Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 20:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Billig brugt CD afspiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 15:48 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne have en CD afspiller da, jeg i øjeblikket bruger en billig DVD afspiller til mine cd'er hvilket nok ikke er optimalt.
Derfor har jeg kigget lidt på brugtmarkedet og har fundet en Marantz CD 6000 til 425kr, er den værd at smide penge efter eller kan jeg så ligeså godt beholde min nuværende DVD afspiller?
Hvis den overhovedet ikke er værd at købe hvad skal jeg så gå efter når det helst skal koste mindre end 500kr?

Det bør nok nævnes at jeg leder efter er en CD afspiller som gerne må have lidt dæmpet diskant.

På forhånd tak
Til top Vis Jolle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jolle

KennethDK1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

kommer vel an på hvilket anlæg den skal spille sammen med?
Til top Vis KennethDK1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KennethDK1

Jolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har en ældre NAD 3240pe forstærker som driver et sæt B&W 705 højtalere.

Forstærkeren bliver nok skiftet ud når der engang bliver penge til det, men som jeg ser det lige nu er min CD afspiller det svageste led i systemet, så derfor vil jeg meget gerne skifte den ud til noget af en acceptabel kvalitet.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

Jolle skrev:
....Derfor har jeg kigget lidt på brugtmarkedet og har fundet en Marantz CD 6000 til 425kr, er den værd at smide penge efter eller kan jeg så ligeså godt beholde min nuværende DVD afspiller?

Det er da kropumuligt at gætte, når du ikke fortæller hvad du kører på nu :)

Du kan jo gå på den blå avis, sætte søgekriterierne til den prisramme du ønsker - og se hvad der dukker op ...   f.eks er der en del Sony'er i prisgruppen, de er hverken bedre eller dårligere end Marantzen,  og plejer at spille lidt tilbagelænet.

Jolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2010 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det er den billigste denver DVD afspiller man kunne købe i bilka/føtex/kvickly for 5-6 år siden, prisen har nok været omkring 300kr fra ny.

Præcist model navn tror jeg ikke vil give nogen som helst mening, de hedder jo noget nyt hver uge

Deguello
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Januar 2010 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Jolle skrev:
Jeg vil gerne have en CD afspiller da, jeg i øjeblikket bruger en billig DVD afspiller til mine cd'er hvilket nok ikke er optimalt.
Derfor har jeg kigget lidt på brugtmarkedet og har fundet en Marantz CD 6000 til 425kr, er den værd at smide penge efter eller kan jeg så ligeså godt beholde min nuværende DVD afspiller?
Hvis den overhovedet ikke er værd at købe hvad skal jeg så gå efter når det helst skal koste mindre end 500kr?

Det bør nok nævnes at jeg leder efter er en CD afspiller som gerne må have lidt dæmpet diskant.

På forhånd tak

Hej

I den prisklasse er Marantz´en et fint bud - de plejer også at have en behagelig klang (ikke spids diskant)

VH

Til top Vis Deguello's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Deguello

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Jolle skrev:
Jeg tror det er den billigste denver DVD afspiller man kunne købe i bilka/føtex/kvickly for 5-6 år siden, prisen har nok været omkring 300kr fra ny.

Præcist model navn tror jeg ikke vil give nogen som helst mening, de hedder jo noget nyt hver uge

Det er jo ikke helt forkert -  faktisk utroligt de virker til den pris :)

Jeg har ofte fundet en Sony XE model til uhyggeligt lave priser - og de spiller da bestemt hæderligt,  set i forhold til man kan købe en sprit ny spille til knap 1600.-  bør en brugt gammel sag jo nok ikke koste alverden - 

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Jolle skrev:

På forhånd tak

Jeg har haft CD 6000(dog OSE versionen). Den spillede ok og i alle tilfælde langt bedre end en lavpris DVD. Hvis du har mange kopi CD'er kan du dog løbe ind i problemer. CD-R skiver er ikke CD 6000's livret.

Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

En Marantz CD57 eller evt CD67 er også fine afspillere. Jeg fandt selv min til 3-400 kr. Den spiller lidt tilbagelænet, men det gør
ikke noget i min verden.
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

Niko
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft cd6000 og vil mene at den spiller meget bedre end billige dvd-afspillere.

Jeg synes ikke at have problemer med brændte cd'er da jeg havde den. Men den havde store problemer med kopibeskyttede cd'er. Jeg plejede at bruge CloneCD til at lave en kopi og derefter var der ikke nogen problemer. Det var dog irriterende og det endte også med at Klubben tog den tilbage. Ved ikke om forsøg på at kopibeskytte cd'er er lige så udbredt som for 6-7 år siden da afspilleren kom frem.

Finn29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

luxman lavede i start 90'erne D107u og D109u det var måske et bud på det du søger hvis du kan finde dem.

<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
Til top Vis Finn29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Finn29 Besøg Finn29's Websted

svendborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2007
Lokalitet: København
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hvis du kommer forbi København, har jeg en ældre Denon DCD 1700 stående. Den fik ny laser/løbeværk for 6 år siden, men har ikke været brugt særlig meget siden. Dog skal skuffen hjælpes lidt ind og ud. Dvs man skal skubbe til den når den skal ud, ikke noget med vold eller...

Et par rimelige flaseker vin og det er din :-)

Til top Vis svendborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af svendborg

Jolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2010 kl. 23:41 | IP-adresse registreret  

Puha der er mange muligheder 

Når det kommer til stykket hvor stor forskel er der så på CD afspillerne i dette prisleje? Er vi ude i marginaler, smag samt hvilket mærke man synes ligger bedst i munden? eller er der stor forskel?
Hvis der ikke er den store forskel hvor meget skal man smide før man får noget hørbart bedre?

Angående sony afspillerne så findes der XE modeller temmelig billigt på dba.dk, men der er fra XE220 til XE700. Er et større tal i denne serie altid lig med en bedre afspiller?

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2010 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Når du kigger i prisområdet under 500 kronesedlen kan du ikke regne med ret meget - maskinerne er tit sat til en eller anden fjoget pris, der på ingen måde behøver at afspejle kvalitet eller andet.  Der er møgspiller og rimeligt gode spiller -   Så længe du holder dig til de store mærker, er de nok rimelige, men sikkert også relativt gamle.

Sony'erne i XE serien er ikke det værste der findes, kan du hitte en 330'er til et par hundrede, der er iorden er du pænt kørende.  en af mine spiller er en 330'er, som jeg ikke gav ret meget for, og den har da altid kørt pænt,    numrende passer nok mere i spring med hensyn til faciliteter og gimmicks, end de har med lydkvaliteten at gøre. 

Jeg ville ærligt talt ikke gå særligt højt op i tingene når vi taler om en dims i 2-300 kroners prislejet - spiller den fint,  så er det nok

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes