Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 16:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Accuphase DP-60 vs. DP-55/DP-65 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jeppe Vinding
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har en Accuphase DP-60 som jeg er glad for. Alligevel er jeg blevet nysgerrig efter at høre en DP-55 eller DP-65. Findes der nogen herinde der har eller har erfaring med disse afspillere?
Hvis ja, kunne I prøve at beskrive forskelle på DP-60 vs. DP55/DP65?

Jeg hører også gerne fra nogen der har DP-55 eller DP-65 som jeg kunne komme forbi og høre for at få et indtryk 

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Hej Jeppe.

Jeg ved at brugeren floe har en DP-65. Du kan evt. prøve at kontakte ham.

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Gonz har haft en DP-65 og har nu en DP-67.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

brok skrev:

Hej Jeppe.

Jeg ved at brugeren floe har en DP-65. Du kan evt. prøve at kontakte ham.

Hygge,
Brok

Jeg har en DP-65, ikke en DP-55

Jeppe Vinding skrev:

Hej

Jeg har en Accuphase DP-60 som jeg er glad for. Alligevel er jeg blevet nysgerrig efter at høre en DP-55 eller DP-65. Findes der nogen herinde der har eller har erfaring med disse afspillere?

Jeg hører også gerne fra nogen der har DP-55 eller DP-65 som jeg kunne komme forbi og høre for at få et indtryk 

Hej Jeppe. Jeg har ikke hørt DP-55, så jeg kan af gode grunde beskrive min erfaring med denne. Du skal være velkommen til et lyt på min DP-65'er sammen med din DP-60'er, hvis du er interesseret i en A/B test

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

floe skrev:
brok skrev:

Hej Jeppe. Jeg ved at brugeren floe har en DP-65. Du kan evt. prøve at kontakte ham.

Hygge,
Brok

Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2010 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
floe skrev:
brok skrev:

Hej Jeppe. Jeg ved at brugeren floe har en DP-55. Du kan evt. prøve at kontakte ham.

Hygge,
Brok

Er du fuld?

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Sendt: 08 Januar 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret  

Jeppe Vinding skrev:

Hej

Har sendt dig privat meddelse

Jeg har ikke hørt hverken DP-55 eller DP-60. Jeg har hørt andre vurdere DP-55 som værende en Sony i forklædning , ikke kun drevet ! DP-65 skulle være en klasse bedre( og dyrere)

Min egen erfaring med DP-65 er ,at den er SUPER musikalsk og med en krop og fylde, som klæder musikken  jeg kunne sagtens leve med den idag ! En bekendt spiller med DP-65 direkte forbundet til en A-60 og det lyder hamrende godt

DP-60 kender jeg ikke noget til andet end at den må være halvgammel !

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Januar 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

Min egen erfaring med DP-65 er ,at den er SUPER musikalsk og med en krop og fylde, som klæder musikken  jeg kunne sagtens leve med den idag ! En bekendt spiller med DP-65 direkte forbundet til en A-60 og det lyder hamrende godt

Brugen af en Accuphase effektforstærker uden matchende forforstærker bliver frarådet af Accuphase selv.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2010 kl. 11:44 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Gonz skrev:

Brugen af en Accuphase effektforstærker uden matchende forforstærker bliver frarådet af Accuphase selv.

Yep, men nu har jeg tilfældigvis hørt DP-65 på A-60 både med og uden C-2410 ! DP-65 lyder sgu næsten bedre uden C-2410 foran ! Det er som om at C-2410 udpensler detaljer i musik alt for meget på bekostning af helheden i musikken ! Men alt handler jo om synergy mellem de forskellige komponeneter, så dette er måske ikke tilfældet i et andet setup !

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:

TruthSpinner skrev:
Gonz skrev:

Yep, men nu har jeg tilfældigvis hørt DP-65 på A-60 både med og uden C-2410 ! DP-65 lyder sgu næsten bedre uden C-2410 foran ! Det er som om at C-2410 udpensler detaljer i musik alt for meget på bekostning af helheden i musikken ! Men alt handler jo om synergy mellem de forskellige komponeneter, så dette er måske ikke tilfældet i et andet setup !

Jeg tror ikke at du har lyttet særligt godt den dag. Reguleringen i en DP-65 foregår digitalt og kun med -20 dB. Lydmæssigt og niveaumæssigt slet ikke optimalt, og C-2410 hæver performance på systemet flere klasser - meget bedre sammenhæng, mere opløsning og bedre niveau.

Forforstærkningen er ganske enkelt bare bedre end med afspilleren direkte i bagdelen af effekttrinet.

Og ja, jeg har selv prøvet i utallige kombinationer tællende DP-55, DP-65, DP-67 og DP-78 spændt på C-245, C-250, C-265, C2000, C-2400 og C-2410 på P-360, A-60 og P-7000. Det aktuelle system lige nu tæller DP-78 på C-2400 og P-7000 - det spiller ikke dårligt uden pre-amp på, men det er klart bedre med pre-amp sat ind!

Synergien finder du netop mellem Accuphase´s apparater!

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Gonz skrev:

TruthSpinner skrev:
Gonz skrev:

Jeg tror ikke at du har lyttet særligt godt den dag. Reguleringen i en DP-65 foregår digitalt og kun med -20 dB. Lydmæssigt og niveaumæssigt slet ikke optimalt, og C-2410 hæver performance på systemet flere klasser - meget bedre sammenhæng, mere opløsning og bedre niveau.

Forforstærkningen er ganske enkelt bare bedre end med afspilleren direkte i bagdelen af effekttrinet.

Og ja, jeg har selv prøvet i utallige kombinationer tællende DP-55, DP-65, DP-67 og DP-78 spændt på C-245, C-250, C-265, C2000, C-2400 og C-2410 på P-360, A-60 og P-7000. Det aktuelle system lige nu tæller DP-78 på C-2400 og P-7000 - det spiller ikke dårligt uden pre-amp på, men det er klart bedre med pre-amp sat ind!

Synergien finder du netop mellem Accuphase´s apparater!

What can I say SMAG OG BEHAG

Vi er så mindst 2 mand, der har haft utrolig dårlige ører samtidigt den dag !

WHAT ARE THE ODDS ?

Synergy er jo osse et spørgsmål om individuel smag ,vi hører jo ikke ens vel. Den synergy som opstod med DP-65 og A-60 ,med de kabler og de højttalere vi lyttede på, lød altså bare mere musikalsk, end med C-2410 i lydkæden BASTA !

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Jeg har engang haft en DP-55, som jeg ikke var så imponeret af. Men det kan være den ikke har haft den rette preampat lege med. (dengang var det en Audio Research LS25MKII)

Min erfaring er at den lyder lidt for fladt og slankt opadtil - kedeligt efter min mening.

Dog havde den en fin feature med digitale inputs - rart at have
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Nu er en C-2410 IKKE den pre som matcher en A-60 - den ære må tilfalde C-2810.

Uden pre-amp vil man miste definition i bas-området som Accuphase selv slår ganske klart fast i dette interview, hvorfra jeg citerer:

Citér:

Quality pre-amplifier is vital to control and orderly adjustment of signals for a well balanced transmission to power amplifier.  We do not recommend connecting the CD player directly to power amplifier, since no CD player can perform optimally when connecting directly to power amplifier.  Even Accuphase CD players are no exception.

Digital level control provided in Accuphase CD player is for the purpose of precision attenuation in digital domain, and not for total volume control. 

Whatever degree of attenuation you make, the process always causes the loss of digital bit, affecting the quality of sound.  We believe that the ideal digital attenuator requires a minimum of the 48-bit DSP that we use in our DC-330 digital pre-amplifier.  Playback via a CD player connected directly to a power amplifier may sound vivid at an immediate listening, leading to the misunderstanding that the sound quality is upgraded.  However, we will all find later that the feeling of vividness is due to peaky high and lack of bass.   

Anyhow, as preferred by every audio magazine, please try an Accuphase pre-amplifier as your reference pre-amplifier.  Currently, Accuphase pre-amplifiers, and even our top integrated amplifier, the E-550, employ a sensational AAVA (Accuphase Analog Vari-gain Amplifier) volume control.  This newly developed AAVA volume control is totally different from conventional control using resistors.  As AAVA volume control consists of multiple amplifier circuit, the music signal does not pass through conventional variable resistor-type volume control.  The signal’s impedance is no longer affected by changes in our high resolution level adjustments, and complete elimination of left/right tracking error and crosstalk are achieved.  Without any deterioration in sound quality, high signal-to-noise ratio and low distortion of the signal are maintained at last.

Derfor - hvis jeg personlig oplevede at en CD + A-60 fremstod mere musikalsk en CD + C-2410 + A-60 ville jeg med det samme mistænke at lytterummet var underreguleret i bas-området.

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret  

Det var så DETTE interview.

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Gonz skrev:

TruthSpinner skrev:
Gonz skrev:

Den kan nu dæmpe ned til -40 dB...

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Dog havde den en fin feature med digitale inputs - rart at have

Sjove-Åge!

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Har din ikke det, floe?
Det er jo trods alt efter sigende en storebror til DP-55. Er det rigtigt at den ikke har digitale indgange?

Hygge,
Brok

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

brok skrev:
Har din ikke det, floe?
Det er jo trods alt efter sigende en storebror til DP-55. Er det rigtigt at den ikke har digitale indgange?

Hygge,
Brok

Jeg troede det var lillebroderen til DP-55...
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

DP-65 har ikke digitale indgange - ellers havde jeg købt en :-(

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
DP-65 har ikke digitale indgange - ellers havde jeg købt en :-(

Men de fåes som en option

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes