jeg meget gerne høre om jeres indtryk - ikke mindst, hvis I har haft mulighed for at sammenligne med andre dacs!
På forhånd tak!
M.v.h
Peter
|
| Til top |
|
| |
WiredForSound Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 15 Marts 2010 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter,
Jag her ikke hørt den der Hegel, men de plejer at være på forkant med tingene... Til gengæld køber jeg meget snart (når næste batch er klar) en Buffalo DAC fra twisted Pear Audio.. med den nye ESS Sabre32 chip...
alle jeg kender der har hørt den siger at du skal hoste op med 10 -15 gange dens pris før den får konkurrence...:)
__________________ Jean Hiraga A30
Panasonic SA-XR55 (Digital)
Hypex UCD 400 batteri
250.000uF per side!
Hypex UCD 400 mono blokke -2kVA forsyning (hver)
PDS 06 CD (tweeked version)
eAR Pre TWO 2+
Avalon Ceramiq
|
| Til top |
|
| |
Peter K Forum Bruger

|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej 'Wyred for Sound'.
Jeg har også hørt gode anmeldelser af Buffalo DAC'en. Dit eget brugernavn (www.wyred4sound.com skulle - som du sikkert ved - iøvrigt barsle med en dac, hvor samme konverter anvendes.
M.v.h
Peter
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 07:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
WiredForSound skrev:
Hej Peter,
Jag her ikke hørt den der Hegel, men de plejer at være på forkant med tingene... Til gengæld køber jeg meget snart (når næste batch er klar) en Buffalo DAC fra twisted Pear Audio.. med den nye ESS Sabre32 chip...
alle jeg kender der har hørt den siger at du skal hoste op med 10 -15 gange dens pris før den får konkurrence...:)
|
|
|
Fåes den samlet eller er det til DIY-konsumenter? __________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
WiredForSound Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 72
|
| Sendt: 16 Marts 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahh det lyder også spændene....
det er altså ikke nemt, og der er bare kæmpe forskel på lyden... hvis man nogensinde har deltaget i et shootout imellem forskellige DAC´s puhaaa...
Men jeg har lagt mig fast på den ESS Sabre32:)
__________________ Jean Hiraga A30
Panasonic SA-XR55 (Digital)
Hypex UCD 400 batteri
250.000uF per side!
Hypex UCD 400 mono blokke -2kVA forsyning (hver)
PDS 06 CD (tweeked version)
eAR Pre TWO 2+
Avalon Ceramiq
|
| Til top |
|
| |
Peter K Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Marts 2010 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
WiredForSound skrev:
Hej Peter,
|
|
|
Fåes den samlet eller er det til DIY-konsumenter?
|
|
|
Hej.
Buffalo DAC'en fra Twisted Pear Audio (TPA) er et DIY product. Du kan læse mere om dette produkt på deres hjemmeside og på diyaudio.com, hvor flere "tråde" handler om denne dac. Bemærk, at TPA er ved at udvikle en Buffalo II model. Selv ESS konverteren, som skulle være ret ny, anvendes imidlertid allerede i enkelte andre produkter - f.eks. i Oppo's nye SE udgave af deres multi-afspiller og altså også i den nye DAC, der snart skulle komme fra Wyred4Sound.
M.v.h.
Peter
|
| Til top |
|
| |
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1950
|
| Sendt: 17 Marts 2010 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Venter også spændt på et HD-10 lyt. Bent Holter plejer at være ret langt fremme i skoene når det drejer sig om clear-sound  .
|
| Til top |
|
| |
aceh Forum Bruger

Bruger siden: 09 Februar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 463
|
| Sendt: 17 Marts 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Test af Hegel HD 10
Her
Aceh
|
| Til top |
|
| |
NightRhyme Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 28 Maj 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm sådan en W4S DAC-2 ser da interessant ud.
http://www.wyred4sound.com/webapps/site/74030/117839/shoppin g/shopping-view.html?
pid=457975&b_id=&find_groupid=18157
Nogen danske forhandlere ?
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 232
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 08:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjek lige denne, hvor Buffaloen blive sat op mod G-DIS DAC V
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=78226&w hichpage=2
Og jeg kan sige, at i direkte sammenligning mellem G-DIS og Hegel HD10 vinder G-DIS DAC V på bedre opløsning og soundstage. Den har da også i HIFI&Musik 7-8/2009 fået en topanmeldelse, her i uddrag:
Oplagte sammenligninger Det var en selvfølge at sammenligne med vores reference D/A konverter indbygget i forforstærkeren Audionet MAP V1. Det er en exemplarisk konverter med lav jitter og som plejer at kunne vise hvad det der med dynamik og virkelig dybbas handler om. Og vist virker bassen lidt mere solid og brutal med Audionet, men taler vi om perspektivdybde, varme og illusionen af liv, synes Audionet mere kantet og flad. G-Dis har også en mere finkornet glans i diskanten og en distinkt, men stadig naturligt silkeblød detaljeopløsning. Men lytter man bare på hård metalrock, er forskellene ikke så åbenbare. Med velindspillet akustisk musik råder der ingen tvivl om, at G-Dis er overlegen.
Rask over til Benchmark DAC-1 (Bedste lyd i H&M nr 5/08), som er medrivende og giver spilleglæde både som konverter og hovedtelefonforstærker til ca. SEK 14.000.
Og vist, via balanceret digitaludgang fra Roksan Kandy K2 som CD transport lyder den fortsat fint, men samtidig mærkeligt klangløs og flad, uden samme sensuelle silkebløde overtoneglans og perspektivdybde som G-Dis mejsler frem. Ingen skygge falder på lille Benchmark, trods alt billigere og desuden en prima høretelefonforstærker, men rent lydmæssigt er der ingen tvivl hvilken vi vælger! En mere analogtklingende digitallyd end G-Dis DAC-V må du nemlig lede efter.
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja undskyld, men så satte du lige din G-DIS til salg på KSB efter at have gjort reklame her?
Og så refererer du vidst ikke helt korrekt i den sagsannonce omkring omtalen af Benchmark´en ? Du skriver i din annonce:Ifølge HIFI&Musik 7-8/2009 er Benchmark DAC-1 i sammenligning klangløs og flad.
Men i dit indlæg her fremstår den som vinder af testen året før - det kan da ikke være rigtigt.
Er det bare mig ?
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da Benchmarken blev testet, var den bedste DAC i udvalget af testede maskiner, og således relativ reference. Men derfor kan den jo godt blive overhalet af DAC'er i efterfølgende tests.
Samme med fx Hegel HD10, som HIFI&Musik bedømmer som havende bedre soundstage, mere dynamik og bedre sammnhæng i lydbilledet, mere detaljeret, men alligevel blødere og mere behagelig at lytte til end Benchmark.
Og min egen mening er, at G-DIS DAC V slår Hegel HD10 på parametre som detaljeringsformåen, transparens og dybde i lydbilledet. Skulle også gerne være sådan, prisforskellen taget i betragtning. Benchmark har nok som en af "first in market" i dette markedssegment været relativt højt prissat i forhold til den egentlige lydkvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Pingel Forum Bruger

Bruger siden: 15 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 298
|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvorfor sælger du den så ?
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Juni 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
WAF faktoren er bedre på nogle af de små apparater, som der findes en del af på markedet, og nogle af dem kan også spille musik. 
Nu er det tid til at rydde op i alle dåserne (biamping, elektronisk delefilter, forforstærker etc etc) og få et pænt enkelt anlæg. Mange af DAC'erne derude kan også fungere som forforstærker, det betyder en kasse mindre på hylden. 
|
| Til top |
|
| |
klitgt Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Juli 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det blev til en G-DIS DAC V MK2 og den banker dem allesammen sønder og sammen :-)
Musikken lever! Den er i stuen! Men pas på, alt hvad der ellers er på indspilningerne kommer også med, den tilgiver ikke kildematerialet. Ikke at den er analytisk i lyden, snarere helt naturlig.
Men den har ikke samme prof finish som forgængeren.
|
| Til top |
|
| |
panos Lukket konto

Eget valg!
Bruger siden: 19 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1345
|
| Sendt: 31 Juli 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Interessant... Du bor også på nordsjælland.... det kunne være sjøvt at stille din ny dac ved siden af min moddet benchmark og se hvad det sker...:)
__________________ moddet marantz sa15
touch m. internt skærm samt panos bat. psu
moddet benchmark dac1
holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
|
| Til top |
|
| |
Mingo Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 197
|
| Sendt: 31 Juli 2010 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit køb af Hegel HD10 gav en særdeles markant forbedring til mit hovedtelefonanlæg!
Årets bedste Dac i Hifi&Musik 2009 (december 2009 nummeret) blev i øvrigt Hegel HD10. Der blev fremhævet den chokerende gode lyd.
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 31 Juli 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lånte en Hegel HD-10 af Lydportalen i Lyngby sammen med en Lead Audio og testede hjemme. Er meget begejstret for den Hegel DAC, den spiller meget bedre end min DACMagic. Lyden er blødere og med flere detaljer og bedre rumfornemmelse. Sådan husker jeg det nu, det er ved at være noget tid siden så det, er den bedste beskrivelse jeg kan give.
|
| Til top |
|
| |