| Forfatter |
|
Jeppe Vinding Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 152
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en Accuphase DP-60 som jeg er glad for. Alligevel er jeg blevet nysgerrig efter at høre en DP-55 eller DP-65. Findes der nogen herinde der har eller har erfaring med disse afspillere? Hvis ja, kunne I prøve at beskrive forskelle på DP-60 vs. DP55/DP65?
Jeg hører også gerne fra nogen der har DP-55 eller DP-65 som jeg kunne komme forbi og høre for at få et indtryk  __________________ Venlig hilsen Jeppe Vinding - der bare godt kan lide musik...
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeppe.
Jeg ved at brugeren floe har en DP-65. Du kan evt. prøve at kontakte ham.
Hygge, Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz har haft en DP-65 og har nu en DP-67.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
|
Hej Jeppe.
Jeg ved at brugeren floe har en DP-65. Du kan evt. prøve at kontakte ham.
Hygge, Brok |
|
|
Jeg har en DP-65, ikke en DP-55 
Jeppe Vinding skrev:
|
Hej
Jeg har en Accuphase DP-60 som jeg er glad for. Alligevel er jeg blevet nysgerrig efter at høre en DP-55 eller DP-65. Findes der nogen herinde der har eller har erfaring med disse afspillere? Hvis ja, kunne I prøve at beskrive forskelle på DP-60 vs. DP55/DP65?
Jeg hører også gerne fra nogen der har DP-55 eller DP-65 som jeg kunne komme forbi og høre for at få et indtryk  |
|
|
Hej Jeppe. Jeg har ikke hørt DP-55, så jeg kan af gode grunde beskrive min erfaring med denne. Du skal være velkommen til et lyt på min DP-65'er sammen med din DP-60'er, hvis du er interesseret i en A/B test  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
brok skrev:
|
Hej Jeppe. Jeg ved at brugeren floe har en DP-65. Du kan evt. prøve at kontakte ham.
Hygge, Brok |
|
|
Jeg har en DP-65, ikke en DP-55  |
|
|

__________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 547
|
| Sendt: 08 Januar 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeppe Vinding skrev:
|
Hej
Jeg hører også gerne fra nogen der har DP-55 eller DP-65 som jeg kunne komme forbi og høre for at få et indtryk 
|
|
|
Har sendt dig privat meddelse 
Jeg har ikke hørt hverken DP-55 eller DP-60. Jeg har hørt andre vurdere DP-55 som værende en Sony i forklædning , ikke kun drevet ! DP-65 skulle være en klasse bedre( og dyrere)
Min egen erfaring med DP-65 er ,at den er SUPER musikalsk og med en krop og fylde, som klæder musikken jeg kunne sagtens leve med den idag ! En bekendt spiller med DP-65 direkte forbundet til en A-60 og det lyder hamrende godt 
DP-60 kender jeg ikke noget til andet end at den må være halvgammel !
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
Min egen erfaring med DP-65 er ,at den er SUPER musikalsk og med en krop og fylde, som klæder musikken jeg kunne sagtens leve med den idag ! En bekendt spiller med DP-65 direkte forbundet til en A-60 og det lyder hamrende godt 
|
|
|
Brugen af en Accuphase effektforstærker uden matchende forforstærker bliver frarådet af Accuphase selv.
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
TruthSpinner skrev:
Gonz skrev:
|
|
|
Brugen af en Accuphase effektforstærker uden matchende forforstærker bliver frarådet af Accuphase selv.
|
|
|
Yep, men nu har jeg tilfældigvis hørt DP-65 på A-60 både med og uden C-2410 ! DP-65 lyder sgu næsten bedre uden C-2410 foran ! Det er som om at C-2410 udpensler detaljer i musik alt for meget på bekostning af helheden i musikken ! Men alt handler jo om synergy mellem de forskellige komponeneter, så dette er måske ikke tilfældet i et andet setup !
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gonz skrev:
TruthSpinner skrev:
Gonz skrev:
|
|
|
|
|
|
Yep, men nu har jeg tilfældigvis hørt DP-65 på A-60 både med og uden C-2410 ! DP-65 lyder sgu næsten bedre uden C-2410 foran ! Det er som om at C-2410 udpensler detaljer i musik alt for meget på bekostning af helheden i musikken ! Men alt handler jo om synergy mellem de forskellige komponeneter, så dette er måske ikke tilfældet i et andet setup !
|
|
|
Jeg tror ikke at du har lyttet særligt godt den dag. Reguleringen i en DP-65 foregår digitalt og kun med -20 dB. Lydmæssigt og niveaumæssigt slet ikke optimalt, og C-2410 hæver performance på systemet flere klasser - meget bedre sammenhæng, mere opløsning og bedre niveau.
Forforstærkningen er ganske enkelt bare bedre end med afspilleren direkte i bagdelen af effekttrinet.
Og ja, jeg har selv prøvet i utallige kombinationer tællende DP-55, DP-65, DP-67 og DP-78 spændt på C-245, C-250, C-265, C2000, C-2400 og C-2410 på P-360, A-60 og P-7000. Det aktuelle system lige nu tæller DP-78 på C-2400 og P-7000 - det spiller ikke dårligt uden pre-amp på, men det er klart bedre med pre-amp sat ind!
Synergien finder du netop mellem Accuphase´s apparater! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Gonz Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 12:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Gonz skrev:
TruthSpinner skrev:
Gonz skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg tror ikke at du har lyttet særligt godt den dag. Reguleringen i en DP-65 foregår digitalt og kun med -20 dB. Lydmæssigt og niveaumæssigt slet ikke optimalt, og C-2410 hæver performance på systemet flere klasser - meget bedre sammenhæng, mere opløsning og bedre niveau.
Forforstærkningen er ganske enkelt bare bedre end med afspilleren direkte i bagdelen af effekttrinet.
Og ja, jeg har selv prøvet i utallige kombinationer tællende DP-55, DP-65, DP-67 og DP-78 spændt på C-245, C-250, C-265, C2000, C-2400 og C-2410 på P-360, A-60 og P-7000. Det aktuelle system lige nu tæller DP-78 på C-2400 og P-7000 - det spiller ikke dårligt uden pre-amp på, men det er klart bedre med pre-amp sat ind!
Synergien finder du netop mellem Accuphase´s apparater!
|
|
|
What can I say SMAG OG BEHAG 
Vi er så mindst 2 mand, der har haft utrolig dårlige ører samtidigt den dag !
WHAT ARE THE ODDS ?
Synergy er jo osse et spørgsmål om individuel smag ,vi hører jo ikke ens vel. Den synergy som opstod med DP-65 og A-60 ,med de kabler og de højttalere vi lyttede på, lød altså bare mere musikalsk, end med C-2410 i lydkæden BASTA !
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har engang haft en DP-55, som jeg ikke var så imponeret af. Men det kan være den ikke har haft den rette preampat lege med. (dengang var det en Audio Research LS25MKII)
Min erfaring er at den lyder lidt for fladt og slankt opadtil - kedeligt efter min mening.
Dog havde den en fin feature med digitale inputs - rart at have
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er en C-2410 IKKE den pre som matcher en A-60 - den ære må tilfalde C-2810. Uden pre-amp vil man miste definition i bas-området som Accuphase selv slår ganske klart fast i dette interview, hvorfra jeg citerer:
Citér:
Quality pre-amplifier is vital to control and
orderly adjustment of signals for a well balanced transmission to power
amplifier. We do not recommend connecting the CD player directly to
power amplifier, since no CD player can perform optimally when
connecting directly to power amplifier. Even Accuphase CD players are
no exception.
Digital level control provided in Accuphase CD player is for the
purpose of precision attenuation in digital domain, and not for total
volume control.
Whatever degree of attenuation you make, the process always causes the
loss of digital bit, affecting the quality of sound. We believe that
the ideal digital attenuator requires a minimum of the 48-bit DSP that
we use in our DC-330 digital pre-amplifier. Playback via a CD player
connected directly to a power amplifier may sound vivid at an immediate
listening, leading to the misunderstanding that the sound quality is
upgraded. However, we will all find later that the feeling of
vividness is due to peaky high and lack of bass.
Anyhow, as preferred by every audio magazine, please try an Accuphase
pre-amplifier as your reference pre-amplifier. Currently, Accuphase
pre-amplifiers, and even our top integrated amplifier, the E-550,
employ a sensational AAVA (Accuphase Analog Vari-gain Amplifier) volume
control. This newly developed AAVA volume control is totally different
from conventional control using resistors. As AAVA volume control
consists of multiple amplifier circuit, the music signal does not pass
through conventional variable resistor-type volume control. The
signal’s impedance is no longer affected by changes in our high
resolution level adjustments, and complete elimination of left/right
tracking error and crosstalk are achieved. Without any deterioration
in sound quality, high signal-to-noise ratio and low distortion of the
signal are maintained at last.
|
|
|
Derfor - hvis jeg personlig oplevede at en CD + A-60 fremstod mere musikalsk en CD + C-2410 + A-60 ville jeg med det samme mistænke at lytterummet var underreguleret i bas-området.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så DETTE interview.
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Gonz skrev:
TruthSpinner skrev:
Gonz skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeg tror ikke at du har lyttet særligt godt den dag. Reguleringen i en DP-65 foregår digitalt og kun med -20 dB. Lydmæssigt og niveaumæssigt slet ikke optimalt, og C-2410 hæver performance på systemet flere klasser - meget bedre sammenhæng, mere opløsning og bedre niveau. |
|
|
Den kan nu dæmpe ned til -40 dB... __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har din ikke det, floe? Det er jo trods alt efter sigende en storebror til DP-55. Er det rigtigt at den ikke har digitale indgange? Hygge, Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Har din ikke det, floe? Det er jo trods alt efter sigende en storebror til DP-55. Er det rigtigt at den ikke har digitale indgange?
Hygge, Brok
|
|
|
Jeg troede det var lillebroderen til DP-55...
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 Januar 2010 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|