Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 08:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Digitalt system fra start til forstærker? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hey.
Jeg går kraftigt og overvejer at skifte mit system ud, så ledes at jeg kan køre digitalt signal fra start til slut. Mine højttalere er Dynaudio Focus
110A, som altså køre analog indput, derfor vil jeg gerne køre digitalt signalt fra min Mac og eventuelt senere cdafspiller, og over til en
preamp/DAC som kan sende analog ud til højttalerne.

Som det er nu, er der 3 lydkort/DAC som jeg har kigget mest på, men kan ikke rigtigt finde ud af hvilken en det skal være, eller om det skal
være en helt 4.
1. TC Electronic Desktop Konnekt 6 http://www.tcelectronic.com/desktopkonnekt6.asp 1481kr
2. TC Electronic BMC-2 http://www.tcelectronic.com/bmc-2.asp 2300kr eventuelt med en M2Tech
http://www.vassagohifi.com/products/m2tech/m2tech.html
3. Apogee Duet http://www.apogeedigital.com/products/duet.php 3305kr

Noget helt andet er, kan man stole på de opgivne specs? hvis man ser på andre DACs så har jeg set flere eksempler på produkter hvor de har en
påstået THD på 0,00002% på en DAC til under 1000kr, hvor TC Electronics studieprodukter, som i øvrigt er blandt det ypperste man kan få fat i,
"kun" har en THD på 0,005-0,002% og som ligger i et langt højere prisleje.

Budgettet er der somsådan ikke rigtigt noget af, da jeg ikke helt ved hvad jeg vil ofte endnu, men DACen skal kunne stå i mål med mine
Dynaudioer kvalitets messigt, og også gerne højere, til senere udvidelser.
Af digitale udgangsmuligheder fra min Mac, har jeg USB, Firewire 800 og optisk. Af hensyn til en senere CDafspiller ville det være rat hvis
lydkortet også har S/PDIF, AES3 samt TOS og ADAT indgange.

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Januar 2010 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Christian Jense skrev:
Noget helt andet er, kan man stole på de opgivne specs? hvis man ser på andre DACs så har jeg set flere eksempler på
produkter hvor de har en påstået THD på 0,00002% på en DAC til under 1000kr, hvor TC Electronics studieprodukter, som i øvrigt er blandt det
ypperste man kan få fat i,´"kun" har en THD på 0,005-0,002% og som ligger i et langt højere prisleje.

Det er komplet ligegyldigt med de THD angivelser og du kan se helt bort fra det.

--
Werner
Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

Christian Jense
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

ok.
Jeg overvejer også lidt en Apogee Mini-Dac, men er den det værd i forhold til duet, sådan rent lydmessigt?
Den har så den fordel at den som BMC-2eren hr mulighed for flere digitale tilslutninger som CDafspillere og så videre.

Jeg vil også høre, nu bruger jeg Dynaudio Focus 110A til ca 14000kr. Hvis man skal kigge sådan rent prismessigt, hvor højt skal mit budget så ca
ligge for at være passende i forhold til højttalerne? jeg tænker bare at man kan få DACs fra 500kr til 18000kr og mere. Jeg ved godt man ikke helt
kan sætte det op sådan, men på et tidspunkt, vil jeg jo ende med at mine højttalere bliver det svage led.

WernerClausen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Januar 2010 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Christian Jense skrev:
ok.
Jeg overvejer også lidt en Apogee Mini-Dac, men er den det værd i forhold til duet, sådan rent lydmessigt?

Jeg kender desværre ikke så meget til de DAC's du er interesseret i - måske der er andre der kan rådgive her?

--
Werner

Til top Vis WernerClausen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af WernerClausen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes