| Forfatter |
|
pepsi Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogen der har erfaringer med denne boks.
Kan den afspille dab stationer?
Skal computeren være tændt for at spille netradio?
Dårlige eller gode erfaringer søges.
|
| Til top |
|
| |
pepsi Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er Squeeze box duet det drejer sig om
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Squeezebox'ene - der er jo lidt forskellige udgaver - kræver ikke at computeren er tændt for at spille netradio, de skal blot have en forbindelse til internettet.
Der er ikke radiomodtager i Squeezebox'ene, men de danske DAB kanaler findes også som internetradio, så på den vis, kan du lytte til DR's digitale kanaler.
Internetradio modtagelsen er enkel at bruge og fungerer perfekt. Dog er båndbreden i mange tilfælde noget lav, så forvent ikke den helt store kvalitet; men det samme gør sig jo også gældende for DAB radio.
|
| Til top |
|
| |
jkk1989 Forum Bruger


Bruger siden: 28 Marts 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 338
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som før nævnt er det ikke nødvendigt at have computeren tændt når man bare skal lytte til netradioer, Skal du tilgengæld lytte til dine musik filer på computeren skal den..
Hertil kan jeg anbefale Squeezebox folkene en Netgear ReadyNAS, Netværksharddisk, hvor man kan opbevare sit musik på og tilmed installere Squeezebox Serveren, Så man IKKE behøver at have sin computer tændt for at lytte til alt sin dejlige musik! :)
__________________ Med venlig hilsen
Jesper Knudsen
|
| Til top |
|
| |
pepsi Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil det sige den hakker sig igennem sange. Synes ikke lyden i min tidligere dab var ringe i forhold til fm radio.
|
| Til top |
|
| |
pepsi Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er primært internet radioen jeg vil bruge. Er der andre alternativer?
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
pepsi skrev:
| Vil det sige den hakker sig igennem sange. Synes ikke lyden i min tidligere dab var ringe i forhold til fm radio. |
|
|
Den hakker overhovedet ikke. Det jeg mener er at mange netradioer "sender" ved meget lave bitrater, hvilket jo uværeligt får betydning for musikkvaliteten. Meget udbredt netradio er MP3 i 96 eller 128 kps, hvilket i mine øre ikke er optimalt (nogle endog lavere); men udbudte er så KÆMPE stort, at det altid er muligt at finde noget, som falder i ens smag både indholds- og kvalitetsmæssigt. Der er også stationer, som sender med 320 kps, og så er det super fint for "radiomodtagelse". EDIT: Lavede lige en hurtig søgning på shoutcast.com, her er der over 3.000 stationer der sender i 320 kps
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det meste af mit radio forbrug er via min Duet'er. Primært P3 men hører også en del Klassisk (DAB) og syntes at kvaliteten er ok... det er vel 128 kbit/s som DR sender alle deres kanaler med.
Der er 41 danske kanaler som er "kendt" af MySqueezebox.com som du bruger hvis du kører direkte mod internettet. DR står for ca 30 af dem
|
| Til top |
|
| |
MACMAN Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 17
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger selv en IMAC og Itunes. Det fungerer perfekt til hele min musiksamling, som jeg har rippet i Apple Lossless. Jeg har
ikke set noget der slår det.
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 23 Januar 2010 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
MACMAN skrev:
Jeg bruger selv en IMAC og Itunes. Det fungerer perfekt til hele min musiksamling, som jeg har rippet i Apple Lossless. Jeg har ikke set noget der slår det. |
|
|
Hmm er det ikke lidt "off topic"
|
| Til top |
|
| |
pepsi Forum Bruger


Bruger siden: 19 December 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 25 Januar 2010 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke flere erfaringer????
|
| Til top |
|
| |
janpo Forum Bruger


Bruger siden: 01 Juni 2009 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 25 Januar 2010 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad er dit ambitionsniveau ? Jeg er en doven hund så jeg bruger sqbox på grund af magelighed.  Men husk på at det er mid-fi ud af boksen.  Hvis du skal have god lydkvalitet skal den suppleres med en ordentlig DAC. Og så sætter du selv niveauet. En DacMagic ( eller lignende ) er nogenlunde ok. Der er trods alt grænser for hvad man kan få for 2.000. Jeg har rodet med min sqbox og fået den indstillet så man ikke behøver at skifte kilde for at skifte mellem det jeg selv har lagt på nas og internet radio. Men det har til gengæld medført at pc'en/nas skal være tændt for at kunne høre noget som helst. Jeg bruger en fit-pc2. Den "spiser" kun 6 watt. Så løber elmåleren ikke løbsk selvom den er tændt 24/7.
__________________ ---------------------------------
Bare mine $0.02
|
| Til top |
|
| |
WernerClausen Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 177
|
| Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
janpo skrev:
Men husk på at det er mid-fi ud af boksen.  |
|
|
Mid-fi? Det var da en subjektiv beskrivelse med negativ klang af format. Imo start du roligt med out-of-the-box SqueezeBox så kan du selv vurdere hvordan det spiller. Og internet radio er godt understøttet af SqueezeServer og nemt at sætte op.
-- Werner
|
| Til top |
|
| |
Sportsguitarist Forum Bruger

Bruger siden: 22 April 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 167
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
MACMAN skrev:
Jeg bruger selv en IMAC og Itunes. Det fungerer perfekt til hele min musiksamling, som jeg har rippet i Apple Lossless. Jeg har
ikke set noget der slår det. |
|
|
Jeg gentager lige en del af startspørgsmålet, let omformuleret, så: "Skal man ha computeren tændt, for at lytte til radio?"
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej - udvider lige en del af mit tidligere svar:
Der er 41 danske kanaler som er "kendt" af MySqueezebox.com som du bruger hvis du kører direkte mod internettet.... altså uden at have din PC tændt. DR står for ca 30 af dem
Og derudover er der tusindvis af andre "radio" kanaler.
Din PC er kun indblandet hvis du vil høre din egen musik.
|
| Til top |
|
| |
Henrik_sdk Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 474
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
[/QUOTE]
Jeg gentager lige en del af startspørgsmålet, let omformuleret, så: "Skal man ha computeren tændt, for at lytte til radio?" [/QUOTE]
Den har indbygget wifi..
Lytter selv til en del tjekkiske radiostationer og de fleste dr kanaler. Du kan også afspille podcast uden pc f.eks genhøre mads og monopolet og 1000 vis af andre podcats.
Offtopic, går lidt utålmodigt og venter på den den nye touch udgave skal komme på gaden, som jeg skal have til en amp/dac..
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kører med Duet digitalt ud til en EMM LABs DAC-2 og musikken er FLAC fra en NAS NV+ Vil nok sige, at det er alt andet end "mid fi"!  Har prøvet radiokanalerne, men min gode gamle FM tuner overgår den på ALLE punkter.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik_sdk skrev:
Den har indbygget wifi..
Lytter selv til en del tjekkiske radiostationer og de fleste dr kanaler. Du kan også afspille podcast uden pc f.eks genhøre mads og monopolet og 1000 vis af andre podcats.
Offtopic, går lidt utålmodigt og venter på den den nye touch udgave skal komme på gaden, som jeg skal have til en amp/dac..
|
|
|
Hvordan virker det. Jeg kan ikke få min squeezebox duet til at spille noget som helst hvis min NAS ikke er er tændt og kører squeezeserver.
|
| Til top |
|
| |
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
slate Forum Bruger


Bruger siden: 22 Maj 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 423
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |