| Forfatter |
|
Peter K Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 99
|
| Sendt: 16 Januar 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Hvilke nyere CD-afspillere under 4.000 kr. (og gerne billigere) har de bedste drev (og coax udgang)?
(Jeg er klar over, at man kan finde mange gamle fine maskiner med super drev [f.eks. Teac VRDS og Sony *ES maskiner], men i mange af disse kører laseren på sidste vers og en ny laser kan ikke altid skaffes.)
Tak for svar!
M.v.h.
Peter
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 16 Januar 2010 kl. 16:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville kigge efter en brugt CEC TL51X cdafspiller. De burde kunne fåes i det leje du ønsker.
Du skal bare huske på at denne afspiller kun er et drev, altså ingen analog del. Det er et SUPER drev som er rem trukket og toploaded. Har selv haft et i en del år og skulle jeg igen bruge drev dac løaning, ville jeg helt sikkert vælge et CEC drev igen 
Du kunne også tage og kontakte Radioactiv som er forhandleren, det kunne være at de har en brugt du kunne købe 
EDIT: TL51X er ikke en gammel udgået model eller ligende, så der burde ikke være problemer med laseren. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Peter K Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pierre,
Tak for forslaget - det lydet bestemt fornuftigt!
M.v.h
Peter K.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt uden tvivl en brugt Stello CDT100. En ny koster 6000. En helt suveræn transport. Vil gerne give en demo hvis det har interesse. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
|
Helt uden tvivl en brugt Stello CDT100. En ny koster 6000. En helt suveræn transport. Vil gerne give en demo hvis det har interesse.
|
|
|
CEC`n står Stello med længder. Har prøvet dem begge 2 Men ellers er det også et udemærket drev. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt fair, men i hvilket setup? Vil gerne høre den, men vi kan da lige ta' det i PB hvis det har interesse?
Jeg har nemlig MEGET svær ved at tro på at noget kan slå den med flere længder/bare slå den __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Astrup Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 17 Januar 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er nu rigtig glad for mine 2 VRDS 10SE maskiner som drev til min Stello DAC220 MK2. De siges at laseren Sony KSS151A er uopslidelig idem. Det var heller ikke laseren der blev slidt i stykker på mit P700 drev.
Bare en kommentar omkring de færdige lasere fra mig.
God aften herfra
Johnny
|
| Til top |
|
| |
Peter K Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
|
Helt uden tvivl en brugt Stello CDT100. En ny koster 6000. En helt suveræn transport. Vil gerne give en demo hvis det har interesse.
|
|
|
Tak for tippet!
M.v.h
Peter
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Januar 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så lidt, så er det jo bare at komme ud og få lyttet lidt rundt omkring  __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 Januar 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Astrup skrev:
Jeg er nu rigtig glad for mine 2 VRDS 10SE maskiner som drev til min Stello DAC220 MK2. De siges at laseren Sony KSS151A er uopslidelig idem. Det var heller ikke laseren der blev slidt i stykker på mit P700 drev.
Bare en kommentar omkring de færdige lasere fra mig.
God aften herfra
Johnny
|
|
|
Nej, uopslidelige er de desværre ikke. Men de holder gerne i 15 år eller mere... KSS 151A er lidt vanskelig at finde i øjeblikket. (Jeg skal faktisk bruge én til en reservemaskine!). Mvh. Niels
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Astrup skrev:
Jeg er nu rigtig glad for mine 2 VRDS 10SE maskiner som drev til min Stello DAC220 MK2. De siges at laseren Sony KSS151A er uopslidelig idem. Det var heller ikke laseren der blev slidt i stykker på mit P700 drev. Bare en kommentar omkring de færdige lasere fra mig.
God aften herfra
Johnny
|
|
|
Nej, uopslidelige er de desværre ikke. Men de holder gerne i 15 år eller mere... KSS 151A er lidt vanskelig at finde i øjeblikket. (Jeg skal faktisk bruge én til en reservemaskine!).
Mvh. Niels
|
|
|
Levetiden på en KSS151A afhænger vidst af hvilken maskine den sidder i. Jeg havde i de gode gamle dage en Denon Dcd S1 maskine, der fik jeg skiftet den skide laser ca. hvert 3 år. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |