Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2026 | 00:20   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Denon anlæg? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NikolajGodsk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Hej..

Jeg er blevet tilbudt et komplet denon anlæg: PMA-1500AE, DCD-1500AE, TU 1800 og pladespilleren dp-300F for omkring 8000 kr. :)

Det er mit første anlæg og ejer intet udover min fars gamle pladespiller, Beogram 1900. Problemet er at jeg ikke har planlagt at købe alle dele på engang, fordi jeg ikke lige pt. har pengene, da jeg skal have købt ny computer.
Lige nu bor jeg på et 21 m3 stort værelse så har oprindelig tænkt på Nad c315bee og c515bee, da jeg tror det skulle være nok til mig. Men hvor fremtidsikret er de, når engang jeg flytter hjemmefra.. :)

Men er tilbuddet for godt til at sige nej til?
Er forstærkeren og cd-afspilleren gode nok til prisen, har hørt nogle siger lyden godt kan være lidt lys?
Og hvor stor er forskellen på c315bee og pma-1500ae..?

Det er lidt indviklet og mange spørgsmål. Men vil gerne høre jeres forslag/råd..

På forhånd tak
Nikolaj
Til top Vis NikolajGodsk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikolajGodsk
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke omgående får julelys i øjnene over "pakkeløsningen", så lad være. Det er ikke rasende billigt, og du har
ikke pengene! Køb tingene efterhånden som du får råd.

Personligt ville jeg i dag, på bar bund, slet ikke købe en CD-afspiller, men rippe til NAS eller iTunes og bruge computeren.
En mac er merprisen værd. Så kan du streame trådløst fra en macbook til forstærkeren vha. en airport express
og så, når du får råd, bruge 2-3k på en god DAC mellem airporten og forstærkeren.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
Hvis du ikke omgående får julelys i øjnene over "pakkeløsningen", så lad være. Det er ikke rasende billigt, og du har
ikke pengene! Køb tingene efterhånden som du får råd.

Personligt ville jeg i dag, på bar bund, slet ikke købe en CD-afspiller, men rippe til NAS eller iTunes og bruge computeren.
En mac er merprisen værd. Så kan du streame trådløst fra en macbook til forstærkeren vha. en airport express
og så, når du får råd, bruge 2-3k på en god DAC mellem airporten og forstærkeren.

Det kan man fra alle computerere hvor der er installeret iTunes...
Men er enig i at det er en velfungerende løsning ellers...


__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
NikolajGodsk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

Tak for det hurtige svar.. :)

Det lyder som en rigtig god også fordi det er en iMac jeg skal ud og købe. :D
Jeg har aldrig hørt om en DAC, hvad er det for noget?
Hvor god er Airport express stabilitet, ved godt det afhænger lidt af internetforbindelse?
Han vil selvfølgelig helst sælge samlet, men er blevet tilbudt 5000 kr. for forstærker og pladespiller. Er forstærkeren og prisen iorden?
Vil jeg evt. få lige så meget glæde ud af en C315BEE, som jeg har fundet til 1000 kr.?

Nikolaj

Til top Vis NikolajGodsk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikolajGodsk
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Jeg synes 5000 er højt sat. Jeg kender ikke pladespilleren, men den ser lidt spinkel ud? Forstærkeren
er garanteret OK, men næppe bedre end den NAD du har kig på. Og du har jo en pladespiller i forvejen,
oven i købet med fedt retro-look!

En DAC er en Digital Analog Converter, der omdanner datastrømmen til et analogt signal, som forstærkeren
kan behandle. Der er også en i Airporten, men en Apple ekspert jeg kender, siger at lydkvaliteten bliver
bedre med en god ekstern DAC mellem Airport´en og forstærkeren. Men som skrevet kan man altså
klare sig uden.

Airport Express forbindelsen mellem Mac og forstærker kræver ikke internet. Der hvor jeg har oplevet det,
kører det helt stabilt, uden udfald.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
En mac er merprisen værd. Så kan du streame trådløst fra en macbook til forstærkeren vha. en airport express

Hvorfor skulle det være bedre at have en Macbook til dette? AEX kan da fungere lige så godt med en Win-PC...

--
Werner

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

ja, hvis Win-PC´en kan streame til AEX´en kan det fungere. Næppe lige så godt. Jeg har døjet med
Windows i 23 år, og fortryder at jeg ikke skiftede til OSX lang tid før. Alene den ting, at en mac ikke
taber performance over tid, som Win gør, og som nødvendiggør reinstallation af windows, er hele
merprisen værd. Dertil alle de andre utallige fordele.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 177
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
ja, hvis Win-PC´en kan streame til AEX´en kan det fungere. Næppe lige så godt. Jeg har døjet med
Windows i 23 år, og fortryder at jeg ikke skiftede til OSX lang tid før. Alene den ting, at en mac ikke
taber performance over tid, som Win gør, og som nødvendiggør reinstallation af windows, er hele
merprisen værd. Dertil alle de andre utallige fordele.

De argumenter er vist lidt off topic - anyways, hvis jeg skulle spille til en AEX ville jeg anskaffe mig Airfoil: http://www.rogueamoeba.com/airfoil/windows/

--
Werner

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen
 
thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4017
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:
ja, hvis Win-PC´en kan streame til AEX´en kan det fungere. Næppe lige så godt. Jeg har døjet med
Windows i 23 år, og fortryder at jeg ikke skiftede til OSX lang tid før. Alene den ting, at en mac ikke
taber performance over tid, som Win gør, og som nødvendiggør reinstallation af windows, er hele
merprisen værd. Dertil alle de andre utallige fordele.

Nærmest alle PC´er kan streame til AEX, bare du har iTunes på den.
Det fungerer sgu på min Windows-PC... Og lyden er fin...
Hvordan taber Windows performance over tid ?
Hvorfor er lyden fra Mac bedre end lyden fra PC ?
Hvad er alle de andre fordele ? Jeg kan ikke komme på nogle, anden end hvis man bedre kan lide Mac end Windows-pc !


__________________
Mvh Thue
Til top Vis thuekay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thuekay
 
carcass
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 642
Sendt: 25 Januar 2010 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har selv haft PMA-1500AE og DCD-1500AE og jeg må sige at det er det største fejlkøb jeg nogensinde har gjort.Den forstærker har da bare ikke det der ligner overskud,forfærdelig forstærker hvis man er typen der godt kan lide at skrue bare en lille smule op engang imellem.Jeg købte den fra ny,men den nåede kun at bo hjemme hos mig i et halvt år før jeg solgte den.

Jeg ville nok gå efter C355 eller C372 hvis det skal være NAD......men der er jo også andre mærker



__________________
The world is watching America...and America is watching tv.

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 08:01 | IP-adresse registreret  

thuekay skrev:
Hvordan taber Windows performance over tid ?
Det vil jeg osse gerne vide, men både mit 95 og XP gjorde det. Google "windows rot".
thuekay skrev:
Hvorfor er lyden fra Mac bedre end lyden fra PC ?
Det skrev jeg ikke, og det tror jeg heller ikke.
thuekay skrev:
Hvad er alle de andre fordele?
Vi er OT i forvejen. Stabilitet. Hastighed. Enkelhed.

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

NikolajGodsk skrev:
Det er mit første anlæg og ejer intet udover min fars gamle pladespiller, Beogram 1900.

Virker den? Er PU i orden?

Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Det anlæg du er blevet tilbudt er gedigen hifi af god kvalitet. Du kan se jeg har næsten det samme.

Jeg har ikke pladespilleren, men jeg kender den og hvis jeg skulle købe ny pladespiller ville det blive den. Den er fuldautomatisk og  har indbygget RIAA som kan slåes fra under tallerkenen. Den virker enkel og meget brugervenligt så du har pladespiller her rigtig længe, måske skal der en bedre pick up på engang med tiden.

Forstærkeren kræver højtalere der ikke er svære at drive. Jeg har haft JBL L80t og Dali Ikon 6 sat til i længere tid. De virker godt med forstærkeren.  Derudover har jeg hørt den med JBL Ti 5000, og her er kræfterne i forstærkeren for små. Men det er en god forstærker som du kan have i rigtig mange år, men du må overveje højtalervalget.

Brugtpriser må være noget i retning af: (jeg går ud fra at garantien er udløbet.)

Forstærker: 3000

CD afsp: 2000

Tuner: 1000

Pladespiller: 1500

Det giver 7500 for det hele, så du må kunne få noget rabat for hele stakken. 



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
NikolajGodsk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

jazzman skrev:

NikolajGodsk skrev:
Det er mit første anlæg og ejer intet udover min fars gamle pladespiller, Beogram 1900.

Virker den? Er PU i orden?


Den er iorden og spiller fint. Ved ikke hvilken PU der sidder på, tror det er den orginale, så den kunne nok trænge til at blive skiftet ud. :)
Men hvor god en pladespiller er det i forhold til andre i 2-3000 klassen..? :)
Til top Vis NikolajGodsk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikolajGodsk
 
NikolajGodsk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Jeg tror jeg vil kigge lidt videre efter en brugt forstærker. :)

Har kigget lidt på disse modeller og håber på der dukker en brugt op. Er de i orden..? :)
Cambridge azur 650a
Cambridge 840 v.2
Nad C355BEE
Nad C375BEE
Til top Vis NikolajGodsk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikolajGodsk
 
Martin_Kbh
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1203
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 14:15 | IP-adresse registreret  

Denon laver nogle meget fine hifi forstærkere og har gjort det i herrens mange år. De er ikke lavet med fokus på stor udgangseffekt med boom boom imponatoreffekt til følge. Derimod har de nogle ret fine egenskaber hvis ellers man har tid til at lytte efter. Hvis jeg var dig ville nok søge efter en af de ældre og lidt større modeller på brugtmarkedet.

Uanset hvad..så brug dine penge på en god forstærker og sæt velydende og letdrevne højttalere. Pladespiller og streaming etc...det samler du billigt op hen ad vejen og der er masser at vælge imellem.

Til top Vis Martin_Kbh's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin_Kbh
 
NikolajGodsk
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 22
Sendt: 26 Januar 2010 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.
Jeg vil holde øjnene åbne på brugt markedet.. :)
Til top Vis NikolajGodsk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NikolajGodsk
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes