Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 00:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: D.Magic vs. es resultat (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
anse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 00:30 | IP-adresse registreret  

Er der nogen som har sammenlignet nogle af de gamle sony es maskiners dac imod Dacmagic.

Bør selvfølgelig smutte forbi hifiklubben og give den et lyt, men forskellene i lytterummet er formentlig langt større end forskellen mellem min gamle sony dac og dacmagic. 

Måske jeg kunne slæbe min cd-afspiller med derned.

Er der nogen som har sammenlignet dacmagic med det aldrende guld (sony es. o.lign.

vh .

Anders

Til top Vis anse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anse

anse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Hej Igen.

Tog sagen i egen hånd og tog forbi hifiklubben med min cd-spiller som er en sony es505.

Vi lavede et setup, hvor man kunne skifte direkte fra sony´s indbyggede dac til DacMagic på en af nads bedre integrerede samt et sæt dali til ca. 4000 kr stk. 

Musikken var Leonard cochenc nyeste (Ten new songs). som er et utroligt lækkert album med fantastiske duetter, super lækker cochenvokal og til tider pænt dyb bas.

Jeg vægter mellemtone/vokal gengivelse højest og der må gerne være power og kant på så man får det hele med:) .

Først testede vi sonyen og faktisk kunne jeg genkende lyden hjemmefra. Ikke at det lød ens, men cd-ens klang var genkendelig og Cochens dybe stemme stod klart frem med den kant jeg holder af.

Herefter skiftede vi direkte over på dacmagic (kunne gøres uden pause i musikken, hvilket er en stor fordel ved a-b tests.

I starten fandt jeg lyden lidt kedelig. Der var ikke samme tyngde i bassen, mellemtonen havde ikke den nerve og kant som sonyen, men toppen var lidt luftigere og muligvis med lidt flere detaljer. 

Min første tanke var at den lød kedelig, men efter lidt skiften om mellem de 3 filtre fandt vi et filter hvor lyden var ret lækker og behagelig. Ja det lød lækkert, men faktisk også lidt kedeligt og homogent til mig. Ergo besluttede jeg at gå tomhændet men tilfreds hjem. Min cd-er får lov at spille videre i setuppet:)

Husk dette er kun min mening. Dac-magicen lyder lækkert, men sammen med min integrerede Thorhauge pushpull røramp tror jeg sonyens kant er bedre en dacmagic´s homogenitet.

Havde iøvrigt aldrig troet der kunne være så stor forskel på dac´s . Når vi skiftede om var lyden så forskellig som når man skiftede højtalere.

Vh .

Anders

Til top Vis anse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes