Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2026 | 04:13   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Tilslutning af Dacmagic via USB? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Jeg er ikke så meget inde i PC verdenen så jeg kunne godt bruge lidt hjælp.

Jeg vil tilslutte en bærbar Pc til mit anlæg i stuen (Denon AVR3805) og benytte mig af TDC Play, men i samme omgang er min plan at anskaffe mig en Cambridge Dacmagic fra Hifi Klubben og så sætte denne imellem.

Mit spørgsmål er så om jeg bare sådan uden vidre kan tilslutte den via den bærbares USB port og derfra via DACen til min Denon med phono kabler?

Jeg går nemlig ud fra at denne DAC vil kunne løfte lydkvaliteten istedet for bare at tilslutte via jack stikket.

Mvh



__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Ja, det er lige måden at gøre det på - og du får en virkelig forbedring af lyden i forhold til PC'ens indbyggede lydkort.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret, ved du om man på nogen måde kan "sende" trådløst til Dacmagicen fra den bærbare?

Altså så Dacmagicen kan stå på Tv bordet og jeg kan betjene den bærbare fra sofaen f.eks?



__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
bsfp
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 42
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt en bærbar med digital (s/p dif) udgang på, den kan vel køres direkte til en digital indgang på recieveren, og bruge dennes indbyggede d/a-convertor. Jeg har ikke prøvet, da det er et mini-jack på PCen. Hvis du har digital udgang på din PC kan du jo prøve inden du indvesterer.Husk at slukke begge apperater når du roder med kabler. med mindre det er lysleder.
Til top Vis bsfp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsfp
 
dmskay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 August 2006
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

nu bliver du avanteknisk. Nej det kan ikke lade sig gøre, og hvis det kunne vil du miste noget på lyd kvaliteten........................ vil jeg tro

__________________
Denon 4306.Lyngdorf sda 2175, Denon 2930. B&W cm9. Ikonvokal 2. Concept 1.B&W 610 Sonos system. Sony HHD 720. Arcam rDac. Nad c165BEE
Til top Vis dmskay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dmskay
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:

Tak for svaret, ved du om man på nogen måde kan "sende" trådløst til Dacmagicen fra den bærbare?

Altså så Dacmagicen kan stå på Tv bordet og jeg kan betjene den bærbare fra sofaen f.eks?



Dacmagic'en har ikke trådløs tilslutningsmulighed - så der skal et USB kabel til. Hvis du skal over i det trådløse, kunne en Squeezebox løsningen være en mulighed.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1532
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

bsfp skrev:
Jeg har lige købt en bærbar med digital (s/p dif) udgang på, den kan vel køres direkte til en digital indgang på recieveren, og bruge dennes indbyggede d/a-convertor. Jeg har ikke prøvet, da det er et mini-jack på PCen. Hvis du har digital udgang på din PC kan du jo prøve inden du indvesterer.Husk at slukke begge apperater når du roder med kabler. med mindre det er lysleder.


Jep, hvis du har digital udgang på PC'en, som f.eks. din med mini-jack, så kan du med det rette kabel kører det ind i en af receiverens digitalindgange, og så lade den dekode signalet.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:

Tak for svaret, ved du om man på nogen måde kan "sende" trådløst til Dacmagicen fra den bærbare?

Altså så Dacmagicen kan stå på Tv bordet og jeg kan betjene den bærbare fra sofaen f.eks?


Sagtens.. Sonos eller Apple Airport Express kunne være en mulighed.

Har erfaring med begge dele.


__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Kan du uddybe lidt nærmere Thue?

Det ville nemlig være super lækkert hvis det kunne lade sig gøre.



__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:

Kan du uddybe lidt nærmere Thue?

Det ville nemlig være super lækkert hvis det kunne lade sig gøre.



Jo, kan da godt klatte lidt ord ned

Sonos: Her skal du have en Zone player som henter dit musik fra computeren ellers NAS-harddisk trådløst.
Dette kan styres via computeren, via iPhone/iPod Touch eller Sonos Controller. Programmet er gratis.

Airport: Til denne skal man bruge iTunes. Strøm på, og sæt den til at køre på eksisterende netværk, eller få den til at skabe et nyt netværk. Derefter kan du via iTunes vælge at streame lyden til denne Airport Express trådløst. Kan også styres via programmet Remote på iPhone/iPod Touch. Programmet er gratis.

Fælles for begge systemer er at det i mine øjne er ret nemt at gå til. Det er nemt at sætte op, og kræver ikke noget doktograd i it-kendskaber. Har selv prøvet at sætte begge dele op, og det kører ganske smertefrit. Og så er det bare max lækkert at kunne sætte sig tilbage i sofaen og styre alt ens musik via iPhone

Links:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/tradlos-lyd/sonos_zp90-z oneplayer-_-_sonzp90wh.htm
http://store.apple.com/dk/product/MB321Z/A/AirPort-Express-A irTunes?fnode=MTY1NDEyMQ&mco=MTMzODEzMTk

EDIT: Den ovennævnte DacMagic er self. mulig at slutte til via digitale lydudgange på begge systemer


__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
Derre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 307
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Hvad med at forbinde DAC'en til din laptop med trådløs USB? Tjek google for løsninger
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre
 
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Tak for den fine og udførlige forklaring

Jeg tror bare ikke det kan lade sig gøre at benytte hverken apple eller sonos til TDC Play filerne eftersom de er beskyttet og skal afspilles i Windows medieplayer eller det som jeg havde tænkt mig, at streame musikken direkte fra TDC uden først at downloade den.

Den apple løsning kunne ellers have fungeret fint hvis ikke man skulle bruge Itunes.



__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
Sportsguitarist
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 167
Sendt: 21 Januar 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Og hele kvalitetsløftet med DACmagicen bliver alligevel spildt på gulvet, fordi TDC-filerne er lavkvalitets mp3...
Til top Vis Sportsguitarist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sportsguitarist
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes