| Forfatter |
|
Peter VTEC Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle
Jeg er ikke så meget inde i PC verdenen så jeg kunne godt bruge lidt hjælp.
Jeg vil tilslutte en bærbar Pc til mit anlæg i stuen (Denon AVR3805) og benytte mig af TDC Play, men i samme omgang er min plan at anskaffe mig en Cambridge Dacmagic fra Hifi Klubben og så sætte denne imellem.
Mit spørgsmål er så om jeg bare sådan uden vidre kan tilslutte den via den bærbares USB port og derfra via DACen til min Denon med phono kabler?
Jeg går nemlig ud fra at denne DAC vil kunne løfte lydkvaliteten istedet for bare at tilslutte via jack stikket.
Mvh __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er lige måden at gøre det på - og du får en virkelig forbedring af lyden i forhold til PC'ens indbyggede lydkort.
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svaret, ved du om man på nogen måde kan "sende" trådløst til Dacmagicen fra den bærbare?
Altså så Dacmagicen kan stå på Tv bordet og jeg kan betjene den bærbare fra sofaen f.eks? __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
bsfp Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 42
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige købt en bærbar med digital (s/p dif) udgang på, den kan vel køres direkte til en digital indgang på recieveren, og bruge dennes indbyggede d/a-convertor. Jeg har ikke prøvet, da det er et mini-jack på PCen. Hvis du har digital udgang på din PC kan du jo prøve inden du indvesterer.Husk at slukke begge apperater når du roder med kabler. med mindre det er lysleder.
|
| Til top |
|
| |
dmskay Forum Bruger

Bruger siden: 13 August 2006 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu bliver du avanteknisk. Nej det kan ikke lade sig gøre, og hvis det kunne vil du miste noget på lyd kvaliteten........................ vil jeg tro
__________________ Denon 4306.Lyngdorf sda 2175, Denon 2930. B&W cm9. Ikonvokal 2. Concept 1.B&W 610 Sonos system. Sony HHD 720. Arcam rDac. Nad c165BEE
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter VTEC skrev:
Tak for svaret, ved du om man på nogen måde kan "sende" trådløst til Dacmagicen fra den bærbare?
Altså så Dacmagicen kan stå på Tv bordet og jeg kan betjene den bærbare fra sofaen f.eks? |
|
|
Dacmagic'en har ikke trådløs tilslutningsmulighed - så der skal et USB
kabel til. Hvis du skal over i det trådløse, kunne en Squeezebox løsningen
være en mulighed.
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
bsfp skrev:
| Jeg har lige købt en bærbar med digital (s/p dif) udgang på, den kan vel køres direkte til en digital indgang på recieveren, og bruge dennes indbyggede d/a-convertor. Jeg har ikke prøvet, da det er et mini-jack på PCen. Hvis du har digital udgang på din PC kan du jo prøve inden du indvesterer.Husk at slukke begge apperater når du roder med kabler. med mindre det er lysleder. |
|
|
Jep, hvis du har digital udgang på PC'en, som f.eks. din med mini-jack, så kan du med det rette kabel kører det ind i en af receiverens digitalindgange, og så lade den dekode signalet.
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter VTEC skrev:
Tak for svaret, ved du om man på nogen måde kan "sende" trådløst til Dacmagicen fra den bærbare?
Altså så Dacmagicen kan stå på Tv bordet og jeg kan betjene den bærbare fra sofaen f.eks? |
|
|
Sagtens.. Sonos eller Apple Airport Express kunne være en mulighed. Har erfaring med begge dele. __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du uddybe lidt nærmere Thue?
Det ville nemlig være super lækkert hvis det kunne lade sig gøre. __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter VTEC skrev:
Kan du uddybe lidt nærmere Thue?
Det ville nemlig være super lækkert hvis det kunne lade sig gøre. |
|
|
Jo, kan da godt klatte lidt ord ned  Sonos: Her skal du have en Zone player som henter dit musik fra computeren ellers NAS-harddisk trådløst. Dette kan styres via computeren, via iPhone/iPod Touch eller Sonos Controller. Programmet er gratis. Airport: Til denne skal man bruge iTunes. Strøm på, og sæt den til at køre på eksisterende netværk, eller få den til at skabe et nyt netværk. Derefter kan du via iTunes vælge at streame lyden til denne Airport Express trådløst. Kan også styres via programmet Remote på iPhone/iPod Touch. Programmet er gratis. Fælles for begge systemer er at det i mine øjne er ret nemt at gå til. Det er nemt at sætte op, og kræver ikke noget doktograd i it-kendskaber. Har selv prøvet at sætte begge dele op, og det kører ganske smertefrit. Og så er det bare max lækkert at kunne sætte sig tilbage i sofaen og styre alt ens musik via iPhone  Links: http://www.hifiklubben.dk/produkter/tradlos-lyd/sonos_zp90-z oneplayer-_-_sonzp90wh.htm http://store.apple.com/dk/product/MB321Z/A/AirPort-Express-A irTunes?fnode=MTY1NDEyMQ&mco=MTMzODEzMTk EDIT: Den ovennævnte DacMagic er self. mulig at slutte til via digitale lydudgange på begge systemer  __________________ Mvh Thue
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med at forbinde DAC'en til din laptop med trådløs USB? Tjek google for løsninger
|
| Til top |
|
| |
Peter VTEC Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 439
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for den fine og udførlige forklaring
Jeg tror bare ikke det kan lade sig gøre at benytte hverken apple eller sonos til TDC Play filerne eftersom de er beskyttet og skal afspilles i Windows medieplayer eller det som jeg havde tænkt mig, at streame musikken direkte fra TDC uden først at downloade den.
Den apple løsning kunne ellers have fungeret fint hvis ikke man skulle bruge Itunes. __________________ Mmmm VTEC!
|
| Til top |
|
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 21 Januar 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hele kvalitetsløftet med DACmagicen bliver alligevel spildt på gulvet, fordi TDC-filerne er lavkvalitets mp3...
|
| Til top |
|
| |