Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Ny logitech squeezebox controller ?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Hey forum...

Planlægger at købe et logitech squezzebox duet sæt, for at komme med på "streaming" bølgen. Jeg har fået afprøvet sættet, og synes at controlleren er lidt dårlig på nogen punkter. Bla. scrol hjulet, når der skal søges/bladres. Da controlleren har været her et par år nu, kom jeg til at tænke på, om der er nogen der ved om der snart kommer en ny forbedret controller ? måske med touch ligesom sonos :-) For så vil jeg ikke fare ud og købe nu nemlig.

Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

gå efter Touch - den er 24 bit...
Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

Martin H N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil gerne anbefale dig et andet setup som jeg syntes virker helt forrygende til at styre Squeezeboxen med - Ipod Touch + Ipeng. En Ipod Touch koster ca. 1400kr og Ipeng koster 59,00 at downloade til den via Apples App. store (kan gøres direkte fra Ipod'en). Du kan derefter bruge den til at styre dit Squeezecenter med på samme måde som du fx. brugte Logitechs remote. (Og så har du selvfølgelig også en Ipod ;) )

På den måde kan du nøjes med fx. blot at købe en Squeezebox Classic eller blot boxen fra Duet setup'et. Selv har jeg "gemt" min Squeezebox classic derhjemme, og blot Ipod stående fremme i en ladestation. Jeg kan se covers osv derfra og have den med rundt i huset som det passer mig. Den kan også styre flere enheder hvis du eksempelvis har flere Squeezeboxen/Boomboxes.

Installationen var super nem for mig - jeg hentede programmet, startede det, den fandt Squeezcenter og så kørte det derud.

Den store skærm på Ipod'en gør det nemt at bruge og programmet er overraskende intuitivt. Det tager ikke mange minutter før man er fortrolig med det.

Du kan læse mere om det her: http://penguinlovesmusic.de/ (Ipengs hjemmeside). Jeg tror også der er andre som har erfaringer med det på forummet, så muligvis du kan hente mere info via en søgning.

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2010 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Hmm lyder spændene med en Ipod Touch. Så du mener det er lige før det kører bedre og hurtigere på en Touch end på deres egen Controller ? Blev nemlig irriteret over søgefunktionen f.eks. Det to evigheder med det hjul..... Og bladre funktionen virkede heller ikke perfekt, synes jeg.,
Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

SilverLine skrev:

Hey forum...

Planlægger at købe et logitech squezzebox duet sæt, for at komme med på "streaming" bølgen. Jeg har fået afprøvet sættet, og synes at controlleren er lidt dårlig på nogen punkter. Bla. scrol hjulet, når der skal søges/bladres. Da controlleren har været her et par år nu, kom jeg til at tænke på, om der er nogen der ved om der snart kommer en ny forbedret controller ? måske med touch ligesom sonos :-) For så vil jeg ikke fare ud og købe nu nemlig.

Hvis du tilfældigvis har en mobil med Android styresystem kan du bruge den !  

Mvh Frankie

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:
SilverLine skrev:

Hey forum...

Mvh Frankie

Jeg har en Nokia 5800 XM så det er noget symbian. v.5 vi er ude i. Men løsningen med en Logitech Squeezebox Receiver og en Ipod Touch er jo ikke meget dyrere end et "Duet" sæt. Og hvis det så skulle virke mindst lige så godt ! ?

Martin H N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2010 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke prøvet en Remote fra Logitech, men jeg kan svare på at finde et et album/artist/nummer ikke tager lang tid via Ipeng.

På Ipeng trykker du eksempelvis på "Artist" som vil bringe dig til Artist skærm, her kan du via skærmen scrolle ned igennem alle artister. Har du mange (som jeg langt over 200) er der mulighed for på siden af skærmen at trykke på et bogstav - fx. P som hopper ned til at alle artister der begynder med P.
Så det er meget nemt at bladre mellem album og artister. No problemos der.

Ved jeg hvad for et album/artist jeg vil høre tager det ikke mange sekunder for mig at finde det.

Der er også en direkte søge funktion, hvor du bare plotter ind hvad du vil søge på - det kunne være et enkelt ord, og den finder numre/album/arister med det ord. Søge funktionen bruger du via et "tastertur" på skærmen (som på telefoner med touchscreen), så det tager heller ikke lang tid.

Se bl.a. hvordan det ser ud når man bladre "Albums": http://penguinlovesmusic.de/wp-content/gallery/ipeng-1-2/IMG _0240.PNG
Se søge funktion: http://penguinlovesmusic.de/wp-content/gallery/ipeng-1-2/IMG _0260.PNG

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2010 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Det virker meget lækkert :-) Tror det bliver den løsning i stedet for :-) Bare det kører ordentligt, uden at hakke, er jeg godt tilfreds. For den controller de selv har, er nemlig ikke ret hurtig. Jeg siger mange tak for hjælpen, tror det bliver den foreslåede løsning.

Btw. Har læst flere steder, at man for under 200kr til komponenter, kan løfte lydbilledet på squezeebox reciveren en del. Er der nogen herinde, der er bekendt med det ? Og evt. kan udføre en sådan operation ?
Se bla. dette link : http://ing.dk/artikel/95681-video-vi-graver-hjertet-ud-paa-l ogitechs-laekre-squeezebox Og se hvad Lars Clausen skriver.

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Synes du også skal købe en DAC dertil - DacMagic, er rigtig god....
Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Du skal bare være opmærksom på at reciever delen alene kan være lidt en bitch at sætte op (medmindre iPeng også klarer den del?), så det kan nok bedre betale sig med en gammel squeezebox classic + touch

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2010 kl. 12:12 | IP-adresse registreret  

QWERTY126 skrev:
Synes du også skal købe en DAC dertil - DacMagic, er rigtig god....

Okay, det kan så komme siden hen. Er godt klar over det ikke er Hifi, men skal også mest bruge den til "dagligdagen baggrundsstøj" og til lidt fest. Er ret overbevist om, at når jeg i et svagt øjeblik en aften skal nyde de gode gamle plader, bliver det foran anlægget og med en cd i spilleren.

ATT Ney_ : Hmm den classic, kan vist ikke købes fra ny mere ? Men nogen der ved om det vil drille mig med deres reciver?

Martin H N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Yes, jeg har selv købt en DacMagic hvilket har løftet kvaliten rigitg meget. Men så taler vi også en anden pris - godt 2000kr.

Men prøv at lave en søgning på Dac+Squeezebox her på forummet, for jeg ved at der er flere Dac alternativer som er væsentligt billigere som også giver en klar kvalitets forbedring i lyden og det er blevet diskuteret meget (jeg læste i hvert fald mange tråde inden jeg valgte min dacmagic).

Med hensyn til hastighed har jeg ikke oplevet de store problemer på Ipeng. Nogle gange skal den lige loade covers hvis det går meget stærkt når man fx. scroller ned over albums, men dette er vidst også tilfældet med remoten?? Ikke noget jeg finder problematisk eller generende. Første gang man starter det, skal den pre-cache covers osv, så det tager jo en 15 mins før det kører som det skal, alt efter hvor stort bibliotek den skal hente.

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Nogen der har erfaring i at få Ipod touch og reciveren til at kører sammen uden andet ? Eller skal jeg have mig en squeezebox classic for at det kan lade sig gøre ?

Martin H N >> Okay, lyder godt :-)

Martin H N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2010 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Ipod Touch (Og remoten for den sags skyld) styrer sådan set ikke Receiveren direkte. Den styrer Squeezecenter.

På din Computer/Nas installerer du altid Logitecs software - Squeezecenter som styrer din Squeezebox Classic/Receiver/Touch. Det er det software som "sender" musiken, enten over wifi eller via kabel, ud til din Squeeze Receiver/Classic, som er koblet til din forstærker.

Ipod Touch er koblet til Squeezecenter over wifi=trådløst internet (som remoten), så når du trykker "Play" på Ipod'en, trykker den "Play" i Squeezecenter softwaren som så går igang med at afspille musikken og sende det ud til din Squeezebox. Så du styrer sådan set det software som kører på din computer - og det er så den software som styrer din Squeezebox. Håber det gav menig? :)

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Februar 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

lækkert :)
Så den opstartsfase der er med duet når det bliver koblet til. Kan også
klarer vha. Reciveren alene og en ipod touch.
Måske et dumt spørgsmål. Men hvad så når computeren er slukket, og
jeg vil høre internet radio. Der er heller ingen problemer?
For reciveren koster jo kun omkring 1k, og kan nemt gemmes væk bag
anlægget.

degofedal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

Mvh Frankie

Er der andet end SqueezeControl og SqueezeDroid til Android?
De er begge noget skrabede i forhold til iPeng til Ipod Touch/iPhone og jeg kan fx ikke se covers i nogle af de 2.
Til top Vis degofedal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af degofedal

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 14:01 | IP-adresse registreret  

degofedal skrev:
Frankie skrev:

Mvh Frankie

Er der andet end SqueezeControl og SqueezeDroid til Android?
De er begge noget skrabede i forhold til iPeng til Ipod Touch/iPhone og jeg kan fx ikke se covers i nogle af de 2.

Ja der findes Squeeze Commander det kan tjekkes her

og her

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Hej,

vær opmærksom på at Receiveren kræver Controlleren for opsætning. Der findes dog et 3. parts værktøj som også kan klare opgaven, men som er
lidt mere kringlet at bruge - afhængig af ens forudsætninger selvfølgelig. Se mere her:

http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

bhaagensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2007
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

degofedal skrev:
Er der andet end SqueezeControl og SqueezeDroid til Android?De er begge noget skrabede i forhold til iPeng til Ipod
Touch/iPhone og jeg kan fx ikke se covers i nogle af de 2.

http://slideme.org/application/squeeze-commander
Til top Vis bhaagensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhaagensen

C.Bukowski
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

bhaagensen skrev:
Hej,

vær opmærksom på at Receiveren kræver Controlleren for opsætning. Der findes dog et 3. parts værktøj som også kan klare opgaven, men som er
lidt mere kringlet at bruge - afhængig af ens forudsætninger selvfølgelig. Se mere her:

http://projects.robinbowes.com/Net-UDAP/trac

Forsøgte selv at sætte mig ind i det, men for kringlet og ingen garanti at det virker - Så køb en controller, det virker ihverfald
Til top Vis C.Bukowski's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af C.Bukowski

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes